واحدهای تولیدی در تملک بانک ها آزاد می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، معاون مالی وزیر کشور گفت: استانداران سراسر کشور موظف هستند بر اساس دستور و تاکید رئیس جمهوری و وزیر کشور تمامی طرح های راکد و غیرفعال در تملک بانک های عامل را شناسایی و آنها را با برنامه ریزی و اولویت بندی به چرخه مجدد فراوری بازگردانند.

واحدهای تولیدی در تملک بانک ها آزاد می شوند

به گزارش از ، بابک دین پرست معاون مالی وزیر کشور در حاشیه بازدید از بعضی طرح های فراوریی و صنعتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس دستور و ماموریت ویژه وزارت کشور هیچ طرحی تا سرانجام دولت دوازدهم نباید در تملک بانک ها باشد و تمامی ان ها باید مشخص تکلیف شوند.

او اضافه نمود: بر اساس ارزیابی ها و آمار بانک مرکزی تا سال 1396 افزون بر 2 هزار و 26 طرح فراوریی در حوزه های مختلف در سراسر کشور در تملک بانک ها بود.

دین پرست یادآور شد: بر اساس آخرین آمار و آنالیز های اجرا شده تعداد واحد های در تملک بانک ها تا یک ماه گذشته به کمتر از 800 مورد رسیده است.

دین پرست همچنین تاکید نمود: بر اساس دستوری که از سوی وزیر کشور به همه استانداران اعلام شده تمامی استان ها سه طرح مهم و اولویت دار که از مطالبات و خواسته های جدی مردم بوده را احصا و آن ها را در اولویت تکمیل و اجرای کامل قرار دهند.

او همچنین آنالیز و گزارشی از آخرین شرایط طرح های فراوریی و صنعتی، پیگیری مصوبات سفر یک سال پیش به این استان و اینکه چه میزان از این مصوبات اجرایی شده و همچنین آنالیز و شناسایی طرح ها و واحد های راکد و یا مشکل دار و اولویت بندی برای واگذاری طرح های مالی اولویت دار به بخش خصوصی را از مهمترین اهداف سفر 2 روزه خود به استان کهگیلویه وبویراحمد مطرح نمود.

معاون مالی وزیر کشور یکی اولویت های مهم حوزه مالی استانداری ها را نیز شناسایی طرح های فراوریی قابل واگذاری به بخش خصوص مطرح نمود و اضافه نمود: بدون شک دولت با توجه به شرایط حاکم و محدودیت منابع به تنهایی قادر به اجرای طرح ها نیست و احتیاجمند جلب مشارکت و حمایت بخش خصوصی است.

دین پرست یاداور شد: بر اساس ارزیابی های اجرا شده هم اینک افزون بر 80 هزار طرح فراوریی و عمرانی نیمه تمام در سطح کشور وجود دارد که رقمی افزون بر 500 هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ها احتیاج است.

او همچنین از ابلاغ هفت ماموریت مهم به فرمانداری های سراسر کشور از خرداد ماه سال جاری اطلاع داد و گفت: شناسایی تمامی طرح های فراوریی راکد و نیمه فعال و بازگشت مجدد آن ها به چرخه فراوری، معرفی طرح های مهم مالی و طرح های توسعه ای هر منطقه و همچنین تسهیل گری در فرایند واگذاری طرح های سرمایه گذاری از مهمترین آنهاست.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 673

به "واحدهای تولیدی در تملک بانک ها آزاد می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای تولیدی در تملک بانک ها آزاد می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید