تظاهرات 300 هزار نفری مردم اوکراین در اعتراض به تصمیم اتحادیه اروپا

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در دمای زیر صفر اوکراین 300 هزار نفر از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات 300 هزار نفری خواهان گسترش روابط کشورشان با اتحادیه اروپا شدند.

تظاهرات 300 هزار نفری مردم اوکراین در اعتراض به تصمیم اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این تظاهرات در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای قطع مذاکرات مربوط به توافقنامه تجاری با کی یف برگزار گردید. روز گذشته استفان فیول کمیسر امور توسعه اتحادیه اروپا، بیان کرد : گفتار و کردار ویکتور یانکویچ رئیس جمهور اوکراین، و دیگر مقامات بلند پایه اوکراین در مورد توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا خیلی با هم فرق دارند. گفته های آنها هیچ پایه و اساس درستی ندارد و از همین رو مذاکرات ما با آنها قطع می گردد.

فیول همچنین بیان کرد که در ملاقات با سرهی آربوزف معاون نخست وزیر اوکراین، در بروکسل به وی تاکید نموده که انجام مذاکرات جدید با کی یف مشروط به تعهد اوکراین برای امضای توافقنامه تجاری با بروکسل است.

در جریان اعتراضات روزهای اخیر اوکراین که بزرگترین تظاهرات بعد از وقوع انقلاب نارنجی در این کشور محسوب می گردد بیش از 500 هزار معترض در خیابان های کی یف دست به تظاهرات ضد دولتی زده و خواهان کنار رفتن دولت شدند.

اعتراضات اوکراین از 21 نوامبر (30 آبان) و بعد از تصمیم دولت برای تعلیق گفتگوها با اتحادیه اروپا شروع شد. اروپایی ها معتقدند تصمیم کی یف تحت فشار روسیه اجرا شده است.

اتحادیه اروپا در سال 2009 برنامه موسوم به مشارکت شرقی را به شش عضو پیشین اتحاد جماهیر شوروی پیشنهاد کرد. هدف از این برنامه یکپارچه سازی قوانین و مواضع مالی و سیاسی اعلام شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 800

به "تظاهرات 300 هزار نفری مردم اوکراین در اعتراض به تصمیم اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات 300 هزار نفری مردم اوکراین در اعتراض به تصمیم اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید