3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: 40 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند که حدود 3 هزار نفر بورسیه و مابقی با هزینه شخصی خود در ایران مشغول به تحصیل هستند.

3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اعلام آمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران و تعداد دانشجویان خارجی که در ایران بورسیه هستند، گفت: در مجموع تعداد دانشجویان خارجی که در دانشگاه های ایران بورس شده اند خیلی کم است.

وی شرح داد: از بین 40 هزار دانشجوی خارجی که در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند حدود 3 هزار دانشجو بورس هستند و مابقی این دانشجویان با هزینه شخصی خود در ایران مشغول به تحصیل هستند.

اهمیت جذب دانشجوی خارجی برای یک کشور

به گفته معاون دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، تعداد دانشجویان بین المللی یکی از شاخص های جهانی ارزیابی دانشگاه ها است و از جهات مختلفی از جمله علمی و تبادلات فرهنگی دارای اهمیت است.

رئیس سازمان امور دانشجویان شرح داد: در حال حاضر سیاست کشور بر فراهم شدن امکان حضور دانشجویان کشورهای دیگر در ایران است و این موضوع یکی از برنامه های در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 994

به "3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 هزار دانشجوی خارجی در ایران بورسیه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید