واشنگتن پست: قانون جدید شهروندی، هند را به سمت جنگ با خودش می برد

به گزارش مجله سرگرمی، قانون جدید اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان در هند، منجر به اعتراضات گسترده ای در این کشور شده است.

واشنگتن پست: قانون جدید شهروندی، هند را به سمت جنگ با خودش می برد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قانون جدید شهروندی هند با رویکرد متعصبانه ­ای که نسبت به منافع مهاجران غیرمسلمان دارد، به همراه طرح جدید دولت برای ثبت نام ملی از شهروندان، مجموعه ­ای از اعتراضات را به وجود آورده که کنترل آن را از دست دولت خارج نموده است.

واشنگتن پست در این باره نوشت: در سال 2021 انتخابات بخش شرقی ایالت بنگال غربی (که محل سکونت بسیاری از مهاجران بنگلادشی است) برگزار می ­شود و این چندقطبی بودن می ­تواند منافع حزب ملی گرای هند معروف به حزب بهاراتیا جاناتا را تضمین نماید. اما با توجه به افسارگسیختگی قانون شهروندی، این احتمال وجود دارد که هند در معرض مرحله جدیدی از آشفتگی و نزاع­ های مدنیِ خشونت ­آمیز قرار گیرد و نارندا مودی نخست وزیر هند باید از قدرت زیادی که از آرای انتخابات کسب نموده بود برای بهبود شرایط اقتصاد رو به فروپاشی هند بهره می برد.

دانشگاه های هند از دهلی در شمال تا گوآهاتی در شرق هند در آتش اعتراض می ­سوزند. اعتراضاتِ جنبش همگانی جوانان هند علیه لایحه شهروندی حزبِ بهاراتیا جاناتا، باعث درگیری دانشجویان با پلیس شده که عواقب مرگباری در بر داشته است. در جریان اعتراضات در بخش شرقی ایالت آسام 4 نفر توسط پلیس کشته شدند که دو نفر از آنان دو پسر نوجوان بودند.

واشنگتن پست در ادامه می نویسد: دولت نارندا مودی دیگر فهمیده که ممکن است بتواند رسانه­ ها را مرعوب کند، تجارت های بزرگ را از بین ببرد و یا افراد مشهور و ورزشکاران را تسلیم خواسته­ های خود نماید اما نمی ­تواند ایده آل گرایی و خشم جوانان هندی را کنترل نماید. پس از سرکوب گسترده دانشجویان توسط پلیس هند، تظاهرات دانشجویی دیگر تبدیل به یک جنبش فراگیر ملی شده است.

طی روزهای اخیر اعتراضات بر سر لایحه جنجالی شهروندی در هند به اوج خود رسیده و اعتراضات از خیابان ها و محله ها به دانشگاه­ های مختلف این کشور کشیده شده و تعدادی از دانشجویان نیز دراثر برخورد مسلحانه پلیس کشته شدند.

لایحه شهروندی هند در حقیقت اعطای حقوق شهروندی به اقلیت های غیر مسلمان از کشور­های بنگلادش، پاکستان و افغانستان است که قبل از سال 2015 وارد هند شده­ اند. این لایحه اکنون پس از تصویب در دو مجلس سفلی و علیای هند، درحال اضافه شدن به قانون اساسی این کشور است.

بسیاری از معترضین این قانون، مسلمانان هندی هستند زیرا طی سال­ های اخیر ، مسلمانان به طور گسترده مورد آزار و اذیت قرار گرفته ­اند و گروه های تندروی هندو چندین شهروند مسلمان را به اتهام­ های ثابت نشده به قتل رسانده ­اند و این لایحه عملأ مسلمانان هند را آسیب­ پذیرتر از قبل می­ کند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 602

به "واشنگتن پست: قانون جدید شهروندی، هند را به سمت جنگ با خودش می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: قانون جدید شهروندی، هند را به سمت جنگ با خودش می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید