چرا قند پهلو وارد کرونا شد؟ خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، تهیه کننده فصل نهم قند پهلو که از اول فرودین ماه 1400 روی آنتن می رود به انتخاب رویکرد و موضوع موضوعِ این فصل را به سوژه کرونا اشاره کرد.

چرا قند پهلو وارد کرونا شد؟ خبرنگاران

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، همزمان با مناسبت عید مبعث، مسابقه قند پهلو نیز پس از مدتی دوری از آنتن، برای پخش در ویژه برنامه های نوروزی سیما، مقابل دوربین تولید رفت. به تعبیر تهیه کننده این رویکرد ویژه این فصل، به کرونا اختصاص دارد و شعرها هم با همین محور سروده می شود.

امیر قمیشی همچنین تأکید کرد که در این دوره به جای دو داور، سه داور داریم که داور سوم پزشک متخصصی است که از نظر پروتکل های مرتبط با کرونا، آثار را بررسی می کند. او همچنین در گفت وگویی به شعار قند پهلوی نهم اشاره کرد و گفت: کرونا با کسی شوخی ندارد.

** ورود قند پهلو به کرونا

قمیشی درباره ورود این فصل از برنامه به سوژه کرونا، شرح داد: دلیل اصلی انتخاب رویکرد و موضوع موضوعی قند پهلوی نوروز 1400 با سوژه کرونا یادآوری این نکته مهم است که با وجود تلاش یک ساله و ایثار شبانه روزی کادر درمانی و شهدای مدافع سلامت که مسبب به حداقل رسیدن شرایط قرمز کرونایی در کشور است.

وی اضافه نمود: همان گونه که بارها مقامات رسمی سیستم بهداشت و درمان کشور و ستاد ملی کرونا اعلام کردند این شرایط پایدار نیست و کوچکترین مماشات و یا شوخی با این ویروس منحوس در ایام نوروز از سوی شهروندان می تواند کشور را مجدد با شرایط بحران روبرو کند

** ضرورتِ آگاه سازی مخاطب با اپیدمی کرونا

تهیه کننده قند پهلو خاطرنشان کرد: بی تردید آگاه سازی و تبیین آموزه های روبروه با اپیدمی کرونا ضرورتی است که علاوه بر آگاه سازی مخاطب با خطرات و پیامدهای فردی و اجتماعی عدم رعایت پروتکل های اعلام شده با زبانی جدّی، گاهی توأم با عتاب یا از طریق قالب های مرسومی چون گزارش های خبری و... اینک با طولانی شدن زمان اپیدمی و یک نواختی پیام های رسانه ای، قالب های نوین دیگری چون تجربه های پیروز رسانه های دیداری و شنیداری در برخی کشورها از طریق کمدی و طنز دارد.

** کرونا شوخی بردار نیست

وی تأکید کرد: ذکر این نکته مهم که کرونا شوخی بردار نیست، گاهی آنقدر جدّی است که باید از ابزاری چون طنز و کمدی که جدی ترین نقطه روبروه تراژدی با تفکر است در قالب پیام های جذاب هدفمند، مطبوع و اثرگذار اما هشداردهنده که ویژگی اصلی طنز و فکاهه است با آن روبرو شد.

** شروعِ پخش قند پهلو از اول فروردین 1400

قمیشی در خاتمه درباره زمان پخش برنامه و رایزنی برای تکرار در شبکه دیگری علاوه بر شبکه آموزش، گفت: سری جدید قند پهلو ان شاءالله از اول فروردین ماه ساعت 21 روی آنتن خواهد رفت و تا 13 فروردین ماه در قالب 13 برنامه پخش خواهد شد. البته در حال رایزنی هستیم که یکی از شبکه های دیگر با زمانی مناسب این برنامه را روی آنتن ببرد. چرا که این برنامه علاقه مندان خودش را دارد و احساس کردیم نیاز است پخش آن به صورت فراگیر و گسترده اتفاق بیفتد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1556

به "چرا قند پهلو وارد کرونا شد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قند پهلو وارد کرونا شد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید