خودروی دست دوم گران تر از خانه لوکس!

به گزارش مجله سرگرمی، بحران مالی سریلانکا برای فروشندگان خودرو های دست دوم سودآور است، زیرا قیمت این خودرو ها بالاتر از خانه لوکس شده است.

خودروی دست دوم گران تر از خانه لوکس!

به گزراش خبرنگاران، این کشور جزیره ای 22 میلیونی در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است، تورم داغ است و دولت طیفی از واردات غیر ضروری را برای صرفه جویی در دلار های مورد احتیاج برای خرید غذا، دارو و سوخت ممنوع نموده است.

در بازار خودرو، این ممنوعیت دو ساله، خودرو های صفر کیلومتر را از جاده ها دور نگه داشته و خریداران ناامید را مجبور به پرداخت قیمت های سنگین برای خودرو های دست دوم کامپکت و سدان های خانوادگی نموده است.

یک تویوتا لندکروزر با پنج سال کارکرد به قیمت 62.5 میلیون روپیه (312500 دلار) به صورت آنلاین قیمت گذاری شده است، سه برابر نرخ قبل از ممنوعیت واردات. این پول برای خرید خانه در یک محله طبقه میانه کلمبو یا یک آپارتمان لوکس تازه کافی است.

سارات یاپا بندرا، صاحب یکی از بزرگترین نمایندگی های مرکز سریلانکا با پوزخند گفت: اکنون ماشین و خانه نماد های موفقیت هستند. به همین علت است که بیشتر مردم حاضرند حتی با این قیمت های بالا خرید نمایند.

داشتن خودرو در خیابان های پرترافیک کلمبو، جایی که شبکه اتوبوس ها و راه آهن آشفته با ازدحام بیش از حد دست وپنجه نرم می نماید، یک ضرورت است. تعداد تاکسی ها نیز به شدت کاهش یافته است، به طوری که رانندگان تاکسی های خود را می فروشند تا پول هنگفت به جیب بزنند و آن هایی که هنوز کار می نمایند، کرایه های دو برابر یا بیشتر می گیرند.

ویروس کرونا سریلانکا را وارد بحران نموده است و عایدی های حاصل از گردشگری در این کشور را به شدت کاهش داده است.

در مارس 2020، دولت سریلانکا ممنوعیت واردات گسترده ای را از جمله برای خودرو های تازه با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور اعمال کرد. اما این سیاست نتوانسته است جلوی خروج دلار ها را بگیرد و این کشور را برای تامین کالا های حیاتی دچار مشکل نموده است.

خرده فروشان مواد غذایی برنج را جیره بندی نموده اند، رستوران ها را تعطیل نموده اند، زیرا نمی توانند گاز برای پخت و پز پیدا نمایند، و شرکت های برق که با کمبود نقدینگی قادر به تهیه نفت نیستند، خاموشی های ناگهانی را تحمیل نموده اند.

ممنوعیت واردات بعلاوه باعث کمبود قطعات خودرو شده است، به این معنی که رانندگان پس از خرابی سرگردان می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1998

به "خودروی دست دوم گران تر از خانه لوکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی دست دوم گران تر از خانه لوکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید