واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز

به گزارش مجله سرگرمی، به دنبال تصمیم روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز، ناتو با بیان اینکه از قصد مسکو آگاه شده است، تاکید نمود: اجرای گزینشی این تعهدات، سهم این پیمان مهم در امنیت و ثبات در منطقه اروپا-آتلانتیک را تضعیف نموده است.

واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، وزارت خارجه روسیه آدینه با اعلام این خبر تاکید نمود که خروج آمریکا از این پیمان در سال گذشته میلادی به طرز چشمگیری توازن منافع کشورهای عضو را زیر سوال برده و برهم می زند و پیشنهادهای مسکو هم از سوی متحدان واشنگتن با بی توجهی روبرو شده بود.

آمریکا پیشتر روسیه را به نقض این توافق به وسیله عدم صدور مجوز برای پرواز بر فراز کالینینگراد و همچنین مرز روسیه با گرجستان و در زمان برگزاری مانورهای نظامی متهم نموده بود. روسیه هم می گوید که آمریکا پروازها بر فراز آلاسکا را محدود می کرد.

در بیانیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) آمده است: همه متحدان ناتو همچنان به کنترل موثر و بین المللی تسلیحات، خلع سلاح و منع اشاعه تسلیحات متعهد هستند که برای امنیت ما لازم است. ما همچنین از گفت وگوی شورای ناتو-روسیه برای کاهش خطرات و شفافیت استقبال می کنیم. مسکو با اجرای گزینشی این تعهدات، سهم این پیمان مهم در امنیت و ثبات در منطقه اروپا-آتلانتیک را تضعیف نموده است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم گفت، پاریس از تصمیم روسیه برای خروج از پیمان آسمان های باز متاسف است و امید دارد که مسکو در موضع خودش روی این مساله تجدیدنظر کند. انگلیس و آلمان هم از برنامه های روسیه برای خروج از این پیمان ابراز تاسف نموده اند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1444

به "واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ناتو به خروج روسیه از پیمان آسمان های باز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید