تور یونان ارزان: معرفی آتن ، هرآنچه قبل از سفر به یونان باید بدانید

به گزارش مجله سرگرمی، معرفی آتن

آتن یک شهر تاریخی و مرکز کشور یونان است. بسیاری از ایده های فکری و هنر تمدن یونان از این شهر نشات گرفته شده است. آتن را می توان زادگاه تمدن غرب می دانند.

تور یونان ارزان: معرفی آتن ، هرآنچه قبل از سفر به یونان باید بدانید

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

موقعیت جغرافیایی آتن

آتن در فاصله 5 مایلی(8کیلومتری) از خلیج فارون، ورودی دریای اژه جایی که پیرئوس، بندر آتن، در یک حوضه خشک کوهستانی تقسیم شده به وسیله شمال و جنوب به وسیله خط تپه ها واقع شده است.

مساحت آتن 165 مایل مربع است. رودخانه kifisos، تنها یک قطره در تابستان، از نیمه غربی این رودخانه عبور می نماید. رودخانه ایلیسوس، که اغلب خشک است، نیمه شرقی را طی می نماید.

کوه های اطراف- پارنیس، 4636فوت(1413متر)؛ پنتلیکوس(پندلی)، 3631فوت؛ و به همراه چند کوه دیگر به احساس عقیم بودن می افزایند.

نمای شهر آتن

آتن، با ساختمان های بلند و مغازه های معاصر، اولین شهر اروپایی است که از خاورمیانه به آن نزدیک می گردد.

هنگامی که از غرب به شهر آتن نزدیک می شویم، آنچه که بازتماشامایندگان را از نظر غذا و موسیقی و زندگی پر سر و صدا تحت تاثیر خود قرار می دهد، قسمت شرقی آتن است.

آتن هزاران سال پیش تمدن غرب را پرورش داد.

ایجاد تغییرات چشمگیر در سال 2004 در آتن

در سال 2004، بازی های المپیک برای اولین بار در این شهر برگزار گردید. و همین عامل باعث شد که تغییرات چشمگیری در این شهر اتفاق بی افتد.

آتن علاوه بر ساخت مجموعه ای از اماکن و امکانات ورزشی نو (از جمله استادیومی که به وسیله سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است)، اقدامات گسترده زیرساخت حمل و نقل را انجام داد که شامل توسعه چشمگیر حمل و نقل عمومی و ساخت یک فرودگاه بین المللی نو بود.

پس از مرگ پریکلس چه اتفاقی افتاد؟

حدود سه قرن پس از مرگ پریکلس(429 قبل از میلاد)، آتنی ها دوره اسارت را شروع کردند که تقریبا 2000سال به طول انجامید. این شهر در سال 1833 آزاد شد و در 170 سال بعد صحنه بیش از ده ها انقلاب، اشغالگری بیرحمانه دیگر و جنگ داخلی وحشیانه خاص بود.

کلیسای ارتودکس یونان

کلیسای ارتودکس یونان، به وسیله یک کلیسای مذهبی در آتن اداره می گردد، نیروی اصلی در زنده نگه داشتن زبان، سنت و ادبیات یونانی بود و هنوز مردم از آن حمایت می نمایند.

طرح شهر آتن

در سال 1833 تقریبا آتن وجود نداشت. در طول جنگ برای استقلال، در سال 1827 به طور کامل تخلیه شد، و شش سال بعد شاید 4000 نفر را در دام خانه های کوچک در دامنه شمالی زیر آکروپلیس نگه داشت.

در زیر کاخ خوش چشم انداز اما بسیار ساده، یک میدان بزرگ باغ، میدانSintagmaساخته شده بود. امروزه این هتل در فصل گردشگری با مجلل ترین جایگاه های کافه اروپا تزیین می گردد و در تمام فصول سال ساختمان های بلند و هتل های لوکس آن را محاصره می نمایند.

هم چنین خیابان های بزرگی ایجاد شده است و هنوز هم معابر اصلی مرکز شهر است. معماری خانه ای آتن شبیه به معماری ویکتوریایی لندن است، در آتن به این نوع سبک معماری اوتونیایی گفته می گردد.

رشد چشمگیر آتن بعد از تاسیس مرکز نو

پس از تاسیس مرکز نو، شهر با سرعت منظمی حدود 7 درصد در سال رشد کرد و با سرعت چشمگیری جمعیتش به 50000 نفر رسید، رقمی که در روزهای بزرگترین قدرت و شکوه آتن از آن فراتر نرفت.

در سال1907، این شهر167479 نفر جمعیت داشت. میدان اومونیا در انتهای غربی دو خیابان اصلی احداث شده بود، خیابان های وسیع دیگری از آن منشعب می شد، اما به عنوان موازنه مورد انتظار برای سینتگما رشد نکرد.

دهه 1950 را می توان، رونق ساخت و ساز در آتن نامید.

رونق ساخت و ساز در دهه1950 شروع شد. خانه های آپارتمانی نو که به همه جا سر می زدند، مرزهای اجتماعی قدیمی را پاک کردند و روستاهایی که در توسعه قبلی به شهر متصل شده بودند،

هویت جسمی و سیاسی خود را از دست دادند. شبکه ای از بزرگراه های بزرگ ایجاد شد. ضلع غربی باغ زیتون تاریخی کنار رودخانهKifis wass خراب شد و فضای سبز تپه در زیر مسکن ناپدید شد.

طرح اصلی آتن چندین بار بزرگتر شد تا همگام با توسعه باشد. در سال 1964 به 75 مایل مربع رسید و مساحت آن 17مایل مربع خارج از طرح بود.

ارزش زمین در مرکز چهار برابر شده بود، سپس هشت برابر شد، و به نسبت در جاهای دیگر افزایش یافت. در ساعت های ترافیک تقریبا مقدار ترافیک به نقطه اشباع افزایش می یابد و شهر همچنان از حد برنامه ریزی شده خود پراکنده می گردد.

با افزایش گردشگری بین المللی، فرودگاهEllinikon، جنوب شهر، توسعه و مدرن شد.

تامین آب شهر به وسیله رودخانه مورنوس

تامین آب شهر از یک دریاچه مصنوعی در ماراتون برای تامین ساختمان نو کافی نبود و رودخانه مورنوس در 110 مایلی شمال غربی سد شد و از آن بهره برداری شد.

یک سیستم فاضلاب مدرن همراه با کنترل برای آنالیز سیلاب هایی که هنگام باران شدید از کوه های برهنه به آتن می ریزند، نیز نصب شد.

منظره ها تماشای آتن

حومه جنوبی، واقع در ساحل خلیج سارونیک، یک پارک تفریحی و فرهنگی در نظر گرفته شده است که شامل امکانات ورزشی است. شما در این منطقه با خیال راحت می توانید در کنار ساحل قدم بزنید.

در این منطقه هم چنین مراکز خرید بزرگ و کلوپ های شبانه را پیدا خواهید کرد. در حومه ماروسی(شمال مرکز) امکانات ورزشی المپیک آتن وجود دارد، جایی که بیشتر مسابقات ورزشی در طی بازی های المپیک 2004 آتن برگزار گردید.

جالب است بدانید که کیفیسیا(kifissia) نیز با ویلاهای زیبا و عمارت های چشمگیرش قابل تماشا است.

برترین مکان ها برای تجربه یک پیاده روی لذت بخش در آتن

شما می توانید مانند دیگران از شهر همسایه، پیرئوس، بندر اصلی یونان، صومعه دفنی(11کیلومتری غرب)، یک صومعهKaisariani(5 کیلومتری شرق)، که در قرن 2 تاسیس شد،

معبد Poseidon(قرن 5 قبل از میلاد) در کیپ سونیون از مهم ترین بناهای بیزانس کشور(قرن 12) با موزاییک های منحصر به فرد (58کیلومتری جنوب)، پیروی از یک جهت شگفت انگیز در امتداد ساحل،

منطقه ماراتون(490 سال قبل از میلاد) با مقبره مارتون، مکان های باستانی Eleusina(23کیلومتری غرب)، Amphiareion(48کیلومتری شمال شرقی)، از Vravron(38 کیلومتری شرق) و Ramnous(نزدیک به ماراتون)، و

هم چنین توده های کوهستانی خارق العاده اطراف مانندPenteli،Parnithaو Ηymettosو… از جمله مکان هایی هستند که برای پیاده روی به شما پیشنهاد میکنیم.

اگر شما میخواهید اطلاعات جامع تری از این شهر بدست بیارید، فقط کافی است که این شهر را در فهرست برنامه های تفریحی خود قرار دهید.

گورستان اولسان | قربانیان طاعون در کجا دفن شده اند؟| مجارستان

تور نمایشگاه اکسپوی 2020 دبی

برترین پارک های اروپا | 14 پارک برتر اروپا را ببینید

کمال الملک در اروپا | ماجرای اسکناس چیست؟

بر روی جاذبه دلخواه کلیک کنید، مطالعه کنید.

ادامه مطلب

اروپا مملو از مقاصد زیبا از شهرهایی با معماری خیره نماینده...

ادامه مطلب

غار ملیسانی یکی از زیباترین مکان های کیفالونیا (جزیره ای...

ادامه مطلب

روز ملی انگلیسسالانه مناسبت های زیادی هستند که در سرار د...

ادامه مطلب

معرفی 5 سوغاتی معروف بلژیکدر بلژیک اقلامی مانند شکلات، ن...

ادامه مطلب

در هرکشور یک سری مناسبت ها و تاریخ ها وجود دارد که برای مر...

ادامه مطلب

موزه بیزانتین و مسیحیتاین موزه برجسته در آتن، مجموعه متش...

ادامه مطلب

براتیسلاوا تکه ای از تاریخبراتیسلاوا، مرکز اسلواکی، در...

ادامه مطلب

روز جهانی موزه و میراث فرهنگی 28 اردیبهشتانجمن بین الملل...

ادامه مطلب

روز ملی بلاروسجمهوری بلاروس در همسایگی روسیه قرار گرفته ...

ادامه مطلب

روز ملی لهستانکشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده و با کش...

ادامه مطلب

روز ملی ایسلندیکی از تعطیلات سالانه در ایسلند، گرامیداشت...

ادامه مطلب

منبع: ژیوار
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1987

به "تور یونان ارزان: معرفی آتن ، هرآنچه قبل از سفر به یونان باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: معرفی آتن ، هرآنچه قبل از سفر به یونان باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید