مسکو: توضیحات خارطوم را درباره مرکز دریایی روسیه دریافت کردیم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر خارجه روسیه بیان کرد، سفارت کشورش در خارطوم توضیحات سودان را در خصوص تجدید نظر در احداث مرکز لجستیک دریایی روسیه در ساحل سودان دریافت کرد.

مسکو: توضیحات خارطوم را درباره مرکز دریایی روسیه دریافت کردیم

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو وابسته نظامی و سفارت فعال دارد که توضیحاتی از جانب سودان درمورد احداث این مرکز دریایی در ساحل سودان دریافت نموده اند.

روسیه و سودان دسامبر 2020 توافقنامه احداث مرکز لجستیک دریایی روسیه در سودان را امضا کردند. براساس این توافقنامه روسیه حداکثر می تواند 300 نیروی نظامی در نقطه دریایی در سودان مستقر کند و داخل مرکز حداکثر چهار کشتی داشته باشد.

در مورد این موضوع، محمد عثمان الحسین، رئیس ستاد کل ارتش سودان اول ماه ژوئن گفته بود، کشورش میخواهد توافقنامه خود با روسیه درباره این مرکز دریایی را اصلاح کند.

وی اضافه کرد، هنوز مجلس این توافقنامه را که در دوره نظام سابق به امضا رسیده، تصویب ننموده است زیرا نیازمند انجام اقداماتی در راستای مطابقت با معاهدات بین المللی است، به علاوه سودان این فرصت را دارد توافقنامه را با رعایت منافع کشور اصلاح و تغییر دهد.

عثمان الحسین گفت: به همین دلیل توافقنامه را اصلاح می کنیم تا منافع سودان در این توافقنامه تعیین شوند و این مساله مورد مذاکره اخیر میان ما و روسیه است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1690

به "مسکو: توضیحات خارطوم را درباره مرکز دریایی روسیه دریافت کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: توضیحات خارطوم را درباره مرکز دریایی روسیه دریافت کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید