گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور فرانسه درباره ناتو و ایران

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه با رئیس جمهور فرانسه درباره موضوعات مختلفی از جمله برنامه هسته ای ایران، ناتو، تغییرات اقلیمی و شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی گفتوگو نموده است.

گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور فرانسه درباره ناتو و ایران

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، کاخ سفید با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نخستین گفت وگوی تلفنی خود با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه درباره موضوعات و مسائل مختلفی از جمله تغییرات آب و هوایی، ناتو و شیوع ویروس کرونا مصاحبه نموده است.

کاخ سفید اضافه کرد: بایدن بر تعهدش برای گسترش روابط با اروپا به وسیله ناتو و همین طور مشارکت ایالات متحده با اتحادیه اروپا تاکید نموده است.

ماکرون از جمله رهبرانی است که به بایدن و کامالا هریس پس از برگزاری مراسم تحلیف تبریک گفته است.

ماکرون نیز در این گفت وگوی تلفنی از بازگشت آمریکا به پیمان اقلیمی پاریس استقبال نموده است. بایدن در نخستین روز ریاست جمهوری اش به این پیمان بازگشته است.

کاخ سفید اضافه کرد: رهبران دو کشور همچنین درباره لزوم همکاری نزدیک در موضوعات به وسیله سازمان های چند ملیتی برای مقابله با چالش های مشترک مثل تغییرات اقلیمی، شیوع ویروس کرونا و رونق مالی دنیا به توافق رسیدند. روسای جمهور آمریکا و فرانسه همچنین موافقت کردند تا درباره اولویت های مشترک سیاست خارجی از جمله چین، خاورمیانه، روسیه و ساحل با همدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند.

کاخ الیزه نیز خاطرنشان کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تلفنی صحبت نموده که یکی از موضوعات مورد بحث در این گفت وگوی تلفنی برنامه هسته ای ایران بوده است.

گرچه کاخ الیزه اشاره ای به جزییات ننموده است، اما در بیانیه این نهاد آمده است که یکی از موضوعات مورد بحث دو طرف برنامه هسته ای ایران بوده است.

صلح و ثبات در خاورمیانه و اوضاع لبنان نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این گفت وگوی تلفنی عنوان شده است.

بایدن روز شنبه نیز با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و جاستین ترودو نخست وزیر کانادا صحبت نموده است. بایدن در این مصاحبه ها بر تقویت روابط آمریکا با بریتانیا و کانادا نیز تاکید نموده و آمادگی خود را برای ملاقات با ترودو طی ماه آینده اعلام نموده است.

جیک سالیوان مشاور جدید امنیت ملی کاخ سفید نیز روز پنجشنبه با مقام های فرانسه، آلمان، بریتانیا و ژاپن مصاحبه و مذاکره نموده است.

امیلی هورن اضافه کرد: سالیوان درباره موضوعاتی از جمله چین، ایران، روسیه، کره شمالی و شیوع ویروس کرونا با مقام های این کشور ها مذاکره نموده و بر تمایل جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای تقویت روابط با متحدان اروپایی تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1412

به "گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور فرانسه درباره ناتو و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی بایدن با رئیس جمهور فرانسه درباره ناتو و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید