چین بر تداوم خط مشی خود در قبال تبت تأکید کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: دولت چین خاطرنشان کرد هیچ تمایلی برای تغییر سیاست های درست خود در منطقه تبت ندارد و به سیاست های قبلی خود در این منطقه ادامه خواهد داد.

چین بر تداوم خط مشی خود در قبال تبت تأکید کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ چین از سیاست های خود در تبت به طور مداوم دفاع نموده و حاضر به تغییر این سیاست ها نبوده است. نظامیان ارتش چین در سال 1950 میلادی به صورت مسالمت آمیزی تبت را آزاد کردند و اصلاحات سیاسی را از سال 1959 میلادی در این منطقه اجرا کردند.

از زمان به قدرت رسیدن ژی جین پینگ در چین بعضی حدس ها و امیدواری ها نسبت به نرمش مواضع چین در قبال تبت مطرح شده بود ولی رئیس جمهور جدید چین نیز هیچ تمایلی برای تغییر سیاست های پکن در قبال تبت نشان نداده است.

خبرگزاری شینهوای چین به نقل از دولت پکن بیان کرد، تبت تحت حکمرانی چین به موفقیت ها و پیشرفت های بزرگی دست یافته است. تبت از نظر مالی در حال پیشرفت است و در عرصه سیاسی نیز پیشرفت های زیادی داشته است. مردم تبت نیز خرسند و سلامت هستند.

این گزارش اضافه کرد، توسعه تبت را نمی توان از جهت درست و صحیح آن جدا کرد. این در حالی است که تنش در تبت پس از اعتراضات مردمی که منجر به سرکوب نیروهای امنیتی شد به بالاترین حد خود در سال های اخیر رسیده است.

بیش از 120 تبتی از سال 2009 میلادی تاکنون خود را به آتش کشیده اند و اکثر آنان جان خود را از دست داده اند.چین بار دیگر تاکید نموده است که دالایی لاما رهبر معنوی تبت به اقدامات خرابکارانه خود برای از بین بردن ثبات و توسعه تبت ادامه می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 350

به "چین بر تداوم خط مشی خود در قبال تبت تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بر تداوم خط مشی خود در قبال تبت تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید