4 برنامه دولت برای کنترل بازار اجاره ، راه اندازی سامانه ملی املاک تا خاتمه سال

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی املاک و اسکان تا انتها سال، 4 برنامه وزارت راه برای کنترل بازار اجاره بها را تشریح کرد.

4 برنامه دولت برای کنترل بازار اجاره ، راه اندازی سامانه ملی املاک تا خاتمه سال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمودزاده با تشریح برنامه های کوتاه مدت و میان مدت وزارت راه برای کنترل اجاره بهای مسکن به ویژه در کلانشهرها، اظهار کرد: در راستای کنترل و ساماندهی بازار اجاره بها، برنامه های وزارت راه و شهرسازی شامل اخذ مالیات از خانه های خالی، تکمیل واحد های مسکونی مهر، فراوری و عرضه مسکن با اجرای طرح اقدام ملی و در نهایت راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای است.

وی با اعلام اینکه سامانه ملی املاک و اسکان به منظور اخذ مالیات از خانه های خالی در حال تهیه است از راه اندازی آن تا خاتمه سال جاری اطلاع داد و اضافه نمود: سال آینده سامانه مذکور جهت استفاده در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار می گیرد.

وی با تاکید بر این که با راه اندازی سامانه املاک و اسکان، شاهد تاثیر ویژه در بخش مسکن هستیم، توضیح داد: این سامانه می تواند 2.6 میلیون واحد مسکونی خالی را وارد بازار عرضه مسکن کند با عرضه بیشتر روی نرخ اجاره بها تاثیرگذار خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه اظهار کرد: تسریع در تکمیل و ارایه واحد های مسکونی مهر که تعداد قابل ملاحظه ای از آن ها تا خاتمه سال جاری وارد عرضه مسکن شده و به متقاضیان تحویل می گردد، می تواند نقش موثری در عرضه مسکن و در نهایت ساماندهی بخشی از بازار اجاره بها گردد. با تکمیل واحد های مسکونی مهر باقیمانده، بخشی از مستاجران که امروز اجاره نشین هستند به خانه های خود منتقل می شوند.

محمود زاده راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راه چاره دیگر دولت در مورد ساماندهی بازار اجاره بها مطرح کرد و گفت: راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای در حال پیگیری است. در این نظام، تعدادی شرکت ایجاد خواهد شد که آن شرکت ها در حوزه اجاره داری به صورت حرفه ای کار خواهند کرد.

وی ادامه داد: در مورد راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای، تفاهمی با بانک داشته ایم. در این باره کار ویژه ای برای ودیعه اجاره انجام می گردد و ساماندهی بازار اجاره محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 612

به "4 برنامه دولت برای کنترل بازار اجاره ، راه اندازی سامانه ملی املاک تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 برنامه دولت برای کنترل بازار اجاره ، راه اندازی سامانه ملی املاک تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید