تور ارزان هند: در میانه پاییز مسافر هند شوید!

به گزارش مجله سرگرمی، درست در روزهایی که برگ های زرد پاییزی زمین را پر می نماید و سوز سرمای زمستان کم کم خودنمایی می نماید، هند با آب و هوایی معتدل و دلنشین پذیرای مسافران مختلفی است که از سرما دور شدند و خود را به سبزی جنگلها و آفتاب دلچسب بهاری این سرزمین رسانده اند.

تور ارزان هند: در میانه پاییز مسافر هند شوید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان به شما پیشنهاد می دهد که وقتی آبان به نیمه رسید و پاییز به خوبی خودنمایی کرد شما که عاشق هنر معماری، تاریخ و فرهنگ کهن هستید، کوله سفر ببندید و تور هند را انتخاب کنید و مسافر هند شوید.

سرزمین رویایی که شگفتی های طبیعی آن در کنار مردمان شاد و زیبا، شما را هنگام ورود غافلگیر می نماید، دنیایی پر از رنگ، پایکوبی، شادی و آرامش را پیش رویتان می گذارد. این تجربه بی نظیر فقط در این سرزمین برای شما ثبت می گردد و اگر فکر می کنید باید برای رفتن به آنجا فکر کنید، این کار را انجام دهید و به محض اینکه به نتیجه رسیدید مکث نکنید و تور لحظه آخری هند را انتخاب کنید و چمدان سفر ببندید.

هندوستان مهد بناهای بزرگ معماری و عجایب دنیا است. سرزمینی که همچون مثلث برمودا که همه چیز را به خود جذب می نماید با تور دهلی آگرا جیپور در مثلث طلایی بی درنگ همه عاشقان هنر را به خود جذب می نماید.

دهلی؛ سرزمین سرخ در جنگل های سبز

همین که به دهلی یکی از ضلع های این مثلث جادویی برسید، به چشم خود می بینید که وارد دنیای عجایب رسیدید. مرکز هندوستان و یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا قدمتی 5000 ساله دارد و بارها ویران و از نو ساخته شده است. همه چیز در اینجا همچون یک قطعه موسیقی در شکل ها و تنوع های مختلف یک هارمونی ایجاد نموده اند.

به گزارش ویرلن؛ دروازه هند، بنایی از سنگ ماسه قرمز و گرانیت ساخته در قلب دهلی، در منطقه دهلی نو است. این بنا که ارتفاعی 42 متری دارد به عنوان یادبودی از تمامی جنگ های هندوستان است و به وسیله یک معمار بریتانیایی طراحی شده است. نام نود هزار سرباز کشته شده هندی روی دیوارهای این دروازه بزرگ و باشکوه حک شده است.

نه همین بنای قرمز بلکه اصلا این شهر را دنیای سرخ می نامند. بعد از این بنا، قلعه ی سرخ یکی دیگر از جاهایی است که باید در دهلی ببینید. رنگ سرخ قلعه، نشان خود هندوستان است و صورت تمام مردمان اینجا را، با خودش همرنگ نموده است. ردی از معماری شرقی و علاقه دنیا شاه به معماری ایران را در سرسراها و اتاق ها و طاق های قلعه سرخ می توانید ببینید.

اما دهلی را فقط با تماشا بناهای تماشای معماری ترک نمی کنید، بلکه حتما باید طعم دلنشین غذاهای هندی را هم در بهترین رستوران های شهر بچشید.

در دهلی رستوران های معروف زیادی را می بینید که برخی از آن ها شعبه هایی از بهترین رستوران های زنجیره ای دنیا محسوب می شوند. رستوران بخارا معروف ترین رستوران کل هند است. مکانی که نامش همواره در بین بهترین رستوران های سال دنیا مطرح می گردد و با 25 سال سابقه، می توانید غذاهای معروف جنوب هند را در آن پیدا کنید. فضای بخارا و طراحی داخلی آن بسیار زیبا و خاص است و سعی شده کم ترین شباهت به معماری غربی را داشته باشد.

بعد از اینکه غذای بی نظیر هندی را نوش جان کردید، این بار با معماری نوین و مدرن هند هم آشنا شوید و برای این کار سری به بزرگترین و معروفت ترین مراکز خرید دهلی بزنید و هنگام بازدید اگر دوست داشتیتد از مطرح ترین برندهای دنیا هم خرید کنید.

دهلی را که ترک کنید، متوجه می شوید شوق معماری ایرانی همه جای هندوستان را پر نموده، اما آنجا که قلب شما را از شگتفتی به ضربان می اندازد، ضلع دوم مثلث طلایی یعنی آگرا است.

آگرا؛ بهشت شکوه معماری

می گویند با یک روز اقامت شما در اگرا، یعنی تجربه بهشت روی زمین را پشت سر گذاشته اید! حالا که به بهشت رسیده اید همه آن سرخی دل ربای دهلی را یک طرف می گذارید و چشم به بناهای مرمرین و سفید رنگی می دوزید که انگار مرواریدهای زمینی روبه روی شما ظاهر شده اند. مروارید بی همتای عشق، که نام خودر را در عجایب هفت گانه دنیا ثبت نموده تاج محل است.

تاج محل سمبل عشق نیز یاد می نمایند، ساختش در سال 1632میلادی شروع و در1647 سرانجام پذیرفت. بنا به دستور شاه دنیا برای یادبود همسر ایرانی اش، ارجمند بانو بیگم معروف به ممتاز محل که هنگام زایمان فرزندشان از دنیا رفت، ساخته شده است.

این سفیدی چشم گیر را که ترک کنید به قلعه آگرا بازهم بنایی سرخ رنگ می رسید. بنایی که به آن خواهر تاج محل می گویند. این قلعه که شکوه معماری ایرانی اسلامی را نشان می دهد در قرن شانزدهم میلادی به دستور اکبر شاه، پادشاه مغولی هندوستان ساخته شده است.

اگرا را بدون سرزدن به بازار سنتی آن ترک نکنید، عطر مدهوش نماینده عود و ادویه های خوشمزه ی هندی شما را به خرید انواع آنها تشویق می نماید. خرید زردچوبه، دارچین، خردل، زیره، تمبرهندی، هل و پودر فلفل را نباید فراموش کنید.

بعد از اینکه سوغاتی های خوشمزه را خریدید، مسافر جیپور سرزمین جواهر هند می شوید. جیپور سومین راس مثلث طلایی و جادویی هندوستان شما را وارد دنیایی دیگر از تصویرها پیشین شما از هند می نماید. اینجا مرکز زندگی پولدارترین و مشهورترین چهره های هندوستان است که در بناهایی با معماری های زیبا زندگی می نمایند.

جیپور؛ الماس گرانبهای هند

جیپور را شهر صنایع سنتی، جواهرات و زیورآلات هندوستان می دانند و اینجا به علت داشتن ساختمان های صورتی رنگ، شهر صورتی هم می گویند. بعد از اینکه بناهای بی نظیر معماری را دیدید حتما به یکی از بزرگترین رصد خانه های قرون وسطایی بروید. جانتار مانتار جیپور از سنگ های محلی و مرمر ساخته شده است و یکی از سمبل های مهم شهراست. در این رصد خانه از چهارده ابزار هندسی برای مقدار گیری زمان، پیش بینی کسوف و خسوف، جستجوی رد ستارگان در مدارهایشان و معین زوال سیاره ها استفاده می گردد.

اما جیپور نشانه ای دیگر هم به غیر از این بناهای زیبا دارد و آن هم جواهرات و طلاهای ویژه و منحصر به فرد است که اگر به این هنر علاقمند باشید می توانید زیباترین و یگانه ترین هدیه های گران قیمت را بخرید.

ساحل گوا؛ تجربه هم زمان هیجان و آرامش در دریا

وقتی که هر سه ضلع مثلث طلایی را دیدید، شما می توانید این بار آرامش را درجنوب این سرزمین تجربه کنید و تور گوا را انتخاب کنید و راهی یکی از مجذوب کننده ترین ساحل های دنیا شوید. سواحل بزرگ، با هتل های بی نظیری که رو به دریا هستند و چشم انداز فوق العاده ای دارند. ورزش های آبی در تمام سواحل گوا پر رونق است. از جت اسکی و پاراشوت گرفته تا غواصی در دل مرجان های دریایی و کشف زیبایی های بی نظیر زیر آب و تماشا دسته بزرگی از ماهی های رنگی والبته یکی از پرهیجان ترین تفریحات، پرت شدن از روی یکی از این موزهای دریایی است که با قایق پرسرعت کشیده می شوند و قصدشان فقط به آب انداختن شما است!

بمبئی؛ بازار یادگاری های جاودان هندی

اینجا خیلی به بمبئی نزدیک است و به شما پیشنهاد می دهیم که حتما به مهد سینما، تجارت و اقتصاد هند هم سر بزنید و تور بمبئی را هم انتخاب کنید. ساختمان های بند و سربه فلک کشیده و استودیوهای مشهور بالییوود شما را احاطه می نمایند و خاطره همه فیلم هایی که تا امروز دیدید را زنده می نمایند. همین که خاطرات شما زنده شد، برای ماندگاری آن می توانید ساری یکی از زیباترین لباس های محلی هندوستان را به یادگار از بازار بمبئی بخرید. ساری های رنگارنگ یکی از معروف ترین سوغاتی ها و نمادهای کشور هند محسوب می گردد . البته در کنار این سوغاتی می توانید عطر هندی را هم انتخاب کنید و از بوهای ماندگار و منحصر به فرد آنها لذت ببرید.

آداب و رسوم و فرهنگ هندوستان، همان طور که در معماری و ساخت بناهایش به ایران نزدیک است، در آیین ها و مراسم هم نزدیک است. جشن باستانی نوروز که برای ایرانی ها یکی از زیباترین جشن های همگانی است و همه کوشش می نمایند به جزییات آن پایبند باشند در هند هم با همراهی ایرانی ها به شکل خاطره انگیزی اجرا می گردد، برای همین بسیاری از هم وطنان تعطیلات عید خود را با برنامه ریزی برای تور هند نوروز 97 متفاوت تر از سال های گذشته، خاطره می نمایند.

منبع: کجارو
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1949

به "تور ارزان هند: در میانه پاییز مسافر هند شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هند: در میانه پاییز مسافر هند شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید