چین: انگلیس از دورویی و ذهنیت استعماری دست بردارد

به گزارش مجله سرگرمی، چین با انتقاد از سیاست های انگلیس درخصوص هنگ کنگ خواهان تغییر رویکرد استعماری و دوگانه این کشور اروپایی شد.

چین: انگلیس از دورویی و ذهنیت استعماری دست بردارد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) در کنفرانس خبری خود بار دیگر از سیاستهای انگلیس در قبال هنگ کنگ انتقاد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لیجیان در این کنفرانس در واکنش به گزارشات 6 ماهه بریتانیا درخصوص هنگ کنگ (مستعمره سابق انگلیس) گفت که چین از بریتانیا می خواهد تا از ذهنیت استعماری، دورویی و استاندارهای دوگانه خود دست بردارد.

این درحالی است که دولت انگلیس امروز با راه اندازی وبسایتی به شرکتهای فن آوری و دیجیتال نسبت به خطرات تجاری و قانونی سرمایه گذاری و شراکت با چین هشدار داد و به صورت ضمنی آنها را تهدید کرد.

وزیر فرهنگ انگلیس با انتشار بیانیه ای به شرکتهای فعال در حوزه فن آوری هشدار داد که این احتمال وجود دارد از فن اوری آنها برای نقض حقوق بشر (از سوی چین) استفاده گردد.

به نظر می رسد این روزها موضوع حقوق بشر یکی از اهرم های کلیدی کشورهای غربی و آمریکا برای اعمال فشار بر چین است. حتی پاپ فرانسیس نیز در کتابی برای اولین بار نسبت به رفتار با مسلمانان اویغور چین واکنش نشان داد که این موضوع با پاسخ دولت چین همراه شد و پکن اظهارات پاپ را بی اساس خواند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1348

به "چین: انگلیس از دورویی و ذهنیت استعماری دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: انگلیس از دورویی و ذهنیت استعماری دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید