آسترازنکا به مشهد رسید، افزایش تست های مثبت کرونا

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بخشی از واکسن های آسترازنکای اهدایی ژاپن به مشهد رسیده ولی این واکسن ها تنها برای تزریق دوز دوم است.

آسترازنکا به مشهد رسید، افزایش تست های مثبت کرونا

محمد پهلوان در گفت وگو با خبرنگاران در مورد آخرین شرایط کرونا در استان بیان کرد: هم اکنون 362 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 117 نفر در بخش مراقب های ویژه بستری شده اند. همچنین تعداد بستری های نو در شبانه روز گذشته 148 نفر است.

وی در مورد آخرین شرایط واکسیناسیون در افراد بالای 18 سال اظهار کرد: تعداد افراد واکسینه شده در دوز اول 94.41 درصد کل واجدین دریافت واکسن است. در حال حاضر مقدار پوشش تزریق دوز دوم در استان 81.32 و در دوز سوم 17.93 درصد است.

پهلوان درباره شرایط شیوع سویه امیکرون در استان نیز گفت: در حال حاضر 249 نفر در استان به این سویه مبتلا شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر لزوم انجام واکسیناسیون دوز سوم گفت: براساس آخرین مطالعات روشن شده کسانی که واکسیناسیون کامل سه دوز را انجام داده اند، بیشترین ایمنی را در برابر سویه امیکرون دارند و در صورت ابتلا به موارد بسیار خفیفی از علائم دچار می شوند اما افرادی که واکسینه نشده اند یا از تزریق دوز دوم آنان پنج ماه و بیشتر گذشته باشد، در صورت ابتلا به امیکرون به علائم شدید دچار خواهند شد.

وی توصیه کرد: برای جلوگیری از شیوع سویه امیکرون رعایت پروتکل های اجتماعی و استفاده از ماسک ضروری است. همچنین اگر کسی به سرماخوردگی هم مبتلا شد، باید حداقل بین یک هفته تا 10 روز از سالمندان و یا کسانی که بیماری خاص دارند، دوری کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر انواع خوبی از واکسن در مراکز واکسیناسیون تزریق می شود اما تاکید می کنم بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ابراز نگرانی از شیوع سویه امیکرون در استان گفت: در حال حاضر تعداد مراجعان سرپایی ما نسبت به گذشته با شیب ملایمی در حال افزایش است. موردی که باعث افزایش نگرانی ها می شود، این است که تعداد تست های مثبت طی چند روز گذشته بیشتر شده و این یعنی گردش ویروس در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است. پس باید خیلی بیشتر از قبل روی رعایت پروتکل ها تاکید کرد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر مقدار مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا افزایشی نداشته اما مقدار تست های PCR مثبت از چهار به 6 درصد و مقدار تست های رپید مثبت از 2.5 به 3.5 درصد افزایش یافته است.

همچنین به گزارش وبدا، دکتر محمدحسن درخشان، مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بیشتر موارد مثبت واکسن نزده ها و کسانی هستند که دوزهای دوم و سوم را به تأخیر انداخته اند. همچنین عمده افراد مبتلا بستری و بدحال در بیمارستان ها هم واکسینه نشده ها و موارد به تأخیر افتاده هستند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مردم هشدارها و آسیب های موج ششم بحران کرونا و ویروس اومیکرون را جدی بگیرند، اظهار کرد: کوچکترین علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا را باید جدی گرفت و بلافاصله به پزشک مراجعه کرد تا با تشخیص درست درمان به موقع آغاز شده و از تکثیر و انتقال ویروس به دیگران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اعیاد مبارک ولادت حضرت زهرا(س) و همچنین ولادت های فرخنده ماه رجب در پیش است و همه ساله در این مناسبت ها محافل جشن و شادی و مجالس عروسی زیادی برپا می شود، تأکید کرد: خواسته ما از مردم این است که امسال و در شرایط کنونی از برگزاری اینگونه محافل و مجالس خودداری کنند تا به واسطه حضور نابه جا و بی موقع شادی ها به غم ها تبدیل نشود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین بابت تجمع بی مورد در بازارها و پاساژها و شلوغی های کاذب ایجاد شده در مکان های مختلف هم به شدت نگرانیم. ضمن اینکه باید با توجه به بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس و دانشگاه ها نکات بهداشتی در مکان های آموزشی بیش از پیش رعایت شود.

درخشان با اشاره به اینکه از اوایل بهمن ماه امسال شرایط نامناسب کرونایی و آغاز موج ششم بحران کرونا از طریق سازمان بهداشت جهانی پیش بینی شده، بیان کرد: اگر می خواهیم که این مسائل در شهر، استان و کشور ما نباشد باید دوز سوم را هرچه سریع تر دریافت کنیم و اگر هم دوزهای اول، دوم و سوم را به دلایلی به تأخیر انداخته ایم، هرچه زودتر جهت دریافت آن اقدام کنیم و در کنار آن خود را ملزم به استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی بدانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1995

به "آسترازنکا به مشهد رسید، افزایش تست های مثبت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسترازنکا به مشهد رسید، افزایش تست های مثبت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید