مرندی: تا تحریم ها برطرف نشوند توافقی وجود نخواهد داشت

به گزارش مجله سرگرمی، تحلیلگر سیاسی حاضر در وین در مصاحبه ای گفت تا زمانی که توافق هسته ای تضمین کننده برطرف تحریم ها و راستی آزمایی آن نباشد، امکان دستیابی به توافق وجود نخواهد داشت.

مرندی: تا تحریم ها برطرف نشوند توافقی وجود نخواهد داشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد مرندی تحلیلگر سیاسی حاضر در وین اتریش اطلاع داد که بعضی از موضوعات در مذاکرات وین حل شده اما بعضی دیگر همچنان پابرجا هستند.

وی که با شبکه خبری المیادین مصاحبه می کرد، اضافه نمود: هیئت ایرانی امیدوار است که به زودی به توافق برسد اما هنوز اختلافات مهمی به جای مانده است

مرندی در ادامه گفت: تا زمانی که اروپایی ها و آمریکایی ها خواسته های ایران و پاینبدی به توافق هسته ای را نپذیرند، امکان دستیابی به توافق وجود ندارد و اروپایی ها و آمریکایی ها باید بپذیرند که ایران برای نقض مجدد توافق هسته ای امتیازی به آنها نمی دهد.

این تحلیلگر سیاسی اضافه نمود: اگر آمریکایی ها و اروپایی ها انعطاف و عقلانیت نشان دهند، مسائلبه جای مانده را می تواند خیلی سریع حل کرد.

وی ادامه داد: از صحبت غربی ها درباره رسیدن به 98 درصد از تفاهم ها شگفت زده شده ایم و تا زمانی که توافق هسته ای، تضمین نماینده برطرف تحریم ها و راستی آزمایی آن نباشد امکان دستیابی به توافق وجود ندارد.

مرندی گفت: ضرب الاجل هایی که آنها درباره آن صحبت می نمایند را نادیده گرفته و برای ما مهم نیست.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز امروز (سه شنبه) در توئیتی و همزمان با ادامه دور هشتم مذاکرات وین برای برطرف تحریم ها نوشت: برطرف واقعی تحریم ها یعنی بهره مندی ⁧‫ایران‬⁩ از منافع مالی قابل اتکاء و پایدار.

شمخانی اظهار داشت: بدعهدی اثبات شده ⁧‫آمریکا‬⁩ مهمترین عامل تهدیدنماینده هرگونه توافق است. وی اضافه نمود: راستی آزمایی و ارائه تضمین بخش لاینفک ⁧‫توافق خوب‬⁩ است. (جزئیات بیشتر)

دور هشتم مذاکرات وین به منظور برطرف تحریم ها از روز سه شنبه 19 بهمن ماه و بعد ار تنفسی 11 روزه برای مشورت هیأت ها با مرکز ها از سر گرفته شد.جمهوری اسلامی ایران همیشه بر جدیت طرف ایرانی برای حصول توافقی خوب و قابل اتکاء تأکید نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2012

به "مرندی: تا تحریم ها برطرف نشوند توافقی وجود نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرندی: تا تحریم ها برطرف نشوند توافقی وجود نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید