کرونا ترامپ را عصبانی کرد، حملات تند به سازمان جهانی بهداشت و دموکرات ها

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس جمهور آمریکا که به دلیل شرایط ایجادشده در کشورش در اثر شیوع بیماری کرونا کارزارش برای انتخابات ریاست جمهوری را در خطر می بیند کوشش کرد دیگران را مقصر این شرایط نشان دهد.

کرونا ترامپ را عصبانی کرد، حملات تند به سازمان جهانی بهداشت و دموکرات ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که این روزها به شدت از احتمال اثرگذاری شرایط مالی ایجاد شده در آمریکا در نتیجه شیوع بیماری کووید-19 (بیماری کروناویروس 2019) روی نتایج انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 نگران است، در چند توئیت کوشش کرد از خودش سلب مسئولیت نموده و دیگران را مقصر نشان دهد.

رئیس جمهور آمریکا این روزها به شدت بابت قرار دریافت آمریکا در صدر جدول مبتلایان به کووید-19 و تلفات ناشی از آن در نوک پیکان نقدها واقع شده است. او امروز آدینه در یک توئیت نوشت: در ماه های ژانویه و فوریه که ویروس داشت در دنیا پخش می شد چرا سازمان دنیای بهداشت تا آنجا که می توانست انجام اقدامات قاطع را به تأخیر انداخت؟

ترامپ در یک توئیت دیگر بار دیگر ادعاهای اثبات نشده مبنی بر اینکه سازمان دنیای بهداشت هشدار مقام های تایوان در مورد شیوع ویروس را نادید گرفته تکرار کرد.

او نوشت: چرا سازمان دنیای بهداشت اواخر ماه دسامبر ایمیل مقام های وزارت بهداشت تایوان را که در آن درباره احتمال انتقال کروناویروس به انسان ها هشدار داده شده بود نادیده گرفت؟ چرا سازمان دنیای بهداشت ادعاهای متعددی درباره کرونا ویروس مطرح می نماید که غیردقیق یا گمراه نماینده هستند؟

رئیس جمهور آمریکا در یک توئیت دقایقی بعد به انتقاد از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، چاک شومر، عضو ارشد دموکرات در مجلس سنای آمریکا و بقیه سیاستمداران دموکرات پرداخت.

او نوشت: امروز مردم شغلشان را به خاطر نانسی پلوسی دیوانه، چاک شومر گریان و چپ گراهای افراطی، یعنی دموکرات های بی خاصیت از دست می دهند. آنها باید فوراً به واشنگتن برگشته و قانونی برای یاری به خانواده ها در آمریکا تصویب نمایند. به تعطیلات بی پایانتان سرانجام دهید.

ترامپ روز چهارشنبه هم با متهم کردن چین به دروغگویی درباره آمار تلفات ناشی از بیماری کووید-19 کوشش نموده از خودش بابت قرار دریافت آمریکا در صدر جدول مربوط به میزان مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در دنیا سلب مسئولیت کند.

رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا آمار مرگ و میر در آمریکا تا این حد بالا است مدعی شده آمارهای چین درباره شمار مرگ و میرها درست نیستند. او گفت: شمار این آمارهای ارائه شده از آن کشور عظیم به نام چین را باور می کنید؟ کسی اینها را باور می نماید؟

وی افزود: برخی از کشورها گرفتار مشکل بسیار عظیمی شده اند و حقایق را نمی گویند- به خودشان مربوط است.

ترامپ یک روز قبل تر هم سازمان دنیای بهداشت را به پنهان کاری و جانبداری از چین متهم نموده و این سازمان را در شیوع این بیماری همه گیر مقصر دانسته بود.

کرونای جدید یکی از 7 نوع ویروس شناخته شده کرونا است که باعث ایجاد بیماری در انسان می گردد. 4 گونه از این نوع ویروس ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می نمایند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری های حاد تنفسی می شوند که در مواردی به مرگ منجر می گردد.

سازمان دنیای بهداشت بعد از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر دنیا به این بیماری آن را همه گیر دنیای گفت.

در حال حاضر بیش از دو میلیون و صدهزار نفر به این بیماری مبتلا هستند و بالغ بر 37 هزار نفر جانشان را از دست داده اند. آمریکا با 645769 مبتلا و 28631 فوتی بیشترین موارد مبتلایان و فوتی ها در کشورهای دنیا را دارد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 982

به "کرونا ترامپ را عصبانی کرد، حملات تند به سازمان جهانی بهداشت و دموکرات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا ترامپ را عصبانی کرد، حملات تند به سازمان جهانی بهداشت و دموکرات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید