راهنمای سفر به تور چین و تور مالدیو

به گزارش مجله سرگرمی، راهنمای سفر به چین

چین یک کشور عظیم با فرهنگی متنوع می باشد. تاریخ این کشور آنقدر طولانی است که اولویت بندی شهرها و مکان های مختلف برای بازدید، یکی از تصمیمات سخت گردشگران تور چین محسوب می گردد. تاریخ غنی این کشور یکی از عظیم ترین گنجینه های آن بوده و گفته می گردد اولین انسان ها در 1.7 میلیون سال پیش در این سرزمین تکامل پیدا کردند.

راهنمای سفر به تور چین و تور مالدیو

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

همانطور که خریداران بلیط خارجی به مقصد چین می دانند، پکن با جمعیتی بیش از 1.386 میلیارد، پایتخت این کشور می باشد. شاید برای خریداران بلیط هواپیما جالب باشد که جمهوری خلق چین در اول اکتبر 1949 تاسیس شد و از آن موقع این کشور بطور جدی و مستقل توسعه یافته است.قبل از رزرو بلیط هواپیما باید به این نکته توجه کنید که قلمرو چین بسیار وسیع است و دارای توپوگرافی پیچیده ای می باشد در نتیجه اختلافات زیادی در آب و وهوای یک منطقه با مناطق دیگر وجود دارد. برای مثال استان هیلونگجیانگ که در شمال شرقی واقع شده است در تمام طول سال بدون تابستان است، اما از طرفی دیگر جزیره هاینان در تمام سال دارای آب و وهوایی تابستانی است.

همچنین بخش غربی فلات Qinghai-Tibet نیز در تمام طول سال پوشیده از برف است. با توجه به آنچه گفته شد می توانید بهترین زمان را برای خرید تور چین و بازدید از مناطق مختلف این کشور انتخاب کنید.

بهترین زمان خرید تور چین

یکی از مهم ترین مسائلی که ممکن است ذهن بسیاری از خریداران بلیط خارجی را به خود مشغول نموده باشد، موضوع زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما و سفر به سرزمین عظیم چین است. در واقع می توان گفت که به دلیل وسعت قلمروها و فعالیت هایی که در چین ارائه می گردد، همراهی با تور چین در تمام طول سال امکان پذیر است.

تصمیم گیری در این مورد کاملا به مکان هایی که شما قصد بازدید از آن ها را دارید بستگی دارد. همچنین برای انتخاب زمان بازدید باید به علایق خود نیز توجه کنید که از چه نوع آب و هوایی لذت می برید. نکته مهم دیگر، برنامه ریزی بر اساس بودجه سفر می باشد که شما می توانید انتخاب کنید که در فصل گرانی و یا ارزانی اقدام به خرید بلیط خارجی چین کنید. از نظر آب و هوایی باید بگوییم که آوریل، می، سپتامبر و اکتبر، ماه های اوج گردشگری در محبوب ترین مقاصد چین می باشند.

نوامبر تا مارس و ژوئن تا آگوست فصل های معتدل این کشور هستند که قیمت ها برای خرید تور چین کمی کاهش پیدا می نماید. از طرفی دیگر ماه های زمستان فصل اوج گردشگری برای سفر به جزیره هاینان، شمال شرقی هاربین و تماشای جشنواره فانوس یخی به حساب می آید. همچنین این ماه ها با تعطیلات سال نو، جشنواره بهار چین و سایر نمایشگاه های ملی شاد و محلی نیز همراه است و همین موضوع باعث فروش بالای بلیط هواپیما چین در این فصل شده است.

راهنمای سفر به مالدیو

جمهوری مالدیو به عنوان یک مجمع الجزایر، از 26 جزیره کوچک مرجانی تشکیل شده است و در اقیانوس هند قرار گرفته است. شاید برای خریداران تور مالدیو جالب باشد که 99 درصد این کشور از دریا تشکیل شده است و مالدیو از نظر وسعت و اندازه، کوچک ترین کشور قاره آسیا می باشد.

این مجمع الجزیره از 1192جزیره جداگانه با متوسط ارتفاع 1.5 متر از سطح زمین تشکیل شده است و کم ارتفاع ترین کشور دنیا به حساب می آید. در واقع ارتفاع 2.3 متری از سطح دریا که پایین ترین نقطه در دنیا می باشد، به عنوان بالاترین نقطه در مالدیو محسوب می گردد.

خریداران بلیط خارجی و بلیط داخلی مالدیو می دانند که بعضی از جزایر این کشور ساخته دست بشر هستند، برای مثال Huhulmale، نزدیک ترین جزیره به فرودگاه پایتخت مالدیو، یعنی ماله می باشد که یک جزیره اصلاح شده و یا مصنوعی به حساب می آید. در سال 2004 ایجاد پایه و اساس این جزیره با ریختن شن و ماسه و بتن شروع شد و هم اکنون شهری تمام عیار با جاده هایی آسفالت شده، مغازه ها، خانه ها و یک خط ساحلی به نظر می رسد.برای علاقه مندان به تور مالدیو باید بگوییم که جزایری نیز وجود دارند که تنها ساکنان محلی اجازه بازدید از آن ها را دارند و این اجازه به خریداران بلیط خارجی داده نمی گردد. بعضی از جزایر غیرمسکونی مالدیو نیز به منظور مزرعه یا صنعت مورد استفاده قرار می گیرند و در بعضی دیگر نیز استراحتگاه هایی ساخته می گردد تا گردشگران تور مالدیو بتوانند تنها در روز و برای داشتن وعده هایی خصوصی و عاشقانه از آن ها بازدید نمایند.

جمعیت کشور مالدیو در حال حاضر 427 هزار نفر می باشد که در کنار 60 هزار نفر خارجی ثبت نام شده، به زندگی خود در این کشور ادامه می دهند. اگر با خرید بلیط داخلی و یا بلیط خارجی از جزایر مالدیو دیدن کنید متوجه خواهید شد که مردمان این کشور بطور گسترده ای در سراسر جزیره پراکنده شده اند و به همین دلیل تنها 200 جزیره مسکونی می باشد و در حدود 90 جزیره به استراحتگاه های توریستی اختصاص یافته است.

در سایر جزیره ها نیز کسی سکونت نداشته و برای اموری نظیر کشاورزی و سایر اهداف معیشت مورد استفاده قرار می گیرند. گردشگران تور مالدیو باید بدانند که مالدیو به عنوان کوچکترین کشور مسلمان دنیا، یک کشور 100 درصد مسلمان است و شهر ماله پایتخت مالدیو و پرجمعیت ترین شهر این کشور می باشد. آب های رویایی و سواحل بی نظیر مالدیو، مقصدی لوکس برای خریداران بلیط خارجی و بلیط داخلی محسوب می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 877

به "راهنمای سفر به تور چین و تور مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تور چین و تور مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید