خبرنگاران صدور مجوز ایجاد کارخانه ریسندگی کتان در شیروان

به گزارش مجله سرگرمی، بجنورد- خبرنگاران- نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ایجاد کارخانه ریسندگی کتان در این شهرستان صادر و مراحل اجرایی پروژه در محل شهرک صنعتی شیروان آغاز شده است.

خبرنگاران صدور مجوز ایجاد کارخانه ریسندگی کتان در شیروان

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران، علی جدی در جمع خبرنگاران شیروان گفت: این طرح با هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری، برای 700 نفر اشتغالزایی خواهد داشت که 200 مورد آن اشتغال مستقیم خواهد بود.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی الیاف مصنوعی تولید خواهد کرد، گفت: همچنین سالانه 40 هزار تن نخ در این مجموعه تولید می شود که در صورت همکاری بانک ها، در کمتر از 18 ماه آینده به بهره برداری و تولید خواهد رسید.

سیب شیروان، دارنده دومین کیفیت پس از دماوند

جدی با اشاره به تولید بیش از 50 درصد سیب خراسان شمالی در شیروان، گفت: سیب تولیدی این شهرستان پس از سیب دماوند، رتبه دوم کیفیت را دارد، اما نبود صنایع تبدیلی و نیز صادرات، موجب شده تا بخش زیادی از این محصول روی دست باغداران بماند.

نماینده شیروان اضافه نمود: پیگیر آن هستیم تا سالانه 2 هزار و 500 تن از سیب شیروان، معادل 15 درصد تولید شهرستان، توسط دولت برای تنظیم بازار شب عید خریداری شود.

وی با بیان اینکه 40 درصد اشتغال استان مربوط به حوزه کشاورزی و دامپروری است، اضافه نمود: 45 درصد جمعیت استان روستایی هستند و این استان رتبه نخست کشور را در روستانشینی دارد و حال آنکه بهسازی و آسفالت جاده های روستایی آن 10 درصد کمتر از میانگین کشوری است و شیروان در این شاخص رتبه هفتم را در میان هشت شهرستان استان دارد.

جدی گفت: 2 شاخه رودخانه اترک از محدوده شهرستان شیروان عبور می کند که توجه چندانی به آن صورت نگرفته و برای ساماندهی آن 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

نماینده شیروان در مجلس اضافه نمود: همچنین 20 میلیارد ریال برای حفر چاه و حل مشکل آب اهالی شهرک گلیان و 45 میلیارد ریال برای تکمیل مجتمع عبدآباد شیروان ابلاغ شده است.

وی با ابراز گلایه از سهم صفر درصدی خراسان شمالی از مسکن محرومان، اضافه نمود: علیرغم محرومیت این استان، متاسفانه سازمان برنامه و بودجه سهمی برای این استان از سرفصل مسکن محرومان منظور نکرده است که این باید به عنوان مطالبه ای استانی باید مطرح و پیگیری شود.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1195

به "خبرنگاران صدور مجوز ایجاد کارخانه ریسندگی کتان در شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صدور مجوز ایجاد کارخانه ریسندگی کتان در شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید