واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک تایمز

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهوری آمریکا اعلام نمود، گزارش تازه نیویورک تایمز مبنی بر این که کسب وکار او بین سال های 1985 و 1994 بیش از یک میلیارد دلار ضرر داده بسیار نادقیق است.

واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک تایمز

به گزارش خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز روز سه شنبه نوشت که ترامپ در سال 1985 به اداره مالیات مبلغ 46.1 میلیون دلار ضرر گزارش نموده و در اظهارنامه های مالیاتی خود اعلام نموده که فعالیت های تجاری او به مدت 10 سال جمعاً 1.17 میلیارد دلار زیان داده است.

بر این اساس، دونالد ترامپ به خاطر این ضررهای تجاری، هشت سال از آن 10 سال از دادن مالیات معاف شده است.

نیویورک تایمز نوشت، این اطلاعات را بر اساس اسناد تازه به دست آمده ای از اداره درآمد داخلی ایالات متحده و برگه های مالیاتی فدرال پرشده توسط دونالد ترامپ به دست آورده است.

دونالد ترامپ در واکنش به این گزارش در توئیتر خود نوشت که این گزارش بر اساس اطلاعاتی بسیار قدیمی و بسیار نادقیق بنا شده است.

او در پیغام خود شرح داد: شرکت های ساختمانی در دهه های 1980 و 1990، بیش از 30 سال پیش، مجاز بودند مبالغ کلانی از بدهی های مشکوک الوصول و استهلاکات را از اظهارنامه ها خط بزنند که با این کار، وقتی که شرکت مشغول ساخت وساز زیاد می شد، تقریباً در همه موارد ضرر و کسری مالیاتی نشان می داد. بسیاری از آن هم غیرپولی بود. گاهی هم یک پناهگاه مالیاتی به حساب می آمد.

او در توئیت دیگری در خصوص روش رسیدن به این پناهگاه مالیاتی ادامه داد: به وسیله ساخت وساز و حتی خرید [املاک] به آن می رسیدی. قصد همه این بود که برای مقاصد مالیاتی در اظهارنامه ها ضرر درج بشود… تقریباً همه معاملات ملکی ها… و شرکت های ساختمانی همین کار را می کردند - و اغلب هم دوباره با بانک ها وارد مذاکره می شدند، این نوعی کوشش و سرگرمی بود. باید اضافه کنم که این اطلاعات بسیار قدیمی که الان مطرح نموده اند بسیار نادقیق، و قصد از آن، هدف قرار دادن [من] با خبرهای جعلی است!

ترامپ به ویژه در جریان کارزار انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری تأکید داشته که تاجری پیروز و خودساخته است که می تواند از همین الگو در اقتصاد آمریکا نیز استفاده کند. مخالفان سیاسی ترامپ همیشه سوابق پیروزیت شغلی او را زیر سوال برده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 200

به "واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک تایمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ترامپ به یک گزارش نیویورک تایمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید