هزینه های سفر به آلمان، لذت سفری زیبا و دیدنی (تور ارزان آلمان)

به گزارش مجله سرگرمی، آلمان (germany) یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است که طبیعتی بسیار زیبا و جاذبه های گردشگری و تاریخی فراوانی دارد. برای سفر به این کشور و بازدید از شهرهای آلمان باید زمان زیادی را اختصاص دهید. شما می توانید از آثار تاریخی متعدد، قلعه ها و شهرهای قدیمی بازدید نموده و از تماشای جاذبه های مدرن و تفریحات این کشور لذت ببرید. خوردن غذاهای آلمان نیز بخشی از جذابیت های سفر به این کشور محسوب می گردد. در ادامه این مطلب اطلاعات مفیدی در خصوص کشور آلمان در اختیارتان قرار داده و در خصوص هزینه های سفر به آلمان و راهکارهای کاهش آن صحبت خواهیم کرد. سپس به معرفی مهمترین جاذبه های تاریخی و گردشگری آن پرداخته و مکان های دیدنی شهرهای مختلف آلمان را در آب و هوای آلمان معرفی می نماییم. پس با ما همراه باشید.

هزینه های سفر به آلمان، لذت سفری زیبا و دیدنی (تور ارزان آلمان)

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

اطلاعات ضروری کشور آلمان

زبان رسمی مردم این کشور آلمانی است و واحد پول آن ها نیز یورو می باشد. آلمان در منطقه زمانی UTC +1 واقع شده و زمان آن دو ساعت و نیم عقب تر از تهران است. کد کشور آلمان +49 است، از این رو برای تماس با هریک از مکان های مورد نظر خود در این کشور باید این کد را به عنوان پیش شماره بگیرید. اگر در موقیت های اضطراری قرار گرفتید، می توانید با شماره 110 با پلیس و با شماره 112 با آتش نشانی و آمبولانس در شهرهای آلمان تماس داشته باشید.

شرایط آب و هوای آلمان و برترین زمان برای سفر به این کشور

تابستان های آلمان گرم بوده و زمستان ها هوا سرد و برفی است. از این رو می توان این کشور را در رده آب و هوایی معتدل قرار داد. میانگین دمای هوا در تابستان 22 درجه سانتیگراد می باشد و در مواقعی به 35 درجه سانتیگراد نیز می رسد. در زمستان نیز میانگین دمای هوا 3 درجه است که در بعضی روزها تا منفی 10 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. امکان بارش در آب و هوای آلمان نیز در تمامی فصل های سال وجود دارد. با توجه به آب و هوای آلمان، می توان گفت آلمان کشوری چهارفصل است. از این رو در تمامی فصل ها امکان سفر به آن وجود دارد و هیچ محدودیتی در این مورد نیست. هر فصل این کشور زیبایی ها و مجذوب کنندهیت های خاص خود را دارد و متناسب با آب و هوا تفریحاتی نیز برای توریستان آماده می گردد. از این رو در زمان برنامه ریزی برای سفر خود به تفریحات و ورزش هایی که به آن ها علاقمندید نیز توجه نمایید تا بتوانید سفر خوب و خاطره انگیزی در آب و هوای آلمان بسازید. بعضی از افراد روزهای گرم و آفتابی را برای سفر در آب و هوای آلمان ترجیح می دهند اما توجه داشته باشید که در فصل های گرم، توریستان زیادی در این کشور وجود دارند و ممکن است شما با ازدحام جمعیت و شلوغی مکان های توریستی روبرو شوید. برعکس، در فصل زمستان معمولا تعداد توریستان در آب و هوای آلمان کمتر می باشد. از این رو جمعیت کمتری در مکان ها و جاذبه های توریستی آلمان دیده می شوند. ضمن اینکه در این فصل به علت کم بودن تعداد توریستان، هزینه های سفر به آلمان مانند اقامتگاه و پرواز نیز کاهش می یابد. اگر دوست دارید در جشنواره خاصی شرکت کنید، باید به زمان برگزاری آن توجه نموده و برنامه سفر خود را با آن تنظیم نمایید. در ادامه کشور آلمان را در چهار فصل سال به طور مختصر توصیف می کنیم تا انتخاب برای شما راحت تر باشد.

آلمان در فصل بهار: آب و هوای این کشور در فصل بهار بسیار عالیست. شما در این فصل نه سرمای زمستان را دارید و نه گرمای تابستان را. اما با توجه به این که هوا کم کم رو به گرم شدن است، تعداد توریستان افزایش یافته و به همان نسبت، هزینه پرواز و اقامت در هتل در بین هزینه های سفر به آلمان نیز افزایش می یابد. جشن های ایستر و فستیوال هایی چون می دی (may day) و Karneval der Kulturen مراسم هایی هستند که می توانید در فصل بهار در شهرهای آلمان در آن ها شرکت کنید.

آلمان در فصل تابستان: تابستان پرتوریستترین فصل آلمان است. در این فصل روزها طولانی تر هستند و امکان تفریحاتی مانند شنا در استخرهای روباز نیز فراهم می باشد. علاوه بر آن می توانید در فستیوال های تابستانی فضای باز شرکت نموده و از جاذبه های طبیعی مانند سواحل زیبای این کشور لذت ببرید. با توجه به تعداد زیاد توریستان در این فصل، معمولا جاذبه های توریستی این کشور دارای صف های طولانی هستند. پس اگر کم حوصله هستید و نمی خواهید در پشت این صف ها معطل بمانید، سفر در تابستان را فراموش کنید. توجه داشته باشید که هزینه های سفر به آلمان در این فصل افزایش می یابد، از این رو بهتر است از قبل پرواز و هتل خود را رزرو نمایید.

آلمان در فصل پاییز: در فصل پاییز هوای آلمان کم کم خنک می گردد و طبیعت آن نیز رنگ و روی پاییزی به خود می گیرد. با توجه به این که تعداد توریستان در این فصل کاهش می یابد، در پی آن قیمت هتل ها و پروازها نیز در هزینه های سفر به آلمان کم می گردد. از این رو اگر هزینه های سفر به آلمان برایتان مهم است و در پی سفر مقرون به صرفه تر هستید، بهتر است فصل پاییز را برای سفر خود انتخاب نمایید.

آلمان در فصل زمستان: زمستان آلمان برفی و سرد است. از این رو شاید سفر به این کشور و گشت و گذار در آن با مشکلاتی همراه باشد، اما این فصل نیز مجذوب کنندهیت های خاص خود را داشته و تفریحاتی مانند اسکی را در پی دارد. دیدنی بازارهای سنتی کریسمس یکی از جاذبه های دوست داشتنی آلمان است که توریستان زیادی را در این فصل به سمت خود می کشاند. افزایش تعداد توریستان نیز افزایش هزینه های سفر به آلمان را در پی خواهد داشت. اما اگر در زمانی غیر از کریسمس به این کشور سفر کنید، کاهش قابل توجهی در پرداخت هزینه پروازها و هتل ها را شاهد خواهید بود.

خرج سفر به آلمان

تا اینجا با اطلاعات ضروری آلمان و آب و هوای آلمان آشنا شدید. در مطالب بالا سعی کردیم هزینه هایی مانند بلیت هواپیما و اقامتگاه در فصل های مختلف سال را برایتان بیان کنیم و برترین فصل در بین آب و هوای آلمان برای صرفه جویی و کاهش هزینه های سفر به آلمان را معرفی نماییم. در ادامه در خصوص سایر هزینه های سفر به آلمان صحبت نموده و مبلغ هریک از آن ها را حدودا اعلام می کنیم. در این صورت این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید آگاهانه تر تصمیم گرفته و انتخاب بهتری داشته باشید.

هزینه اقامت

هزینه اقامتگاه در آلمان نسبت به سایر کشورهای منطقه یورو، پایین تر است و اقامتگاه های مقرون به صرفه قیمت مانند هاستل ها نیز در اینجا به وفور یافت می گردد. از این رو در پیدا کردن این گونه اقامتگاه ها دچار مشکل نخواهید شد. اگر در فصل های کم توریست سفر کنید، این امکان را دارید که هتل های خوب را با قیمت مناسب تری اجاره نمایید.

اقامت در هاستل: تعداد زیادی هاستل در آلمان وجود دارد که می توانید یکی از آن ها را به عنوان اقامتگاه انتخاب نمایید. هزینه یک شب اقامت در هاستل از 10 یورو تا 30 یورو بسته به امکانات خوابگاه متغیر است. اگر بخواهید اتاق اختصاصی خود را داشته باشید، باید چیزی حدود 50 یورو به ازای هر شب بپردازید. هاستل های آلمان وای فای رایگان دارند و بعضی از آن ها صبحانه رایگان نیز برای مسافران خود در بین هزینه های سفر به آلمان آماده می کنند.

اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت: هزینه اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت آلمان کمی بیشتر از هاستل می باشد. اتاق های این هتل ها دارای سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی بوده و امکانات خوبی برای مهمانان فراهم نموده اند. برای اجاره یک اتاق دو تخته کوچک در این هتل ها باید مبلغی بین 45 تا 65 یورو بپردازید.

اقامتگاه های اشتراکی: شما این امکان را دارید که در سایت Airbnb ثبت نام نموده و اقامتگاه مشترکی با دیگر توریستان اجاره نمایید. در این صورت برای هر شب اقامت خود باید چیزی حدود 22 یورو بپردازید. کرایه یک آپارتمان کامل در آب و هوای آلمان نیز برایتان 45 یورو هزینه خواهد داشت.

هزینه غذا

غذاهای آلمانی علاوه بر خوشمزه بودن، مقرون به صرفه نیز هستند. از این رو به راحتی می توانید در یک رستوران غذاهای آلمان را بخورید و نگران بالا رفتن هزینه های سفر به آلمان نباشید. قیمت یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی حدود 20 یورو تمام می گردد. اگر بخواهید در یک کافه غذاهای آلمان بخورید، باید مبلغی بین 9 تا 15 یورو بپردازید. خوردن یک وعده غذای سنتی آلمانی به همراه نوشیدنی در کافه حدود 14 یورو برایتان هزینه دارد. غرفه های خیابانی آلمان برترین ساندویچ های سوسیس و فست فودها را با قیمتی بین 2 تا 4 یورو برای مشتریان خود آماده می کنند. با پرداخت 5 یورو می توانید یک ساندویچ آماده تهیه نموده و نوش جان نمایید. خوردن یک وعده غذایی در فست فود مک دونالد و مانند آن حدود 7 دلار برایتان در می آید. اگر علاقمند به غذاهای آسیایی باشید، می توانید خوشمزه ترین غذاهای ترکی را با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در حدود 5 یورو تهیه نموده و نوش جان نمایید. در صورتی که بخواهید خودتان آشپزی کنید، باید حدود 35 تا 65 یورو برای تهیه مواد غذایی مورد احتیاج یک هفته خود بپردازید.

هزینه حمل و نقل

قطارها و اتوبوس های بین شهری: رایج ترین راه حمل و نقل بین شهری در آلمان، استفاده از قطارهای سریع السیر می باشد که البته بلیت آن ها کمی گران است. قطارهایی با سرعت کمتر نیز وجود دارند که هزینه پایین تری از شما می گیرند. اگر بخواهید مسیر بین برلین تا مونیخ را با این قطارهای سریع السیر طی کنید، باید بیش از 180 یورو بپردازید. اما همان مسیر با قطارهای معمولی درجه یک مبلغی بین 40 تا 70 یورو برایتان هزینه دارد. برای تهیه بلیت مقرون به صرفه تر، می توانید از قطارهای منطقه ای و اتوبوس های شبانه استفاده نمایید. برای خرید بلیت اتوبوس های بین شهری باید مبلغی حدود 40 تا 70 یورو بپردازید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر بلیت سفر خود را از قبل رزرو کنید، بریتان در هزینه های سفر به آلمان مقرون به صرفه تر در می آید و می توانید مبلغ کمتری بابت آن بپردازید. پس اگر زمان سفر شما از قبل تعیین است، نسبت به خرید و رزرو بلیت اقدام نمایید.

حمل و نقل داخل شهری: برای رفت و آمد داخل شهری نیز می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یا مترو بهره ببرید. برای تهیه بلیت های تک سفره بین 1 تا 3 یورو باید بپردازید. اگر گشت و گذار شما در شهر زیاد است، بهتر است بلیت های یک روزه یا چند روزه بخرید که برایتان به صرفه تر باشد. دوچرخه سواری نیز یکی دیگر از راه های رفت و آمد شهری می باشد که در صورت تمایل می توانید از آن استفاده نمایید. برای این کار باید یک دوچرخه کرایه کنید که هزینه آن برای یک روز چیزی حدود 18 یورو در بین هزینه های سفر به آلمان است.

هزینه فعالیت های تفریحی

هزینه فعالیت های تفریحی نیز بستگی به علایق شما و شهر محل اقامت شما متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر علاقمند به بازدید از موزه ها باشید، برای تهیه بلیت آن ها در بین هزینه های سفر به آلمان باید مبلغی در حدود 1 تا 15 یورو هزینه کنید. اگر تفریحاتی مانند دوچرخه سواری یا قایق سواری را در آب و هوای آلمان دوست دارید، باید چیزی حدود 24 تا 40 یورو هزینه کنید. همراهی با تورهای گردش در شهرهای آلمان نیز برایتان بین 12 تا 25 یورو در می آید.

راهکارهایی برای صرفه جویی در هزینه ها

همواره راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر به آلمان وجود دارد. برای استفاده از این راهکارها باید اطلاعات دقیقی در خصوص هریک از هزینه های سفر داشته و با قیمت های مقصد مورد نظر خود آشنا باشید. در این صورت می توانید هزینه های خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. در سفر خود به آلمان، اگر هاستل را برای اقامت انتخاب کنید، به جای خوردن غذاهای آلمان خودتان آشپزی کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفت و آمد استفاده نمایید، حدود 40 تا 60 یورو در یک روز خرج خواهید کرد. اگر می خواهید این میزان را نیز کاهش دهید، راهکارهای پیشنهادی زیر را در نظر داشته باشید.

خرید غذا از فروشنده های خیابانی و اقوام گوناگون

مقرون به صرفه ترین غذاهای آلمان به وسیله فروشندگان خیابانی عرضه می شوند. غذاهای آلمان بسیار سریع آماده شده و فقط 2 یورو برایتان هزینه دارد. اگر غذاهای بهتری می خواهید می توانید به اقوام مختلفی که در شهرهای آلمان ساکن هستند مراجعه نموده و یک غذای خوشمزه محلی را با هزینه ای حدود 5 یورو تهیه نمایید. از جمله غذاهای آلمان می توان به غذاهای خاورمیانه ای یا غذاهای ترکی اشاره نمود.

تورهای گردش رایگان

اگر می خواهید به گوشه و کنار شهر بروید و از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنید، می توانید از تورهای رایگان استفاده نمایید. این تورها در شهرهای آلمان برقرار بوده و به توریستان یاری می کنند تا بدون پرداخت هیچ هزینه ای در بین هزینه های سفر به آلمان از جاهای مختلف شهر بازدید کنند. با همراه شدن با این تورها ضمن گردش در شهر می توانید اطلاعات جالبی در خصوص تاریخ آلمان به دست آورده و نکات خوبی را یاد بگیرید.

رزرو کردن قطار

قطار یک وسیله نقلیه گران در آلمان است. اگر قصد دارید در هزینه های حمل و نقل خود صرفه جویی نموده و بلیت قطار را با قیمت مناسب تری تهیه نمایید، بهتر است زودتر آن را رزرو کنید. با این کار حدود 40 تا 50 درصد بلیت خود را مقرون به صرفه تر می خرید. شما باید یک هفته زودتر بلیت خود را تهیه نمایید. توجه داشته باشید که بلیت های دارای تخفیف تعداد محدودی دارند، از این رو ممکن است زمانی که قصد سفر دارید بلیت ها تمام شده و به شما چیزی نرسد. پس برای استفاده از این امکان باید بتوانید برنامه سفر خود را مطابق زمان رزرو بلیت در شهرهای آلمان تطبیق دهید.

خودروهای کرایه ای اشتراکی

BlaBlaCar یکی از سرویس های کرایه خودروی اشتراکی است. اگر شما بتوانید برنامه سفر خود را با اهالی هماهنگ نموده و باهم از یک خودرو بهره ببرید، می توانید هزینه حمل و نقل خود را در بین شهرهای آلمان به مقدار قابل توجهی کاهش دهید. این خودروها کاملا امن و قابل اعتماد هستند و راننده های آن ها نیز به وسیله شرکت ارائه دهنده آن، تایید شده اند. از این رو جای هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد. تنها مسئله ای که ممکن است پیش آید تغییر زمانی بعضی سرویس ها یا لغو شدن سفر شماست. از این رو زمانی می توانید از این سرویس ها بهره ببرید که امکان تغییر در برنامه های سفر خود را داشته باشید. شما می توانید مسیرهای بین شهری یا حتی بین کشوری را با استفاده از این خودرو ها طی نموده و ضمن صرفه جویی در هزینه، با اهالی بیشتر آشنا شده و دوستان نوی نیز پیدا کنید.

استفاده از کوچ سرفینگ

کوچ سرفینگ یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش هزینه های شما در شهرهای آلمان است. با استفاده از این وب سایت می توانید بدون هیچ هزینه ای در خانه یکی از اهالی شهر مهمان شوید. در این صورت می توانید با مردم محلی ارتباط بیشتری برقرار نموده و با سبک زندگی و فرهنگ مردم بومی منطقه بهتر آشنا شوید. دوست نو شما می تواند راهنمای خوبی برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های دیدنی آن و لذت بردن از غذاهای آلمان باشد.

معرفی شهرهای دیدنی آلمان

برلین (Berlin)

برلین بزرگترین شهر آلمان و مرکز این کشور است که یکی از مهمترین استان های آلمان از لحاظ تاریخی نیز محسوب می گردد. از این رو اگر به تاریخ آلمان علاقمندید، این شهر یک انتخاب خوب برای سفر شماست. در اینجا می توانید بناهای تاریخی با معماری سنتی آلمانی و موزه های متنوع زیادی را مشاهده کنید. این بناها جز برترین جاذبه های توریستی این کشور به شمار می آیند. اگر از دوستداران هنر و موسیقی باشید، می توانید در برنامه های نمایشی و اجراهای مختلفی که در این شهر برگزار می گردد نیز شرکت نموده و از آن ها لذت ببرید. علاوه بر این ها برلین یکی از مقرون به صرفه ترین شهرهای آلمان است که می توانید غذاهای آلمان با قیمت بسیار مناسب را در غذاخوری های این شهر پیدا کنید.

مونیخ (munich)

مونیخ، سومین شهر بزرگ آلمان است که تاریخ و فرهنگی غنی دارد. جاذبه های دیدنی، امکانات فوق العاده، برنامه های فرهنگی، پارک های زیبا، غذاهای لذیذ و قصرهای پادشاهی مجذوب کننده از جمله مواردی است که این شهر را به یکی از برترین شهرهای دنیا برای اقامت و زندگی تبدیل نموده است. ضمن اینکه می تواند یک مقصد فوق العاده برای توریستان نیز باشد. شما می توانید در جشن های متعددی که در طول سال، خصوصا در ماه اکتبر در این شهر در بین شهرهای آلمان برگزار می گردد، شرکت نموده و لحظات خوبی را برای خود در آب و هوای آلمان بسازید. شهر مونیخ برعکس برلین گرانترین شهر آلمان است. از این رو ممکن است سفر به آن برای شما هزینه های زیادی داشته باشد اما بسیاری از توریستان مونیخ را به علت زیبایی آن و نزدیک بودن آن به شهرهای قدیمی کوچک، برای اقامت ترجیح می دهند. شما می توانید در مونیخ اقامت داشته و سفرهای یک روزه ای به شهرهای اطراف آن در آب و هوای آلمان داشته باشید.

هانوفر (Hannover)

هانوفر یکی از شهرهای شمالی آلمان است که در طول جنگ دنیای دوم به شدت آسیب دیده و تمام ساختمان ها و بناهای آن از بین رفته است. در حال حاضر تنها چند اثر تاریخی در اینجا دیده می گردد، از این رو نمی توان این شهر را به عنوان یک شهر تاریخی معرفی کرد. این شهر در بین توریستان و در بین شهرهای آلمان کمتر شناخته شده و افراد کمی معمولا از آن بازدید می کنند اما هانوفر نیز زیبایی ها و دیدنی های فوق العاده ای دارد که می تواند برای شما مجذوب کننده و دوست داشتنی باشد. پارک های بزرگ، فضاهای سبز و دیدنی و رودخانه ای که از وسط شهر می گذرد، از جمله زیبایی های این شهر دیدنی در بین شهرهای آلمان محسوب می گردد. اگر علاقمند به هنر باشید، می توانید از موزه اسپرنگل (Sprengel) این شهر دیدن کنید. این موزه یکی از مهمترین مجموعه های هنر مدرن آلمان است که در سال 1979 در این شهر افتتاح شد. در اینجا آثار متعددی از بزرگترین هنرمندان مانند مایکل ارنست، پیکاسو، الکساندر کالدر و نیکی د سنت فال به نمایش گذاشته شده است.

تری یر (Trier)

بر اساس شواهد تاریخی، شهر تری یر در بین شهرهای آلمان در حدود 2000 سال پیش با نام اوگوستا ترورروم (Augusta Treverorum) تأسیس شد. از این رو این شهر به عنوان قدیمی ترین شهر آلمان شناخته می گردد. تری یر از قرن اول میلادی مستعمره رومیان بوده و چندین امپراتوری روم را به خود دیده است. از این نمونه های بسیاری از آثار باستانی با معماری رومی را می توان در آن مشاهده نموده که بقایایی از آن ها همچنان در گوشه و کنار این شهر به جای مانده است. یکی از این آثار، سازه باشکوهی است که دروازه سیاه (Black Gate) نام دارد و در گذشته بخشی از دیواره شهر بوده است. شهر تری یر یکی از زیباترین و خلوت ترین شهرهای توریستی آلمان محسوب می گردد که در کرانه رود موزل (Moselle) قرار گرفته است. دهکده های قدیمی زیبایی که در اطراف این شهر هستند، می توانند مکانی آرام و دوست داشتنی برای گشت و گذار و تفریحات یک روزه شما و لذت بردن از غذاهای آلمان محسوب شوند.

کلن (Cologne)

کلن نیز مانند شهر تری یر، بیش از 2000 سال قدمت داشته و جز کهن ترین شهرهای آلمان محسوب می گردد. در این شهر زیبایی ها و مجذوب کنندهیت های فراوانی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به رود راین (Rhein) اشاره نمود. رود راین از وسط شهر می گذرد و جلوه خاصی به آن داده است. کافه های قدیمی و رستوران های متنوع با غذاهای آلمان از جمله مکان های پرطرفدار و دوست داشتنی این شهر هستند. علاوه بر این نمایش های هنری متعددی در این شهر برگزار می گردد که می توانید در آن ها شرکت نموده و ساعات خوبی را بگذرانید. اگر بخواهیم به یکی از جاذبه های تاریخی این شهر اشاره کنیم، از کلیسای جامع کلن نام می بریم که بسیار دیدنی است و معروفیت زیادی نیز دارد.

درسدن (Dresden)

درسدن یکی از شهرهای آلمان است که در جنگ دنیای دوم آسیب های زیادی دیده بود اما پس از اتمام جنگ مورد بازسازی قرار گرفته و اکنون به عنوان یک شهر تاریخی و تفریحی یکی از پرتوریستترین شهرهای آلمان محسوب می گردد. تفریحات متعددی که در درسدن وجود دارد، باعث شده تا این شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی آلمان، خصوصا در میان جوانان تبدیل گردد. علاوه بر این تفریحات، بناهای تاریخی درسدن از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر می باشند که بازدید از آن ها می تواند برای تاریخ دوستان بسیار مجذوب کننده باشد. گذشتن رود زیبا و شگفت انگیز آلب از وسط شهر نیز یکی از بخش های زیبای آن در آب و هوای آلمان محسوب می گردد.

فرانکفورت (Frankfurt)

فرانکفورت یکی از معروف ترین و زیباترین شهرهای آلمان است که در استان هسن (Hessen) این کشور قرار گرفته است. این شهر در مجاورت رود ماین واقع شده و جنگل سرسبز و زیبایی نیز بخش جنوبی آن را احاطه نموده است. از این روی زیبایی های طبیعی فوق العاده ای را در این شهر شاهد خواهید بود. موزه های علمی، بناهای تاریخی، رستوران های عالی، تالارهای نمایش بخشی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و تفریحی این شهر هستند که می توانید از آن ها بازدید نمایید و ساعات خوبی را برای خود رقم بزنید. نکته دیگری که باعث محبوب شدن این شهر در بین شهرهای آلمان و در آب و هوای آلمان می گردد، هزینه های مقرون به صرفه تر آن نسبت به سایر شهرهای آلمان است. علاوه بر این فرودگاه فرانکفورت امکان سفر به بسیاری از منطقه ها دیگر را برای توریستان و مسافران فراهم می نماید.

هامبورگ (Hamburg)

هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان است که در بخش شمالی این کشور قرار گرفته است. این شهر در نزدیکی دریای شمال واقع شد و عنوان دومین بندر بزرگ و شلوغ اروپا را بعد از بندر روتردام هلند به خود اختصاص داده است. توریستان بسیاری در سفر خود به آلمان این شهر را به عنوان مقصد توریستی انتخاب می کنند. پارک های زیبا و کانال های متعدد یکی از دلایل مجذوب کنندهیت و محبوبیت این شهر محسوب می شوند. دریاچه داخلی آلستر (Inner Alster) یکی از زیباترین نقاط شهر هامبورگ است که در نزدیکی مرکز شهر واقع شده و امکان قایق سواری را برای بازدیدنمایندگان ایجاد کرد. ضمن این که نشستن در کنار این دریاچه زیبا و دیدنی آن نیز می تواند بسیار لذت بخش باشد. اطراف دریاچه نیز پر از کافه های متنوع می باشد. در این شهر در بین شهرهای آلمان جاذبه های تاریخی فراوانی نیز وجود دارد که از مشهورترین آن ها می توان به کلیسای سنت مایکل (St Michael Church) اشاره نمود. قدمت این کلیسا در آب و هوای آلمان به قرن 18 میلادی برمی گردد.

برمن (Bremen)

برمن یکی از زیباترین شهرهای آلمان از لحاظ شهرسازی است که در شمال این کشور و در نزدیکی شهر هامبورگ قرار گرفته است. ساختمان ها و بناهای تاریخی که در این شهر کوچک دیده می گردد مربوط به دوره رنسانس بوده و به سبک باروک طراحی شده اند. این ساختمان های زیبا جلوه خاصی به برمن داده اند. اگر در پی یک محیط آرام برای استراحت می گشت، می توانید این شهر را برای سفر انتخاب نمایید. قدم زدن در منطقه تاریخی اشنور (Schnoor) و بازدید از بازارچه و کلیسای جامع آن، بخشی از جاذبه های دیدنی و بی نظیر این شهر محسوب می شوند. با توجه به اینکه توریستان کمتری به برمن در بین شهرهای آلمان سفر می کنند، این شهر یکی از خلوت ترین شهرهای آلمان محسوب می گردد.

جاذبه های توریستی آلمان

همانطور که در معرفی شهرهای این کشور بیان کردیم، آلمان جاذبه های تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. علاوه بر آن، جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تفریحی از دیگر دیدنی های مجذوب کننده این کشور هستند. جنگل ها، کوهستان ها، رودخانه ها، موزه ها و گالری های هنری و هزاران جاذبه دیدنی دیگر که انتخاب را برای توریستان بسیار سخت می کنند. در ادامه بعضی از مهمترین جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور زیبای آلمان را به شما معرفی می کنیم.

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate) یکی از مشهورترین نمادهای آلمان است که در منطقه میته (Mitte) برلین ساخته شده است. این دروازه اولین سازه نئوکلاسیک شهر است که در سال 1791 به دستور فردریک ویلیم دوم (Friedrich Wilhelm) در بخش غربی برلین ساخته شد. این سازه با 26 متر ارتفاع، سازه ای بزرگ و باشکوه است که به سبک دریک ساخته شده و طرح بنای آن شبیه به دروازه یورودی شهر آتن یا دروازه پروپیلائه می باشد. دروازه براندنبورگ دارای 6 ستون و 5 راه رفت و آمد است اما در گذشته مردم شهر تنها اجازه داشتند از دو مسیر انتهایی دو سمت درو برای رفت و آمد استفاده کنند. مسیر میانی نیز برای عبور کاروان پادشاهی مورد استفاده قرار می گرفت. بر روی قسمت بالایی دروازه مجسمه ای دیده می گردد که یک ارابه با 4 اسب را به نمایش گذاشته است. بر روی ارابه ویکتوریا، الهه پیروزی رومیان باستاندروازه براندنبورگ در ابتدا بخشی از دیوار برلین محسوب می شد و دورتادور این شهر را احاطه نموده بود. این دروازه روزگاری نماد جدایی غرب و شرق برلین بوده اما پس از خراب شدن دیوار برلین این دروازه تبدیل به نماد وحدت برلین در آب و هوای آلمان شد.

کلیسای جامع کلن

کلیسای سنت پیتر و سنت ماری که در زبان محلی با نام کلیسای جامع کلن (Kölner Dom) شناخته می گردد، یکی از دیدنی ترین جاذبه های آلمان در آب و هوای آلمان است که در شهر کلن و در کرانه رود راین قرار گرفته است. این کلیسا با 157 متر ارتفاع سومین کلیسای بلند دنیا می باشد و با توجه به ساخت آن در سال 1248 می توان آن را یکی از بلندپروازانه ترین پروژه های قرون وسطی نامید. مساحت داخلی کلیسای جامع، حدود 6166 متر مربع بوده و دارای 56 ستون بزرگ است. نمای بسیار زیبا و شگفت انگیز این کلیسا در کنار وسعت و عظمت آن یکی از بی نظیرترین بناهای تاریخی دنیا را ایجاد نموده که پیشنهاد می کنیم حتما از آن بازدید نمایید. علاوه بر بنای کلیسا و معماری مجذوب کننده آن که به سبک گوتیک کار شده، هریک از اشیای موجود در کلیسا در آب و هوای آلمان نیز بسیار مجذوب کننده بوده و جز جاذبه های دیدنی این مکان محسوب می شوند.

جنگل سیاه

اغراق نیست اگر بگوییم یکی از مجذوب کننده ترین مکان هایی که می توانید در طول زندگی خود دیدن کنید، همین جنگل سیاه آلمان است. این جنگل در جنوب غربی آلمان و در استان بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg) این کشور قرار گرفته است و از فورتزهایم (Pforzheim) در شمال تا Waldshut در جنوب، به طول 160 کیلومتر کشیده شده است. جنگل سیاه از سمت جنوبی و غربی نیز به دره راین می رسد. علت نامگذاری این جنگل به خاطر درختان کاج فراوانی است که باعث ایجاد رنگ سبز تیره در محیط جنگل شده اند. اگر به پیاده روی و فعالیت های ورزشی علا قمند باشید، می توانید ساعت های خوبی را در این جنگل زیبا و دیدنی بگذرانید. یکی از معروف ترین بخش های این جنگل که بسیار مورد توجه توریستان قرار گرفته است، Todtnau می باشد. Todtnau قدیمی ترین منطقه اسکی آلمان است. اسپا در بادن بادن (Baden-Baden) و اقامت در تفریحگاه Bad Liebenzell از جمله امکاناتی است که می توانید در این جنگل از آن برخوردار باشید. علاوه بر این ها شهرهای دیدنی کوچکی در اطراف این جنگل وجود دارند که بازدید از آن ها می تواند برای شما بسیار مجذوب کننده باشد. یکی از این منطقه ها دیدنی، دهکده های استوری بوک (Storybook Villages) می باشند که تصاویری از آن ها را در کتاب ها و کارتون های دوران کودکی خود دیده اید. بازدید از کارخانه های ساعت های کوکو و خوردن غذاهای آلمان از جمله کارهای هیجان انگیزی است که می توانید در این دهکده ها انجام دهید. اگر می خواهید از جنگل سیاه بازدید کنید، پیشنهاد می کنیم فصل پاییز را برای این کار انتخاب نمایید. جنگل سیاه در این فصل بسیار در شهرهای آلمان، دیدنیی و دیدنی است.

قصر نوی شوان شتاین

فوسن (Füssen)، شهر تاریخی کوچکی است که در بخش جنوبی کشور آلمان و در استان بایرن (Bayern) قرار گرفته است. با توجه به قرار گرفتن این شهر در دامنه کوه های آلپ، فوسن یک مقصد محبوب برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش های زمستانی می باشد. ضمن این که اقامتگاه های تفریحی نیز برای توریستان فراهم شده که می توانند روزهای خوبی را در آن بگذرانند. علاوه بر طبیعت زیبا و منظره ها چشم نواز این منطقه، قصر افسانه ای نوی شوان شتاین (Neuschwantstein) نیز در این شهر در بین شهرهای آلمان قرار گرفته است. این قصر یکی از زیباترین قصرهای تاریخی دنیا در شهرهای آلمان است که شبیه آن را فقط در کتاب قصه ها دیده اید. قلعه نوی شوان شتاین یکی از معروف ترین قصرهای پادشاهی در اروپاست که بین سال ها 1869 تا 1886 ساخته شد. قصر رویایی نوی شوان شتاین مورد توجه بسیاری از توریستن قرار داشته و تورهای متعددی برای بازدید از این جاذبه محبوب وجود دارد. بعلاوه برای ساخت قصر پارک موضوعی والت دیزنی نیز از این قصر الهام گرفته شده است. این قصر را می توان یکی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی آلمان معرفی کرد که برای ورود به آن باید 12 یورو پرداخت کنید.

بندر تاریخی هامبورگ و شهر مینیاتوری

اولین جایی که در سفر به شهر هامبورگ باید از آن بازدید کنید، بندر تاریخی آن می باشد که درست در مرکز این شهر قرار گرفته است. این بندر 100 کیلومتر مربع وسعت داشته و به عنوان دروازه آلمان شناخته می گردد. در این بندر این امکان را دارید که در یک مسیر پیاده روی مجذوب کننده قدم زده و از قایق برای گشت و گذار بهره ببرید. بعلاوه می توانید در خصوص صنعت کشتی سازی اطلاعاتی به دست آورده و با موقعیت تجاری مهم این شهر در طول تاریخ آشنا شوید. در مرکز این بندر دیدنی، یک شهر مینیاتوری مجذوب کننده با نام سرزمین عجایب مینیاتوری (Miniatur Wunderland) قرار گرفته است. این شهر مینیاتوری با جزییات کامل طراحی شده و تمام مواردی که در یک شهر وجود دارد، با مقدار ای کوچک در این سرزمین دیده می گردد. محله های شلوغ و پر رفت و آمد، فرودگاه، هواپیما از جمله بخش های این شهر در بین شهرهای آلمان می باشند. در اینجا بیش از 300 هزار لامپ و 200 هزار مجسمه انسان کار شده است. شما می توانید بزرگترین ماکت راه آهن دنیا را با بیش از 12 هزار متر مسیر راه آهن و 890 قطار در این شهر کوچک مشاهده نمایید. بخش هایی از این مسیر راه آهن به آمریکا، اسکاندیناوی و هامبورگ اختصاص یافته است.

دره راین

رود راین (Rhein)، با 1320 کیلومتر طول مهمترین و طولانی ترین راه آبی اروپاست که از کوه های آلپ سرچشمه گرفته و از سه کشور سوئیس، آلمان و هلند عبور می نماید. بخش های زیادی از این رود زیبا هستند که می توانید از دیدنی آن لذت ببرید اما زیباترین بخش آن دره راین است. 64 کیلومتر از رود راین در این دره جریان داشته و در مسیر آن نیز حدود 60 شهر قرون وسطایی و 40 قصر واقع شده است. بازدید از زیبایی های طبیعی این رود در کنار سفر به شهرهای زیبای دره راین می تواند یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر شما به شهرهای آلمان باشد. برای سفر به شهرهای آلمان می توانید از ماشین یا قایق بهره ببرید.

جزیره موزه ها در برلین

اگر به دیدنی موزه ها و کاوش در تاریخ آلمان علاقمندید، پیشنهاد می کنیم بازدید از جزیره موزه ها را از دست ندهید. این جزیره، یک منطقه تفریحی فوق العاده است که در بین رود اسپری (Spree) و کانال 400 متری کوپفرگرابن (Kupfergraben) قرار داشته و در دنیا مشهور می باشد. شما در اینجا می توانید قدیمی ترین و مهمترین موزه های برلین را مشاهده نمایید. در این موزه ها مجموعه بزرگی از آثار هنری و اشیای قدیمی و عتیقه مربوط به دوره های مختلف تاریخی و مکان های مختلف در شهرهای آلمان به نمایش گذاشته شده اند. قدیمی ترین موزه این جزیره مربوط به سال 1830 می باشد. از این موزه برای نگهداری و نمایش گنجینه های پادشاهی استفاده می شده است. بعدها در سال 1843 تا 1855، از زمین های پشت این موزه برای نمایش آثار هنری استفاده شده و موزه نوی راه اندازی گشت. گالری ملی سومین مکانی بود که در سال 1876 به مجموعه موزه ها اضافه شد. پس از آن در سال 1904 موزه بوده (Bode) ساخته شد که در آن آثار قدیمی و عتیقه به نمایش عایدی. مجذوب کننده ترین موزه این جزیره، موزه شگفت انگیز پرگامون (Pergamon) است که غنی ترین موزه دنیا محسوب شده و سالانه بیش از یک میلیون بازدیدنماینده از سراسر دنیا دارد. در این موزه آثار هنری متفاوتی از دوران مختلف تاریخی و کشورها مختلف نگهداری می شوند که از جمله آن ها می توان به آثاری از عصر هلنیسم، مصر و یونان باستان، آسوریان، جنوب غربی و مرکز آسیای میانه، بابل و ایران باستان اشاره نمود. گفته می گردد مجموعه بی نظیری از حفاری هایی که در منطقه تیسفون و طاق کسری صورت گرفته، در این موزه نگهداری می گردد. علاوه بر این می توانید از بخش ویژه هنر اسلامی در موزه پرگامون نیز دیدن نمایید. برای بازدید از جزیره موزه ها می توانید از تورهای پیاده روی استفاده نمایید و اگر بخواهید از تمامی بخش های آن با دقت بازدید نمایید، باید یک روز کامل را به آن در شهرهای آلمان اختصاص دهید.

شهر افسانه ای بامبرگ

بامبرگ (Bamberg) نام شهر قدیمی و زیبایی است که در استان بایرن (Bayern) آلمان قرار گرفته است. این شهر در دره ای با نام رگنیتس (Regnitz) واقع شده و به خوبی از آن نگهداری می گردد. رودخانه ای که از این شهر می گذرد، در این دره دو شاخه شده و بین دو شاخه آن منطقه ای با نام Bürgerstadt قرار گرفته است. ساختمان هایی با معماری قرون وسطایی، کلیسای باروک قرن هفدهمی سن مارتین، پل های قدیمی، تالار قدیمی شهر از جمله مجذوب کنندهیت های بامبرگ محسوب می شوند. تالار قدیمی شهر (Old Town Hall) بنای باشکوهی است که در سال 1736 بر بالای پل Obere Brücke ساخته شده است.

کوه تسوگ اشپیتسه

تسوگ اشپیتسه (Zugspitze)، بخشی از رشته کوه وتراشتاین (Wetterstein) می باشد که در مرز بین کشور آلمان و اتریش قرار گرفته است. قله غربی این رشته کوه تسوگ اشپیتسه می باشد که با ارتفاع 2962 متر بلندترین قله کشور آلمان بوده و در بین مردم محلی به عنوان بام آلمان شناخته می گردد. بر فراز این قله یک صلیب طلاکاری شده قرار گرفته است و اطراف آن نیز با دره های عمیق احاطه شده است. برای رسیدن به قله تسوگ اشپیتسه می توانید از تله کابین یا راه آهن Bayerische Zugspitzbahn بهره ببرید. راه آهن Tiroler Zugspitzbahn در ارتفاع 2805 متری دارای ایستگاه بوده و تصاویر زیبایی از محیط اطراف را در حین سفر برای شما به نمایش می گذرد. از این ارتفاع تا قله را می توانید با تله کابین طی نموده و به ایستگاه Zugspitz-Westgipfel برسید. این ایستگاه در ارتفاع 2950 متری قرار داشته و امکانات خوبی را برای بازدید کنندگان فراهم آورده است. یکی از این موارد رستورانی عالی است که نمایی 360 درجه به منظره ها بی نظیر اطراف دارد. سکوهای بازدید در قله شرقی و تونل 800 متری از مجذوب کننده ترین بخش های این منطقه هستند که تصاویری زیبا و به یادماندنی از طبیعت این ناحیه را برای شما به نمایش می گذارند. در این تونل پنجره هایی وجود دارد که به وسیله آن می توانید چشم مقدارای زیبای اطراف را دیده و از دیدنی آن ها در بین شهرهای آلمان لذت ببرید.

جزیره روگن

جزیره روگن (Rügen)، یکی از زیباترین جزایر آلمان است که دارای چشم مقدارای طبیعی فوق العاده ای می باشد. این جزیره در دریای بالتیک واقع شده و جز یکی از جاذبه های توریستی محبوب این کشور محسوب می گردد. تپه های جنگلی، زمین های کشاورزی مسطح، سواحل شنی، آبگیرها از جمله زیبایی های متنوع و چشم نوازی است که می توانید در سفر به این جزیره شاهد آن باشید. یکی از دیدنی ترین بخش های جزیره روگن، شبه جزیره جازموند (Jasmund) می باشد که دارای ارتفاع 161 متر بوده و صخره های گچی منحصر بفردی دارد. شما می توانید در اقامتگاه های ساحلی و ویلاهای رویایی این منطقه سکونت داشته و از پارک ها، جنگل های راش، بناهای نئوکلاسیک و شهر ساحلی پوتبوس (Putbus) در بین شهرهای آلمان دیدن کنید.

دریاچه کونیگزی

کونیگزی (Königssee)، که با نام دریاچه شاهنشاهی نیز شناخته می گردد، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی آلمان است که در 18 کیلومتری شهر سالزبورگ قرار گرفته است. این دریاچه زیبا از کوه های آلپ سرچشمه گرفته و تصاویر فوق العاده ای از کوهستان را نیز برای دوستداران طبیعت به نمایش می گذارد. اگر به پیاده گردی علاقمندید و تمایل دارید تا یک سفر آرام و رویایی را تجربه کنید، این منطقه برترین انتخاب برای شما در بین شهرهای آلمان است. شما می توانید از مسیرهای پیاده گردی که از دل طبیعت می گذرد، عبور نموده و از تفریحات مجذوب کنندهی چون قایق سواری بر روی آب های شفاف برخوردار باشید. مجذوب کننده ترین مسیر پیاده گردی این دریاچه در کناره شرقی آن واقع شده است. کلیسای قرن هفدهمی St. Bartholomew یکی از مکان های دیدنی و جاذبه توریستی این منطقه است که در انتهای جنوبی دریاچه واقع شده و با قایق قابل دسترسی است. این کلیسا علاوه بر معماری مجذوب کننده، دارای یک باغ بزرگ زیبا نیز می باشد.

شهر رتنبورگ اب در تاوبر

شهر رتنبورگ اب در تاوبر (Rothenburg ob der Tauber) شهری تاریخی و زیباست که در نزدیکی شهر مونیخ قرار گرفته است. این شهر زیبا یکی از مهمترین جاذبه های توریستی آلمان محسوب می گردد که به علت مسیر زیبای Romantic Road محبوب شده و جایگاه خاصی در بین توریستان پیدا نموده است. این مسیر زیبا در کرانه های شیب دار رود زیبای تاوبر واقع شده است. برج ها و قلعه های قرون وسطایی، سنگ فرش های زیبا و بناهای تاریخی از جمله دیدنی های منحصر بفرد این منطقه هستند که هر بیننده ای را جذب خود می کنند. از جمله این بناها می توان به تالار شهر (Town Hall) اشاره نمود که در قرن سیزدهم ساخته شده است. موزه امپریال سیتی و کلیسای سنت جیمز متعلق به سال 1466 از جمله موارد دیگری هستند که می توانید در این شهر زیبا از آن ها بازدید کنید.

پارک و قصر سن سوسی

پارک سن سوسی (Sanssouci) یکی از دیدنی ترین پارک های دنیاست که در شهر پوتسدام (Potsdam) آلمان قرار گرفته است. این پارک به علت بناهای دیدنی، باغ ها و آثار هنری که دارد، مورد توجه قرار داشته و یکی از مهمترین جاذبه های توریستی این کشور محسوب می گردد. در اینجا یک باغ گل باروک بسیار زیبا وجود دارد که تعدادی گلخانه و بیش از 3000 درخت میوه در آن دیده می گردد. علاوه بر گل ها و درختان زیبای پارک، کاخ ها و قصرهای متعددی نیز در این مکان وجود دارند که ساخت آن ها به سال های 1744 تا 1756 برمی گردد. فضای داخلی این کاخ ها با ظرافت و دقت ساخته شده و برای طراحی نمای خارجی آن نیز از آجر استفاده شده است. کاخ سن سوسی یکی از مهمترین این کاخ هاست که به سبک روکوکو طراحی شده و تالار مرمری زیبایی دارد. گالری Picture Gallery، عمارت زیبا و دیدنی Chinese House و مجموعه حمام های رومی از جمله بناهای دیدنی این پارک در بین شهرهای آلمان هستند.

جزیره ماینو

دریاچه کنستانس (Constance) سومین دریاچه بزرگ اروپاست که تعدادی جزیره را در خود جای داده است. یکی از این جزایر زیبا، جزیره ماینو (Mainau) می باشد که به جزیره گل ها نیز معروف است. در این جزیره باغ ها و پارک های زیبایی دیده می شوند که از گیاهان و گل های گرمسیری و نیمه گرمسیری پوشیده شده اند. درختان سرسبز و زیبا و بیش از هزاران بوته رز دیدنی از جمله مواردی است که می توانید در باغ های این جزیره در شهرهای آلمان دیدن کنید. اگر علاقمند به گل ها و گیاهان باشید، قدم زدن در بخش های مختلف ماینو می تواند یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر شما باشد. در اینجا علاوه بر باغ ها، ساختمان ها و بناهای تاریخی زیبایی نیز وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. یکی این بناها، ساختمان دیدنی مجذوب کنندهیست که متعلق به قرن 18 بوده و تالار، مهمانخانه و برج های زیبایی در شهرهای آلمان دارد.

دیوار برلین

دیوار برلین، اصلی ترین نماد دوران جنگ سرد بود که در سال 1961 با 155 کیلومتر طول و 2 متر ارتفاع در شهر برلین ساخته شد. این دیوار به مدت 28 سال برلین را به دو منطقه شرقی و غربی تقسیم نموده بود اما در سال 1990 فرو ریخت و امروزه تنها خرابه هایی از آن به جای مانده است. بقایای این دیوار امروزه تبدیل به بوم بزرگی شده که گرافیت های مختلفی در بخش هایی از آن دیده می گردد. دیدنی بقایای این دیوار یکی از مهمترین جاذبه هایی است که توریستان و مسافران علاقه زیادی به بازدید از آن دارند. خصوصا اگر از علاقمندان به تاریخ باشید، دیدنی این دیوار و نمایشگاه های آن می تواند یکی از مجذوب کننده ترین بخش های سفر شما باشد.

پارک ملی برشتسگادن

برشتسگادن(Berchtesgaden) یکی از زیباترین پارک های آلمان است که چشم مقدارایی فوق العاده دیدنی از کوه های مرتفع و صخره های شیب دار دارد. این پارک زیبا پوشیده از جنگل های سبزرنگی است که در کنار رنگ آبی دریاچه های شفاف و زلال جلوه ای خاص به آن داده است. پیاده روی یا دوچرخه سواری در روستاهای آرام این منطقه، در حالی که از کنار مراتع و علفزارها رد می گردد، یکی از مجذوب کننده ترین فعالیت هایی است که می توانید در این مکان انجام دهید. اگر احتیاج به استراحت و آرامش دارید، این پارک برترین مکان برای شماست. در اینجا تنها صدایی که به گوش می رسد، صدای پرندگان و زنگوله گاوهاست.

آشپزی و رژیم غذایی آلمان

سوسیس و پنیر از جمله موادی هستند که ما را به یاد آلمان می اندازند. سوسیس یکی از محبوب ترین غذاهای آلمانی است و هر منطقه از آلمان سوسیس خاص خود دارد. از این رو تنوع سوسیس در این کشور بسیار زیاد می باشد. یکی از پرطرفدارترین سوسیس های آلمانی، سوسیس Currywurst است که با گوشت خوک تهیه می گردد. این سوسیس را پس از بخارپز کردن، سرخ نموده و با سس کچاپ سرو می کنند. آلمان نیز مانند هر کشور دیگری، دارای فرهنگ غذایی متنوع در نقاط مختلف خود می باشد. فرهنگ غذایی و آشپزی در آلمان تا حدی از کشورهای همسایه تاثیر گرفته و باعث ایجاد تنوع بالایی در آن شده است. اما نکته شاخصی که می توانیم در خصوص فرهنگ غذایی آلمان بگوییم، استفاده از انواع گوشت در آشپزی این کشور است. با توجه به اینکه فرآورده های گوشتی در آلمان زیاد است، در اغلب غذاهای محلی این کشور از گوشت استفاده می گردد. گوشت ماهی، گوشت قرمز و گوشت ماکیان از جمله بوقلمون و غاز رایج ترین گوشت های مورد استفاده در غذاهای این کشور هستند. ماهی های آب شور نیز در آلمان بسیار محبوب بوده و در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این ها، آلمانی ها از سبزیجات نیز در غذاهای خود استفاده می کنند. سبزیجات معمولا بخش اصلی غذاهایی مانند انواع سوپ و خوراک ها را تشکیل می دهند. اگر بخواهیم یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای آلمانی را نام ببریم، شنیتزل را معرفی می کنیم. شنیتزل نوعی کتلت است که با خمیر یا آرد سوخای پوشانده شده و در روغن سرخ می گردد. این غذا به همراه سیب زمینی و سس سرو می گردد و در منوی اغلب رستوران های آلمان وجود دارد. نان بخش دیگری از فرهنگ غذایی کشور آلمان است که دارای انواع گوناگونی می باشد. نان های آلمانی با آردهای مختلف تهیه شده و در شکل ها، مقدار ها و طعم های متنوع پخته می شوند. نان رول یا بروتشن (Brötchen) و نان پرتزل (Bretzeln)، دو نوع از رایج ترین انواع نان های آلمانی هستند. نان پرتزل نوعی نان مربوط به بخش های جنوبی آلمان است که ظاهری شبیه به گره داد. این نان امروزه در سراسر نقاط دنیا پخته می گردد. کیک ها، شیرینی ها و دسرها نیز جزئی از آشپزی آلمانی محسوب می شوند. از مشهورترین کیک های آلمانی می توان به کیک جنگل سیاه اشاره نمود که نام آن از همان جنگل سیاه معروف این کشور گرفته شده است. قهوه، کاپوچینو، کافه لاته از جمله محبوب ترین نوشیدنی های این کشور هستند که می توانید در کافه ها و رستوران های آلمان آن ها را نوش جان کنید و ساعاتی لذت بخش را سپری نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2206

به "هزینه های سفر به آلمان، لذت سفری زیبا و دیدنی (تور ارزان آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به آلمان، لذت سفری زیبا و دیدنی (تور ارزان آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید