هیچ امکاناتی برای رانندگان معلول در جاده ها وجود ندارد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار داشت: در جاده ها هیچ امکاناتی برای رانندگان معلول وجود ندارد، همین شرایط در مراکز خرید و مترو نیز که از اماکن تازه ساخت هستند، دیده می گردد.

هیچ امکاناتی برای رانندگان معلول در جاده ها وجود ندارد

سید احمدرضا احمدی زاده سه شنبه 12 آذر در نشست اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی معلولین استان فارس که به مناسبت روز جهانی معلولان برگزار گردید، مطرح کرد: چنین مناسبت هایی فرصتی برای برطرف مسائل جامعه معلولان است؛ اما از سوی دیگر نباید کارهایمان را به صورت مناسبتی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در سال های اخیراقداماتی به منظور مناسب سازی معابر و نیز تدارکاتی در حوزه حمل و نقل شهری برای معلولان صورت داده شده است، مطرح کرد: این اقدامات کافی نیست؛ چراکه اعضای جامعه هدف بسیار است و 10درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

معاون استاندار فارس با اشاره به بعضی کاستی ها در حوزه حمل و نقل شهری و جاده ای، از خیران و نیک اندیشان استان درخواست کرد برای یاری به تامین زیرساخت های مورد احتیاج معلولان به عرصه بیایند.

احمدی زاده گفت: با مدیرانی که معلولان و توان خواستار را پشت اتاق خود نگاه می دارند برخورد می کنیم. هیچ مدیری نباید در اتاقش را بر روی افراد دارای معلولیت ببندد، معلولان نیز در صورت مشاهده چنین موضوعی مراتب را برای پیگیری گزارش نمایند.

او با تاکید بر اینکه معلولان نباید بیشتر وقتشان را در عزلت بگذرانند، بیان داشت: امکان حضور معلولان در جامعه باید با همکاری همه سازمان ها و نهادها از جمله اداره ورزش و جوانان فراهم باشد و امکانات شهری باید به پناهگاهی برای حضور آنان بدل گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه بیان نمود: در حوزه مناسب سازی، برای برخورداری معلولان از امکانات قوانین محکمی وجود دارد؛ اما مشکل در نحوه اجرای قوانین است.

محمود رضایی کوچی اضافه نمود: در فضاهای شهری، نشانگرها، پل های ارتباطی، مسیرهای سواره رو و پیاده رو، ایستگاه های اتوبوس، مبلمان شهری و سرویس های بهداشتی جایگاهی برای معلولان در نظر گرفته نشده است.

او با بیان اینکه رسیدگی به همه این امور ضوابط و مقرراتی دارد، افزود: شهرداری در تمام شهرها مکلف به فراهم کردن محیط مناسب برای حضور معلولان در راستای رعایت عدالت اجتماعی و ایجاد زمینه برای بروز خلاقیت های همه افراد جامعه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 601

به "هیچ امکاناتی برای رانندگان معلول در جاده ها وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ امکاناتی برای رانندگان معلول در جاده ها وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید