نفت در سراشیبی کاهش قیمت ماند

به گزارش مجله سرگرمی، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه 29 مهرماه تحت تاثیر تداوم نگرانی ها نسبت به چشم انداز مالی جهانی و تاثیری که روی تقاضا برای نفت خواهد داشت، کاهش پیدا کرد.

نفت در سراشیبی کاهش قیمت ماند

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آینده نفت برنت 10 سنت یا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 59 دلار و 32 سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آینده نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا 9 سنت یا 0.2 درصد کاهش پیدا کرد و به 53 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید.

تحلیلگران بانک ANX در یادداشتی نوشتند که بازارهای کالا در بحبوحه انتشار آمار مالی نامطلوب، تحت فشار منفی قرار گرفته اند.

رشد مالی چین در سه ماهه سوم بر مبنای سالانه به شش درصد رسید که ضعیف ترین نرخ رشد در بیش از 27 سال گذشته بوده است و به دلیل فراوری کارخانه ای نه چندان مطلوب و ادامه تنشهای تجاری، مطابق با انتظارات نبود.

با این حال رشد 9.4 درصدی فراوری پالایشگاهی چین در سپتامبر نشان می دهد که تقاضا برای نفت در بزرگترین واردنماینده نفت دنیا قوی مانده است.

در بخش عرضه، روسیه اظهار داشت در سپتامبر بیش از سقف مقرر تحت توافق اوپک پلاس، نفت فراوری نموده است که به دلیل افزایش فراوری میعانات گازی در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان بوده است.

اوپک، روسیه و سایر فراورینمایندگان نفت معروف به اوپک پلاس در دسامبر سال گذشته موافقت کردند میزان عرضه خود را از ابتدای سال جاری 1.2 میلیون بشکه در روز محدود نمایند. اما کشورهای متعدد از جمله عربستان سعودی از کوتاهی روسیه در عمل به تعهدانش در این پیمان انتقاد نموده اند.

مذاکرات کویت و عربستان سعودی درباره ازسرگیری فراوری نفت در میادین منطقه بی طرف که 500 هزار بشکه در روز به فراوری اضافه خواهد نمود، نگرانیها نسبت به افزایش عرضه را تقویت نموده است.

پس از این که دو روزنامه کویتی القبس و الرای به نقل از منابع مطلع خبر دادند که این دو فراورینماینده نفت برای ازسرگیری فراوری نفت در میادین منطقه بی طرف به توافق رسیده اند، خالد الجراله، معاون وزیر خارجه کویت اظهار کرد: مذاکرات مثبت بوده اند.

در این بین شرکت نفتی دولتی پترواکوادور که در پی اعتراضات مردمی ماه جاری به تدابیر ریاضت مالی، ناچار شده بود وضعیت اضطراری اعلام کند، صادرات نفت خود را ازسرمی گیرد. در جریان اعتراضات بین هفتم تا 13 اکتبر، اکوادور 1.5 میلیون بشکه در فراوری نفت ضرر کرد و شرکت دولتی پتروآمازوناس اعلام نموده که به 48.4 میلیون دلار برای تعمیر خسارات احتیاج دارد.

بر اساس گزارش رویترز، پیش از اعتراضات اکوادور حدود 545 هزار بشکه در روز نفت فراوری می کرد و به منظور افزایش فراوری خود، تصمیم گرفته است در ژانویه از اوپک خارج گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 503

به "نفت در سراشیبی کاهش قیمت ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت در سراشیبی کاهش قیمت ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید