بهترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند ، بخش اول

به گزارش مجله سرگرمی، کشور اسکاتلند، کشوری منحصربه فرد است که دارای منظره ها دیدنی بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران است.گردشگران می توانند کشور اسکاتلند را به وسیله قایق، پیاده، قطار، ماشین و غیره بازدید نمایند و از تجربه بسیار فراموش نشدنی لذت ببرند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری کشور اسکاتلند را به شما معرفی کنیم.

بهترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند ، بخش اول

1- قلعه ادینبرگ

Edinburgh Castle and the Royal Mile

برج ها و دیوارهای سنگی قلعه ادینبرگ از قرن سیزدهم میلادی، آسمان شهر ادینبرگ را احاطه نموده است. این قلعه باستانی در بالای صخره باسالتی سیاهی قرار گرفته است و چشم انداز بسیار بی نظیری نسبت به شهر دارد. از جمله نقاط جالب توجه قلعه ادینبرگ نیز جواهرات تاج بی نظیر، سنگ سرنوشت مشهور و کلیسای سینت مارگارت است. کلیسای سینت مارگارت در سال 1130 میلادی ساخته شده و قدیمی ترین بنا در شهر ادینبرگ به شمار می رود. از جمله دیگر مکان هایی که در شهر ادینبرگ باید از آن سر بزنید، موزه ملی اسکاتلند است که دارای آثار قرون وسطایی بسیار خوبی است.

2- دریاچه لوموند

Loch Lomond

دریاچه لوموند، بزرگترین دریاچه در سرتاسر بریتانیا به شمار می رود. این دریاچه در فاصله بسیار کوتاهی در شمال غربی شهر گلاسگو واقع شده است. این مکان، برای ماهیگیران، ورزش های آبی و بعلاوه کوهنوردان بسیار مناسب است. علاوه بر این، قایق سواری در دریاچه لوموند بسیار محبوب است. سواحل دریاچه لوموند نیز دارای مراکز خرید بسیار خوبی است که صنایع دستی و کشاورزی محلی را به فروش می رساند. علاوه بر این، چندین رستوران و مرکز اجاره قایق و دوچرخه نیز وجود دارد. آکواریوم زندگی دریایی دریاچه لوموند نیز یکی دیگر از جاذبه های جالب توجه در این مکان است.

3- دریاچه لخ نس

Urquhart Castle on Loch Ness

وقتی به دریاچه لخ نس فکر می کنید، احتمالا تصویری از هیولایی افسانه ای در فکر شما خطور می نماید که بر طبق افسانه ها، این دریاچه بیست و سه مایلی را برای قرن های متوالی، محل زندگی خود نموده است. بخش عظیمی از آب های دریاچه لخ نس در دره گریت گلن واقع شده است. دریاچه لخ نس، سواحل غربی و شرقی کشور اسکاتلند را به یکدیگر متصل می نماید. این دریاچه به همراه سه دریاچه دیگر به وسیله کانال کالدونین به یکدیگر متصل شدند. این کانال و هر کدام از دریاچه ها نیز به وسیله بعضی از زیباترین منظره ها کوهستانی احاطه شدند. در کنار دریاچه لخ نس و بر بالای یک تپه، ویرانه های قلعه اورکوهارت واقع شده است. قدمت این قلعه به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد اما در قرن هفدهم میلادی به وسیله آتش ویران شده است.

4- قایق سلطنتی بریتانیا

The Royal Yacht Britannia, Edinburgh

برای بیش از چهل سال، قایق سلطنتی بریتانیا یک اقامتگاه شناور سلطنتی بوده است که بیش از یک میلیون مایل در سرتاسر دنیا سفر نموده است. شما می توانید پنج عرشه اصلی این قایق را بازدید کنید و نیم نگاهی از زندگی خانواده سلطنتی، مهمانان آنها و خدمه کشتی داشته باشید. یکی از جاذبه های جدیدی که به این مکان در سال 2019 میلادی اضافه شده است، هتل فینگال است.

5- جزیره اسکای

Isle of Skye and the Inner Hebrides

بزرگترین جزیره داخلی کشور اسکاتلند، جزیره اسکای است که در میان علاقه مندان به پرندگان، قایق رانان و دوست داران طبیعت بسیار محبوب است. این چشم انداز کوهستانی عاشقانه و وحشی، دارای دره های سرسبز، غارها، تنگه های تنها، سواحل ماسه ای و آبشارهای پر جنب و جوش است. این جزیره حدود پنجاه مایل طول دارد و عرض آن نیز بیش از پانزده مایل نمی گردد. این جزیره پر از مکان های مختلف قابل توجه و زیبا است. جزیره اسکای به وسیله پلی به سرزمین اصلی کشور اسکاتلند متصل شده است. در این مکان، جزیره های دیگری نیز وجود دارد.

6- قلعه استیرلینگ

Stirling Castle

قلعه استیرلینگ، کاخ جیمز پنجم و خانه کودکی مری ملکه اسکاتلند بوده است. این قلعه، یکی از ساختمان های رنسانسی در بریتانیا است که به خوبی حفظ شده است. بعضی از سازه های اولیه این قلعه همچنان پابرجا است و تالارهای بزرگ و اتاق های آن با دقت بازسازی شدند و با اثاثیه های قرن شانزدهمی تزیین شدند. قلعه استیرلینگ در بین ادینبرگ و گلاسگو قرار گرفته است و برای نبرد بنوک برن بسیار مشهور است. نبردی که در آن، رابرت بروس مهاجمان انگلیسی را در سال 1314 شکست داد. علاوه بر این، این قلعه برای نبرد پل استیرلینگ نیز معروفیت دارد که در آن، یک پیروزی برای استقلال اسکاتلند به وسیله ویلیام والاس افسانه ای رقم خورده است. در بین استیرلینگ و پل آلن، بنای یادبود والاس واقع شده است که یک برج دویست و چهل و شش پله ای است.

7- موزه و گالری هنری کلوینگروو، گلاسگو

Kelvingrove Art Gallery and Museum, Glasgow

از آنجا که بسیاری از آثار چارلز رنی مکینتاش در موزه هنر گلاسگو بر اثر آتش نابود شده است، موزه و گالری هنری کلوینگروو، مقصد اصلی برای علاقه مندان به سبک گلاسگو به شمار می رود. سبک گلاسگو، بخشی متمایز از جنبش هنرها و آثار است و یکی از سبک های هنر نووو از اوایل قرن بیستم میلادی است. گالری سبک گلاسگو و چارلز رنی مکینتاش قبل از آتش سوزی ساخته و افتتاح شده است.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2123

به "بهترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری اسکاتلند ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید