زندگی در ازمیر ترکیه چگونه است؟

به گزارش مجله سرگرمی، شرایط زندگی در ازمیر

ازمیر یکی از شهرهای بسیار مجذوب نماینده و دیدنی در کشور ترکیه است که بی شک سفر به آن می تواند برای هر کسی بسیار خاطره انگیز باشد اما، خیلی ها هستند که چنان دلبسته این شهر می شوند و از آن خوششان می آید که ترجیح می دهند تا برای زندگی کردن به این شهر از هر جای دنیا که هستند کوچ نمایند. به هر حال ازمیر شهر سواحل ماسه ای، آثار تاریخی، آب های معدنی، شهرهای باستانی، درختان نخل و کافه ها و بسیاری از جاذبه های دیگر است که نه تنها گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید بلکه بعضی را برای اقامت دائم به این شهر فرا می خواند. امروز ما در خبرنگاران می خواهیم تا به اتفاق یکدیگر، شرایط زندگی در ازمیر را مورد آنالیز قرار دهیم تا به اتفاق شما، 0 تا 100 آن را فهرست نماییم پس، با ما در مطلب آنالیز شرایط زندگی در ازمیر همراه باشید.

زندگی در ازمیر ترکیه چگونه است؟

بیایید تا در ابتدا درباره شهر ازمیر ترکیه را به صورت خلاصه برای شما معرفی نماییم. ازمیر سومین شهر بزرگ در کشور ترکیه است که در ساحل دریای اژه قرار گرفته است. این شهر ساحلی بسیار زیبا دارای چشم اندازهای باشکوهی از دریای اژه است. جمعیت ازمیر طبق آخرین سرشماری که در سال 2017 برابر 4 میلیون 224 نفر برآورد شده است.

این شهر علاوه بر موقعیت صنعتی و تجاری و بندری ممتاز خود دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی نیز می باشد که از جمله می توان به سواحل آرام و زیبا، برج ساعت میدان کناک، بنای آسانسور، کلیسای سنت پلیکارت، خانه حضرت مریم، غار اصحاب کهف، معبد آپلون، مسجد حیصار، شهر تاریخی افس و بنای یادبود آتاتورک در میدان جمهوریت اشاره نمود.

مساحت شهر ازمیر در حدود 7,340 کیلومتر مربع است و در غرب کشور ترکیه واقع شده و ارتفاع میانه آن از سطح دریا 30 متر می باشد. تاریخ زندگی در شهر ازمیر به 6500 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد.

بعد از جنگ دنیای اول و شکست امپراتوری عثمانی با توجه به این که بیشتر جمعیت این ناحیه را یونانی ها تشکیل می دانند یونان نه فقط اداره ازمیر که اداره کل ناحیه اژه را بر عهده داشت. شرایط زندگی در ازمیر و در بین شهرهای ترکیه به نسبت امکاناتی که دارد مقرون به صرفه تر از بقیه شهرها است.

به صورت کلی اگر نگاه نماییم؛ زندگی در ازمیر آرام، تقریبا مقرون به صرفه نسبت به شهری مثل استانبول و بدون دغدغه است.

از نظر شرایط آب و هوایی، ازمیر دارای پاییز و زمستانی ملایم و بارانی و تابستانی خشک و طولانی است و به این معناست که این شهر کاملا تحت تاثیر آب و هوای مدیترانه ای است.

از نظر هرینه های جاری زندگی، زندگی در ازمیر ترکیه از شهر استانبول کمتر و تقریبا هم طراز با شهر آنکارا مرکز کشور ترکیه است.

اگر بخواهیم با اعداد و ارقام برای شما این نسبت را تعیین نماییم باید بگوییم که بر طبق آخرین آمار رسمی اعلام شده، هزینه زندگی در ازمیر ترکیه 12 درصد از تهران خودمان و 19 درصد از شهر استانبول (با توجه به نرخ ها و شرایط فعلی و روزی که این مطلب نگارش شده) کمتر است.

دقیقا به خاطر این موارد است که در صورت کلی از منظر اعداد و ارقام می توان گفت که شرایط زندگی در ازمیر ترکیه خوب است و بسیاری از افرادی که خواستار زندگی در ترکیه از هر کجای دنیا که هستند، این شهر را در میان گزینه های خود به صورت جدی مورد آنالیز قرار می دهند. البته این دلایل تنها مواردی نیستند که افراد را حتی در خود کشور ترکیه ترقیب به زندگی در ازمیر می نماید بلکه دلایل دیگری هم دخیل هستند.

همانطور که بالاتر شرح دادیم، شهر ساحلی ازمیر بسیار زیبا و خوش آب و هوا است و بیشتر کسانی که از این شهر تماشا نموده اند اعتقاد داشته اند که ازمیر، همانند تکه ای از بهشت بر روی زمین است و از این رو شرایط زندگی در ازمیر را دلخواه تر نموده است. درواقع قصه از از خوش و آب و هوایی این شهر آغاز شد زیرا همین ویژگی ازمیر است که باعث سرازیر شدن طراوت و زیبایی، سرزندگی و عشق در زندگی بیشتر ساکنین این شهر می گردد.

به طور مثال شما می توانید هر روز صبح با استفاده از راستا مخصوص دوچرخه سواری این شهر، سوار بر با دوچرخه خود شوید و ضمن سواری از زیبایی های این شهر و در امتداد خط ساحلی شهر ازمیر از این راستا لذت ببرید.

البته مردم شهر ازمیر نیز بسیار مهربان و مهمان نواز هستند اما از خاطرتان نرود که بسیار شهر خود را دوست دارند و در حفظ و نگه داری آن بسیار کوشا و حساس هستند. البته از بخش شکم گردی و جاذبه گردی و فستیوال های ازمیز نباید بگذریم زیرا از جمله مواردی هستند که شرایط زندگگی در ازمیر را دلنشین تر می نمایند.

غذاهای خوشمزه ترکی در هر شهر این کشور به برترین نحو ممکن پخته و ارائه می شوند. از این رو اگر از دسته انسان های خوش اشتها هستید و دوست دارید برترین طعم از غذاهای ترکی را بچشید، حتما به رستوران های ازمیر سر بزنید.

مخصوصا به شما توصیه می کنیم که در رستوران گردی هایتان از غذاهایی همانند: کوفته، مانتی و بورک سفارش دهید زیرا، به قدری ازمیری ها این غذاها را به خوبی می پزند که بی شک برای همواره طعم بی نظیر غذاهای خوش عطر و طعم اینجا در زیر زبانتان بماند.

فستیوال های مهم و جالبی هم در ازمیر در طول سال اتفاق می افتد که بعضی از آن ها که می تواند برای شما جالب توجه باشد را معرفی می نماییم. مثلا فستیوال بین المللی فیلم کوتاه ازمیر یکی از فستیوال هایی است که پر هوادار است و از سال 1999 در این شهر برگزار می گردد و در آن فیلم های کوتاه به نمایش در می آید.

البته از فستیوال سالانه بین المللی ازمیر که از سال 1987 میلادی هر سال و در اواخر تیر برگزار می گردد، نباید گذشت. در طول این فستیوال، نمایش ها و اجراهای موسیقی بسیار زیادی در این فستیوال برگزار می گردد.

از دیگر فستیوال هایی که در ازمیر برگزار می گردد و هواداران پر و پا قرص خودش را دارد، جشنواره جاز اروپایی ازمیر است که از جمله رویدادهای فرهنگی است که در نیمه دوم اسفند هر سال برگزار می گردد. یکی از نکات جالب این فستیوال این است که در این فستیوال هواداران دو آتشه سبک موسیقی جاز نیز به دور هم جمع می شوند.

دیگر به نظر وقت آن است که در مطلب شرایط زندگی در ازمیر کمی هم به معرفی مختصری از جاذبه های این شهر بپردازیم. به آسانسور ازمیر رفته اید؟

این آسانسور را یک تاجر در سال 1907 ساخت و تنها هدفش از ساخت این وسیله این بود که راحت تر به بالای تپه ها برود. در ابتدا شیوه کار کردن این آسانسور با آب بوده است ولی بعدها بعد از بازسازی آسانسور برای راه اندازی اش از برق استفاده شد. به خیابان آلسانکاک بروید زیرا این خیابان یادگاری از خانه ها و معماری دوران عثمانی است.

کافه های این خیابان به شدت معروف هستند و شما می توانید چای و قهوه اصیل ترکی را بنوشید. بعد از این خیابان به میدان کوناک بروید زیرا این میدان، یکی از شاه راه های اصلی ازمیر است و برج ساعت آن به شدت معروف است.

میدان کوناک میدان اصلی مرکز شهر است که به خاطر برج ساعتش معروف شده است. این برج نماد اصلی شهر ازمیر است و در سال 1901 ساخته شده است. در اطراف این میدان جاذبه های معروف دیگری مثل مسجد یالی و بازار کمرالتی نیز قرار گرفته است.

بر روی تپه های بلند کادیفکاله بروید و قلعه ای قدیمی که بر روی تپه ای بلند که در گذشته به آن قلعه پاگوس گفته می شد و امروز گردشگران زیادی از آن تماشا می نمایند را ببینید. به نظر می آید که شما به هیچ عنوان نباید از بازار کمرالتی بگذرید زیرا با این که همه بازارهای سنتی رنگ و بوی متفاوتی دارند که باعث می گردد گاهی آن ها را به مراکز خرید لوکس شهر ترجیح بدهیم اما، این بازار به قدری تماشای و زیبا و البته برای خرید کردن مناسب است که نمی توانید از آن به راحتی چشم پوشی نمایید.

در این بازار می توانید سوغاتی ها و وسایل مقرون به صرفه قیمت زیادی پیدا کنید و دست پر بیرون بیایید و مردم محلی را ببینید و در رستوران هایش غذاهای ساده محلی بخورید. در آخر بیایید تا به حیسار یعنی بزرگترین و قدیمی ترین مسجد ترکیه که در ازمیر است، برویم. در حیسار یک محوطه تاریخی و منبر و محرابی تماشایی دارد.

ازمیر مساجد دیگری مثل سالیچی اقلو، شادیروان و کمرالتی هم دارد که می توانید از آن ها هم تماشا کنید. در آخر آنالیز شرایط زندگی در ازمیر این را بدانید که، برای رفت و آمد در شهر قایق سواری کنید. قایق های عمومی راحت و سریع هستند و در آن ها مناظری تماشایی را می بینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2042

به "زندگی در ازمیر ترکیه چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در ازمیر ترکیه چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید