تور بلغارستان: رشد 14 درصدی قیمت گاز در بلغارستان پس از توقف صادرات روسیه

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت گاز در بلغارستان به دلیل توقف عرضه از سوی روسیه، به صورت رسمی 14 درصد افزایش یافت.

تور بلغارستان: رشد 14 درصدی قیمت گاز در بلغارستان پس از توقف صادرات روسیه

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، خبرگزاری رسمی بلغارستان اعلام نمود: قیمت گاز طبیعی در این کشور 13.7 درصد افزایش یافت.

کمیسیون تنظیم نماینده انرژی و آب بلغارستان قیمت جدیدی برای هر ساعت برق معین نموده است که برابر با 162.17 لو (واحد پول بلغارستان) یا 82.83 یورو است. این رقم در ماه آوریل برابر با 72.83 یورو بود.

کمیسیون تنظیم نماینده انرژی و آب بلغارستان مدعی شد، این افزایش کمترین تاثیر را بر صورت حساب های خانوار ها دارد، زیرا فصل گرم کردن خانه ها رو به اتمام است. این سازمان علت این افزایش قیمت را توقف عرضه از سوی روسیه مطرح نمود.

در ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، کشور هایی را که این کشور را تحریم کردند و هنوز گاز روسیه را می خرند، ملزم کرد تا پول ملی این کشور را برای تراکنش های اقتصادی استفاده نمایند.

چندین کشور اتحادیه اروپا این درخواست روسیه را قبول کردند.

بلغارگز، بزرگ ترین شرکت توزیع نماینده گاز طبیعی در بلغارستان اعلام نمود، آذربایجان در تابستان سال جاری، تمام گاز مورد احتیاج این کشور را تامین خواهد نمود البته با قیمتی بالاتر. پس از آن، بلغارستان به پایانه گاز طبیعی مایع در یونان که هنوز تکمیل نشده است، خواهد پیوست.

فدراسیون مصرف نمایندگان انرژی صنعتی بلغارستان (BFIEC)، اوایل ماه جاری میلادی اعلام نمود، کارگران صنعت در حال آماده شدن برای اعتراض به افزایش قیمت گاز هستند.

شرکت های بلغارستانی از دولت خواستند تا اقداماتی را برای از سرگیری مذاکرات با گازپروم پس از قطع گاز به وسیله شرکت روسی به این کشور انجام دهد.

دو هفته پیش، شرکت گازپروم روسیه که بازوی صادرات گاز این کشور به شمار می رود، رسما اعلام نمود که صادرات به لهستان و بلغارستان را به طور کامل متوقف نموده است. علت توقف صادرات گاز به این دو کشور عدم پرداخت پول گاز وارداتی به روبل اعلام شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2048

به "تور بلغارستان: رشد 14 درصدی قیمت گاز در بلغارستان پس از توقف صادرات روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان: رشد 14 درصدی قیمت گاز در بلغارستان پس از توقف صادرات روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید