خبرنگاران بیش از 5هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران-مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: بیش از پنج هزار نفر از فرهنگیان این نهاد امسال بازنشسته می شوند.

خبرنگاران بیش از 5هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته می شوند

به گزارش روز دوشنبه اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرضا فولادوند در جلسه ستاد پروژه مهر سال 1400-1399 ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از فعالیت فرهنگیان در ایام شیوع بیماری کرونا در مدارس و مناطق اظهارداشت: به فراخور هر منطقه راهکارهای لازم برای جبران کمبود نیرو ارایه شده است.

وی بر ساماندهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ در سیستم بکفا(سامانه برنامه ریزی کنترل فرایند آموزشی)، برنامه ریزی و اجرای فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران، برنامه ریزی و اجرای دوره های ضمن خدمت مدیران و معلمان و راهبری سیستم سناد و ورود اطلاعات دانش آموزان در راستای ستاد پروژه مهر سال 1400-1399 تاکید کرد.

فولادوند با اشاره به عملیاتی شدن پروژه مهر گفت: جلسات ستاد ثبت نام و نقل و انتقال فرهنگیان هرچه سریعتر باید با توجه به کمبود نیروی انسانی و بحث مقابله با کرونا در پایتخت برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتظارات و آسیب های پروژه مهر باید شناسایی شود و ضمن تحلیل نتایج پروژه مهر 98، زیرساخت های لازم از نظر نرم افزار و سخت افزار مدارس ارتقا یابد.

وی پروژه مهر را تمام ساحتی عنوان کرد و گفت: نقاط قوت و ضعف باید مورد بررسی قرار بگیرد و ساماندهی نیروی انسانی، مدیریت کمبود رشته درس ها و توزیع نیروی انسانی با جدیت پیگیری شود.

فولادوند ضمن ابراز امیدواری برای آغاز مهری سالم و با نشاط در سال جدید، نقش نیروی انسانی را در پروژه مهر بسیار حائز اهمیت دانست و بر تقویت سیستم نظارت بر ورود اطلاعات تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به شیوع بیماری کرونا و حضور نداشتن دانش آموزان در مدارس برای مقابله با این بیماری افزود: دورکاری فرهنگیان به معنی استراحت نیست و باید همکاران با جدیت به مباحث آموزشی و پرورشی خود توجه داشته باشند همچنین آنان باید نسبت به آموزش دانش آموزان در سامانه آموزش مجازی شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

آغاز ثبت نام داوطلبین مدیریت مدارس از 25 فروردین

همچنین فولادوند در جلسه کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس با اشاره به ارسال دستورالعمل شرایط احراز مدیریت مدارس اظهارداشت: ثبت نام مدارسی که نیازمند انتصاب مدیر جدید بوده تا 20 فروردین ادامه داشته و ثبت نام داوطلبین پست مدیریت از 25 فروردین تا 15 اردیبهشت انجام خواهد گرفت.

وی گفت: مراحل ثبت نام و چگونگی ورود به سامانه متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، فرهنگیان را مهمترین سرمایه این نهاد و کشور دانست و افزود: باید مدارس را به گونه ای اداره کنیم که از شیوع و توسعه بیماری کرونا جلوگیری شود و تراکم بیمارستانی را به حداقل برسانیم.

فولادوند با اشاره به اینکه خوشبختانه در ایام شیوع بیماری کرونا مدارس و فعالیت های آموزش و پرورش شهر تهران در کمال آرامش اداره و ادامه یافت، اظهارداشت: در این ایام با فعالیت همکاران فرهنگی در حوزه آموزش های مجازی کار قابل قبولی ارایه شده است و تلاش می کنیم مثل سربازان نظام وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.

همچنین وی در این جلسه از حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران برای پرداخت بیش از 110 میلیارد تومان حق التدریس همکاران فرهنگی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگاران، مدارس شهر تهران از چهارم اسفندماه 98 تا به امروز به دلیل پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا، تعطیل هستند.

حدود یک میلیون و 200هزار دانش آموز در 4 هزار و200 مدرسه شهر تهران تحصیل و 56 هزار فرهنگی در این شهر فعالیت می کنند.

بیماری کرونا که از روزهای پایانی بهمن ماه سال 98 کشور را درگیر کرده بر اساس اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا 17 فروردین ماه، 58 هزار و 226 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده،3 هزار و 603 نفر به علت ابتلا به این بیماری فوت کرده و 22 هزار و 11 نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 953

به "خبرنگاران بیش از 5هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 5هزار فرهنگی شهر تهران بازنشسته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید