سرانه پایین مطالعه در کشور ربطی به مسائل اقتصادی ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، عضو شورای اسلامی شهر تهران که با انتشار فراخوانی از اهالی فرهنگ کشور خواسته بود امروز پنج شنبه 29 آبان ماه خود را بصورت نمادین در یک کتابفروشی بگذرانند، خود به همراه دکتر رضا داوری اردکانی روانه ترنجستان سروش در خیابان انقلاب شد تا از نزدیک با اهالی فرهنگ و کتاب پایتخت گفتگو کند.

سرانه پایین مطالعه در کشور ربطی به مسائل اقتصادی ندارد

احمد مسجدجامعی در بازدید از ترنجستان سروش در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که فکر می کنید این تلنگر ها و حرکت های نمادین تا چه اندازه می تواند در گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر باشد گفت: اصل ماجرا این است که سرانه پایین مطالعه در مملکت ما حتی ربط چندانی به مسائل مالی ندارد. مساله اساسی و بنیادین فرهنگ است. بسیارند خانواده ها و کسانی که وضع مالی خوبی دارند اما کتاب نمی خوانند.

وی گفت من نمی گویم حرکت هایی این چنین، صنعت نشر را تکان می دهد اما تلنگری است که امید می رود آب در خوابگه مورچگان بریزد.

بر اساس این گزارش در ابتدای بازدید مسجدجامعی از فروشگاه ترنجستان سروش، آنچه توجه وی را جلب کرد پوستر و نسخه هایی از کتابمن زنده ام، نوشته معصومه آباد بود. مسجدجامعی برای دکتر داوری توضیح داد که این کتاب، روایت دست اول خانم آباد است از ماجرای اسارتش در زندان های عراق که تا به امروز به چاپ های متعدد رسیده و مدیر انتشارات سروش، گفته های او را تایید و تصحیح کرده و گفت: این کتاب تا این لحظه 190 بار تجدید چاپ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 815

به "سرانه پایین مطالعه در کشور ربطی به مسائل اقتصادی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانه پایین مطالعه در کشور ربطی به مسائل اقتصادی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید