خبرنگاران توصیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: مردم در خانه بمانند

به گزارش مجله سرگرمی، بیرجند - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: یکی از مواردی که نسبت به چند روز یا چند هفته گذشته ضعیف شده، در خانه ماندن است و باز هم توصیه می کنیم مردم در خانه بمانند.

خبرنگاران توصیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: مردم در خانه بمانند

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

کامبیز مهدی زاده شامگاه دوشنبه گفت: مواردی که قبلا توصیه کردیم در خصوص محدودیت تماس و ضوابط بهداشتی باید همچنان رعایت گردد زیرا هنوز آمار بالاست و این در واقع آمار شنماینده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم اگر مردم رعایت نمایند تا اواخر یا اواسط دهه سوم اردیبهشت ماه موارد مثبت کرونا در استان کاهش چشمگیر داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره آخرین نتایج طرح غربالگری گفت: تا امروز 764 هزار و 932 نفر از جمعیت خراسان جنوبی غربالگری شدند که بیش از 91.2 درصد جمعیت استان را شامل می گردد.

وی اضافه کرد: از نظر غربالگری خانوار هم 230 هزار و 838 خانوار مورد غربال قرار گرفتند که پوشش 96.1 درصدی را ایجاد می نماید.

مهدی زاده گفت: همچنین تا به امروز 90 هزار و 720 نفر به وسیله سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir غربالگری شدند که بخش زیادی از مراجعه نمایندگان در 24 ساعت گذشته مربوط به صنوف و کسبه ای بودند که باید در طرح فاصله گذاری هوشمند ثبت نام نمایند و رشد خوبی را در حدود 6 هزار نفر نشان می دهد.

وی گفت: از این تعداد 5 هزار و 182 نفر غربال مثبت شدند یعنی احتیاج به پیگیری داشتند که 258 نفر به بیمارستان راهنمایی شدند و 10 نفر تحت درمان تک دارویی سرپایی قرار گرفتند.

استان خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد که همگی درگیر با کرونا هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (دوشنبه) بیان کرد: تا به امروز 73 هزار و 303 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 111 نفر در 24 ساعت گذشته، موارد فوت ناشی از این ویروس به 4 هزار و 585 نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور گفت: فرایند نزولی ابتلا به ویروس همچنان ادامه دارد و امیدواریم با رعایت موارد بهداشت عمومی و فردی این فرایند ادامه داشته باشد و مردم در تمام اقشار و صنوف از تردد غیرضروری خودداری نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 852

به "خبرنگاران توصیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: مردم در خانه بمانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توصیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: مردم در خانه بمانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید