ازسرگیری فراوری گاز میدان مشترک ایران و انگلیس تا چند روز آینده

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: سخنگوی شرکت بریتیش پترولیوم بیان کرد، فراوری گاز از میدان رهوم که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است این هفته ازسرگرفته خواهد شد.

ازسرگیری فراوری گاز میدان مشترک ایران و انگلیس تا چند روز آینده

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت بریتیش پترولیوم روز آدینه خاطرنشان کرد، بی پی عملیات استخراج گاز از میدان رهوم را که نیمی از سهام آن متعلق به شرکت ملی نفت ایران است مجددا شروع خواهد نمود. این میدان 4 سال پیش به دلیل تحریم های غرب علیه ایران تعطیل شده بود.

فراوری گاز از این میدان که 4 تا 5 درصد تقاضای انگلیس را قبل از تعطیل شدن تامین می کرد، احتمالا اواخر این هفته از سر گرفته خواهد شد.

سخنگوی بریتیش پترولیوم گفت، پس از آنکه دولت انگلیس این میدان را تحت یک طرح مدیریت موقت قرار داد که بر اساس آن تمامی درآمدهای تهران حاصل از آن تا زمان لغو تحریم ها در حسابی ذخیره خواهد شد، بی پی پیروز به کسب موافقت دولت انگلیس برای از سر گیری فراوری در این میدان شد.

فراوری گاز در این میدان در دسامبر 2005 شروع شد و برای ساخت آن 350 میلیون پوند (565.6 میلیون دلار) هزینه شد.

دولت انگلیس به منظور جلوگیری از وارد آمدن زیان به این میدان گازی دارای فشار و دمای بالا، اواخر سال گذشته نسبت به از سرگیری فراوری گاز در این میدان چراغ سبز نشان داد.

93

منبع: تسنیم
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 633

به "ازسرگیری فراوری گاز میدان مشترک ایران و انگلیس تا چند روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازسرگیری فراوری گاز میدان مشترک ایران و انگلیس تا چند روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید