افتتاح نخستین مرکز باغ کمک استان همدان در روستای جوزان ملایر

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر از افتتاح نخستین مرکز باغ کمک استان همدان در روستای جوزان از توابع بخش مرکزی ملایر اطلاع داد.

افتتاح نخستین مرکز باغ کمک استان همدان در روستای جوزان ملایر

اکبر رحیمی گفت: هدف از ایجاد این مرکز، جذب فارغ التحصیلان کشاورزی است تا بتوانند پس از طی یک دوره آموزشی، به باغداران و کشاورزان کمک نمایند.

او با بیان اینکه گاهی با پشتوانه علمی و صرف مبالغ اندک می توان کار های بزرگی انجام داد، گفت: بیکاری فارغ التحصیلان و پایین بودن مقدار بهره وری در باغات از مهمترین مسائل موجود در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر گفت: با جذب و آموزش فارغ التحصیلان کشاورزی قبل از ورود خسارت به باغات، می توانیم از مقدار خسارات وارده جلوگیری کنیم.

رحیمی با بیان اینکه یافته های پژوهشی زیادی داریم و می توانیم با حضور اساتید، مسائل باغات را مرتفع کنیم، گفت: درحال حاضر انتقال یافته های علمی به باغات برای حل مسائل، حلقه مفقوده این حوزه است.

او گفت: کارشناس مربوطه با ویزیت باغات، مسائل و تهدیدات احتمالی باغات را رصد نموده و توصیه های علمی لازم را عملیاتی می نماید.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر گفت: کمک به حفظ عنوان ثبت جهانی انگور و آیتم های مهم برای جیاس (نظام های میراث کشاورزی مهم جهانی) را از مهمترین اهداف راه اندازی مراکز باغ کمک برشمرد و گفت: افزایش بهره وری در باغ ها و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی و باغداری از دیگر اهداف مهم راه اندازی این مرکز است و کوشش می کنیم این مراکز را در دیگر نقاط شهرستان و استان راه اندازی کنیم.

خبرنگاران همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 مهر 1401 بروزرسانی: 9 مهر 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2151

به "افتتاح نخستین مرکز باغ کمک استان همدان در روستای جوزان ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نخستین مرکز باغ کمک استان همدان در روستای جوزان ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید