نگرانی سناتور آمریکایی از تعطیلی مجدد دولت توسط ترامپ

به گزارش مجله سرگرمی، سناتور دموکرات و رهبر اقلیت سنای آمریکا، نسبت به احتمال اقدام دونالد ترامپ برای تعطیلی دولت فدرال با هدف سلب توجه از روند استیضاح خود از سوی مجلس نمایندگان ابراز نگرانی کرد.

نگرانی سناتور آمریکایی از تعطیلی مجدد دولت توسط ترامپ

به گزارش روز گذشته (سه شنبه) شبکه خبری سی ان بی سی، چاک شومر به خبرنگاران در کنگره گفت نگران آن هستم که دولت ترامپ به دنبال تعطیلی دوباره دولت به دلیل موضوع استیضاح و تحقیقات استیضاح باشد زیرا او همواره می خواهد توجهات را از مسائل اصلی سلب کند.

دسامبر گذشته تعطیلی دولت آمریکا 35 روز به طول انجامید و رکود زد.

این تعطیلی به دنبال خودداری ترامپ از امضای طرح تخصیص بودجه بود زیرا در این طرح، بودجه ساخت دیوار مرزی مورد مطالبه دولت ترامپ لحاظ نشده بود.

تامین اعتبار دولت آمریکا در صورتی که کنگره نتواند قانون بودجه را به تصویب و به امضای ترامپ برساند تا 21 نوامبر (30 آبان) به انتها می رسد.

شومر گفت: مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها است و سنای تحت کنترل جمهوریخواهان می توانند به توافقی برای ادامه کار دولت دست یابند اما ترامپ این توافق را نابودخواهد نمود.

نمایندگان دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید از پاسخگویی به پرسش سی ان بی سی در این زمینه خودداری نموده اند.

تعطیلی دولت آمریکا در دسامبر و ژانویه گذشته باعث شد صدها هزار نفر از کارمندان در آمریکا بدون حقوق بمانند.

از زمان اعلام تحقیقات استیضاح ترامپ درباره از سوی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه گذشته و فشار بر دموکرات ها برای شهادت دادن مقام های کلیدی دولت آمریکا، دونالد ترامپ با انتقاد از این تحقیقات بیان کرد که این تحقیقات ساختگی و برای از اعتبار انداختن انتخابات سال 2016 بوده است.

مجلس نمایندگان آمریکا در حال آنالیز این موضوع است که آیا ترامپ با فشاربر اوکراین برای تحقیقات درباره رقیب سیاسی اش جو بایدن و پسرش هانتر از قدرت خود برای نفوذ در انتخابات سال 2020 سوءاستفاده نموده یا نه.

در صورت استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا، سنا جلسه محاکمه ای را برگزار خواهد نمود تا درباره برکناری رئیس جمهور از قدرت تصمیم گیری کند.

اینکه آیا مجلس نمایندگان آمریکا چنین اقدامی را بکار خواهد بست یا نه و زمان آن، محاکمه سنا ممکن است کار بر روی تامین بودجه دولت را از جهت اصلی خودخارج کند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 535

به "نگرانی سناتور آمریکایی از تعطیلی مجدد دولت توسط ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سناتور آمریکایی از تعطیلی مجدد دولت توسط ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید