نخستین مناظره تلویزیونی دموکرات ها و راه حل پیروزی بر ترامپ

به گزارش مجله سرگرمی، 20 نفر از حزب دموکرات آمریکا کاندیدای ریاست جمهوری شده اند. هدف آن ها پیروزی بر ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است. نخستین مناظره تلویزیونی این کاندیداها برگزار شده است. مناظره ای که پیروزی هیچ یک از کاندیداها را در پی نداشت.

نخستین مناظره تلویزیونی دموکرات ها و راه حل پیروزی بر ترامپ

مناظره تلویزیونی ده کاندید حزب دموکرات درمرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میامی برگزار گردید. مناظره تلویزیونی سایر کاندیداهای حزب دموکرات نیز شامگاه پنجشنبه 27 ژوئن برگزار می گردد. مشخص نامزد اصلی حزب دموکرات برای شرکت در رقابت های انتخاباتی سال 2020 حدود یک سال دیگر صورت می گیرد.

اختلاف عمده بین نامزدهای حزب دموکرات در این مناظره تلویزیونی بر سر نحوه و راه حل پیروزی بر دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 بوده است.

سایت تاگس شاو وابسته به شبکه یک تلویزیون آلمان روز پنجشنبه ششم تیر (27 ژوئن) با انتشار گزارشی به نخستین مناظره تلویزیونی کاندیدهای حزب دموکرات آمریکا پرداخته است.

ده کاندید، پنج مجری تلویزیونی و 60 ثانیه زمان برای پاسخ دادن به هر پرسش. کمتر از یک سال و نیم تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا زمان باقی است. در چنین شرایطی، ده کاندید حزب دموکرات در نخستین دوئل تلویزیونی به پرسش های برگزار کنندگان این مناظره پاسخ دادند.

این در حالی است که تا کنون بیش از 20 عضو حزب دموکرات خود را برای حضور در رقابت های انتخاباتی کاندید نموده اند.

نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای حزب دموکرات مسائل گوناگونی را شامل می شد. از مسائل مالی گرفته تا بیمه درمانی، مهاجرت، مناقشه با ایران، سیاست های تسلیحاتی و همچنین مسائل زیست محیطی و تغییرات اقلیمی.

نگاه ها عمدتا متوجه الیزابت وارن، سناتور ماساچوست بود. او از افزایش نابرابری های اجتماعی در آمریکا انتقاد نموده و به مسائل مربوط به بهداشت و درمان پرداخته است. او در این مناظره تلویزیونی از جمله گفت: وضعیت صنعت داروسازی عالی است. اما نه برای کسانی که ناگزیرند هزینه خرید دارو و درمان را بپردازند.

تاگس شاو در گزارش خود اعلام نموده است که الیزابت وارن در نظرسنجی پس از برگزاری این مناظره در قیاس با سایر کاندیداها پیروز تر بوده است.

  • ده کاندید، یک نظر

هر ده کاندید حزب دموکرات در این مناظره در یک نکته اتفاق نظر داشتند و آن اینکه سیاست دولت ترامپ به سود صاحبان ثروت و به زیان مردم و شاغلان است. همه کاندیداها تاکید داشتند که در صورت پیروزی خود در انتخابات، فعالیت های خود را بر محور خدمت به مردم تنظیم خواهند کرد.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک و یکی از کاندیداها گفته است: این مبارزه برای نجات قلب و روح حزب ماست. او در ادامه سخنان خود گفته است که حزب دموکرات، حزب مردم شاغل آمریکاست.

دی بلازیو در این مناظره گفت: آری، ما خواهان وضع 70 درصد مالیات برای ثروتمندان هستیم و می خواهیم دانشگاه ها را برای همگان رایگان کنیم.

الیزابت وارن کسی است که خواهان برخورد با شرکت های بزرگی همچون فیسبوک و آمازون است. این در حالی است که سایر کاندیداهای حزب دموکرات نسبت به این موضوع، رویکردی متفاوت دارند.

حتی بر سر بیمه درمانی خصوصی و دولتی نیز بین کاندیداها تفاوت های بسیاری مشاهده می گردد. از سوی دیگر پاسخ کاندیداها به این پرسش که آیا باید بر نقش بیشتر دولت تاکید ورزید یا از حضور دولت در جامعه کاست، نیز بسیار متفاوت بود.

درباره پرسش های ناظر بر تغییرات اقلیمی نیز کاندیداها اختلاف نظر داشتند. بعضی خواهان محدودیت ها و ممنوعیت ها شده بودند و بعضی دیگر خواهان در نظر دریافت مشوق ها.

  • موضوع مهاجرت و جنگ با ایران

به نظر می رسد که در کارزار انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 موضوع مهاجران اهمیت خاصی داشته باشد. وضعیت نابسامان حاکم بر مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک از جمله موضوعاتی بود که در مناظره تلویزیونی روز چهارشنبه 26 ژوئن مطرح شد.

جولیان کاسترو برای حل موضوع مهاجرت گفت: ما احتیاج به اجرای طرح مارشال برای کشورهای هندوراس، گواتمالا و السالوادور داریم. به باور او، اجرای چنین سیاستی می تواند امنیت و امکان اشتغال را برای مردم این کشورها فراهم سازد.

تولسی گبرد، نماینده دموکرات حوزه انتخابیه هاوایی از جمله کسانی بود که در مناظره تلویزیونی به موضوع ایران پرداخت.

گبرد گفت: هر آمریکایی باید بعضیزد و بگوید که ما خواهان جنگ با ایران نیستیم. ما باید به توافق هسته ای پایبند بمانیم و برای بهبود و تصحیح آن مذاکره کنیم.

گزارش تاگس شاو از مناظره تلویزیونی کاندیداهای حزب دموکرات حکایت از اتفاق نظر آن ها بر سر ممانعت از وقوع جنگ با ایران دارد.

دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری نسبت به نخستین مناظره تلویزیونی کاندیداهای حزب دموکرات واکنش نشان داد.

ترامپ در این پست توییتری این مناظره را کسل کننده ارزیابی نموده و بروز مشکل فنی در میکرون شرکت کنندگان دو شبکه ان بی سی نیوز و ام اس ان بی سی را غیرحرفه ای و شرم آور خوانده است. او این دو شبکه را متهم به انتشار اخبار کذب و جعلی نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 242

به "نخستین مناظره تلویزیونی دموکرات ها و راه حل پیروزی بر ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین مناظره تلویزیونی دموکرات ها و راه حل پیروزی بر ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید