ایران و ایتالیا قربانی تجارت آثار تاریخی

به گزارش مجله سرگرمی، سفیر ایتالیا گفت: ایران و ایتالیا از بزرگترین قربانیان تجارت آثار تاریخی و فرهنگی در جهان هستند.

ایران و ایتالیا قربانی تجارت آثار تاریخی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ونیز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مائورو کنچاتوری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار استردادی فرهنگی تاریخی گفت: این اثر پیغام مهمی دارند، نشست امروز نیز نشان دهند اهمیت بسیار زیاد این همکاری های در سوح بین المللی است.

کنچاتوری اضافه کرد: بازگشت این اشیاء به ایران نتیجه همکاری خوب ایران، ایتالیا و سایر کشورها است. ما در ایتالیا شاخه ای از پلیس داریم که به صورت تخصصی در زمینه دریافت و بازگرداندن اشیاء گم شده بویژه آثار هنری فعالیت می نماید. البته فعالیت آن محدود به ایتالیا نیست و در سطوح بین المللی نیز فعالیت می نماید.

سفیر ایتالیا ادامه داد: این فعالیت ها یاری می نماید که تکه های گمشده حافظه تاریخی و فرهنگی کشورها به آنها باز گردانده گردد. اشیاء و آثار تاریخی نشانه های هنری پدرانمان هستند. این اشیاء با ما سخن می گویند و برای ما مانند داستان هستند. این اشیاء به ما می گویند که نسل های گذشته چطور زندگی را درک کردند و سرنوشت بشر را چطور در ذهن خود را پردازش می کردند.

کنچاتوری اظهار داشت: ایران و ایتالیا از بزرگ ترین قربانیان تجارت آثار تاریخی و فرهنگی در جهان هستند. امیدواریم با یاری هم بتوانیم برای حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی گام برداریم.

به گزارش خبرنگاران، استرداد 4 محموله بزرگ اشیاء فرهنگی تاریخی شامل اشیاء محوطه باستانی خوروین از کشور بلژیک 349 قطعه، اشیاء چغامیش از کشور آمریکا 109 قطعه، مهرهای ساسانی از کشور آمریکا 73 قطعه و اشیاء توقیفی از کشور ایتالیا 21 قطعه بوده است .

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 669

به "ایران و ایتالیا قربانی تجارت آثار تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و ایتالیا قربانی تجارت آثار تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید