معرفی انواع پمپ های آب و کارکرد آنها بر حسب توان

به گزارش مجله سرگرمی، استفاده از پمپ آب در ساختمان های مرتفع، مزایای فراوانی در پی خواهد داشت. بطور کلی آنچه در انتخاب یک پمپ باید به آن توجه کنید این است که پمپ آب را برای انتقال چه نوع سیالی بکار خواهید گرفت. زیرا اگر سیال مورد نظر شما برای پمپاژ، دارای موادی خورنده باشد باعث سایش زودرس پمپ آب می گردد. به همین علت ضروری است که ترکیب شیمیایی محیط مورد پمپاژ، گرانروی آن و وجود احتمالی اجزای جامد را در نظر داشته باشید. بعلاوه ضروری است بدانید هر چه سیال چسبناک تر باشد، جریان در سیستم پمپاژ نیز دشوارتر است.

معرفی انواع پمپ های آب و کارکرد آنها بر حسب توان

پمپ های آب، از نظر توان بازدهی، به 4 دسته تقسیم می شوند. پمپ های آب نیم اسبه، یک اسبه، یک و نیم اسبه و دو اسبه به عنوان انواع مختلف پمپ آب شناخته می شوند. پمپ ها در انواع مختلف، تحت برندهای متفاوتی ساخته می شوند. در این محتوا قصد داریم، شرایط پمپ پنتاکس، پمپ ابارا و پمپ لئو را از نظر تعداد اسب بخار آنالیز کنیم. پس ما را همراهی کنید.

معرفی پمپ های آب نیم اسب در انواع مختلف

پمپ آب نیم اسب، به عنوان کوچکترین پمپ آب خانگی شناخته می گردد که برای افزایش فشار آب در خانه های ویلایی یا دو واحده به کار می رود. البته در ساختمان هایی با تعداد طبقات بالاتر نیز می توان از این نوع پمپ، به صورت مجزا در طبقات موردنظر استفاده کرد. اما این کار نه از لحاظ کیفیتی و نه از لحاظ مالی به صرفه نخواهد بود. در ادامه به آنالیز انواع مختلف این پمپ در برندهای مختلف و بیان مشخصات آنها خواهیم پرداخت.

  • پمپ های پنتاکس و ابارا نیم اسبه: پمپ پنتاکس و پمپ ابارا از مرغوب ترین و برترین انواع پمپ آب نیم اسبه می باشند. این دو پمپ برند کشور ایتالیا هستند. این نوع پمپ ها به راحتی توانایی آبیاری باغ ها و آبرسانی پرفشار به خانه های کوچک ویلایی را دارند.
  • پمپ لئو نیم اسبه: پمپ لئو یکی از معتبرترین برندهای چینی در فراوری پمپ آب به شمار می رود. پمپ آب نیم اسبه لئو با توجه به کارکرد و کیفیت مناسب، قیمت خوبی نیز دارد و از لحاظ مالی نیز به صرفه خواهد بود.

معرفی پمپ های آب یک اسبه و آنالیز انواع آن

پمپ های آب تک اسبه، از پرمصرف ترین پمپ های آب خانگی و تجاری به شمار می فرایند. این پمپ ها توانایی رساندن آب پرفشار به ساختمان های دو تا سه طبقه را دارند. این پمپ ها به سه دسته جتی، بشقابی و دو پروانه تقسیم می شوند. برندهای مختلف فراوری پمپ آب این نوع پمپ ها را در دسته های مختلف فراوری می نمایند. در ادامه به معرفی سه نوع از برترین پمپ های آب تک اسبه می پردازیم.

  • پمپ پنتاکس تک اسبه: پمپ پنتاکس جتی تک اسبه، برترین نمونه پمپ آب تک اسبه محسوب می گردد. این پمپ، محصول ایتالیاست و جنس بدنه آن از چدن می باشد. قطعات داخلی این پمپ از استیل ضد زنگ ساخته شده است. هد این پمپ 60 متر و اندازه دبی آن 3.6 مترمکعب بر ساعت می باشد که برای یک پمپ تک اسبه بسیار عالی محسوب می گردد. پمپ آب پنتاکس صدای بسیار کمی از خود فراوری می نماید.
  • پمپ ابارا تک اسبه: پمپ ابارا تک اسبه از نوع بشقابی نیز از انواع عالی بازار محسوب می گردد. قطعات داخلی این پمپ از کربن استیل ساخته شده اند. جنس بدنه این پمپ نیز از چدن است. این پمپ تا 6 متر ارتفاع را پوشش دهی می نماید و دبی این پمپ نیز 3.4 مترمکعب بر ساعت است. این پمپ از لحاظ دوام و کیفیت بسیار مناسب است و به صورت کم صدا و ضد زنگ کار می نماید.
  • پمپ لئو تک اسبه: پمپ لئو تک اسبه یک پمپ چینی با کیفیت است. این پمپ دارای بدنه چدنی و پروانه برنجی می باشد. ابعاد این پمپ بسیار کوچک است و حمل و نقل آن اسان است. این پمپ برای منازل ویلایی کوچک بسیار است.

معرفی پمپ های آب یک و نیم اسبه و آنالیز انواع آن

پمپ آب یک و نیم اسبه، برای ساختمان هایی با بلندی میانه مناسب است. این پمپ ها تقریبا از توان خوبی برخوردارند. برای آگاهی از مشخصات برترین انواع پمپ یک و نیم اسبه می توانید ما را در ادامه محتوا همکاری کنید.

  • پمپ پنتاکس دو پروانه: نوع دو پروانه ای پمپ پنتاکس یک و نیم اسبه، در کنار کارایی بالا از قیمت خوبی نیز برخوردار است. دبی این پمپ 7 مترمکعب بر ساعت است که اندازهی عالی محسوب می گردد. هد این پمپ نیز 52 متر می باشد که برای ساختمان های مرتفع بسیار مناسب است. جنس بدنه این پمپ چدن است و ضد زنگ است و صدای کمی نیز از خود فراوری می نماید.
  • پمپ لئو بشقابی: انواع بشقابی پمپ لئو در توان یک و نیم اسب بخار، بسیار با کیفیت هستند و قیمت مناسبی نیز دارند. این پمپ ها از نوع سه فاز بوده و دارای دبی 3.2 مترمکعب بر ساعت و هد 12.5 متر می باشند. سیم پیچ تعبیه شده درون این پمپ ها مسی است و قطعات داخلی آن نیز ضد زنگ هستند.

معرفی پمپ های آب دو اسبه و آنالیز انواع آن

پمپ های آب دو اسبه، توانایی پوشش دهی ساختمان هایی با بالاترین ارتفاع را دارند. این نوع پمپ ها در کنار قیمت معقول، کیفیت و راندمان بالایی دارند. با توجه به افزایش ساخت و سازهای مرتفع، پمپ آب دو اسبه از پر فروش ترین انواع پمپ آب به شمار می رود. برترین پمپ های آب دو اسبه عبارتند از:

  • پمپ پنتاکس: این پمپ از نوع سانتریفیوژ می باشد. جنس بدنه آن از چدن است و پروانه آن نیز از برنج ساخته شده است. این پمپ خروجی صدای بسیار کمی دارد و توانایی پوشش دهی تا ارتفاع 80 متر را دارا می باشد. اندازه دبی این پمپ نیز 10 مترمکعب بر ساعت است که حجمی بی نظیر محسوب می گردد. این پمپ به عنوان برترین و پرکاربردترین پمپ آب خانگی شناخته می گردد.
  • پمپ ابارا دو پروانه ای: نوع دو پروانه ای پمپ ابارا با اندازه پوشش دهی ارتفاع 62 متر و دبی 6.6 مترمکعب بر ساعت نیز از برترین انواع پمپ آب به شمار می رود. جنس این پمپ از چدن و است و قطعات آن کاملا ضد زنگ می باشند. کیفیت و صدای کم در کنار قیمت مناسب، این پمپ را به محصولی محبوب تبدیل نموده است.
  • پمپ لئو دو پروانه ای: این پمپ از انواه مهم پمپ آب تکفاز محسوب می گردد. جنس این پمپ از چدن ضد زنگ است و قطعات داخلی آن نیز در بالاترین کیفیت ساخته می شوند. اندازه دبی این پمپ 7.2 مترمکعب بر ساعت است و هد آن 63 متر می باشد.

امیدواریم با توجه به مطالب گفته شده بتوانید مناسب ترین نوع پمپ در توان ها و اسب های مختلف را برای خود انتخاب نموده و خریداری نمایید. بعلاوه می توانید برای مشاهده قیمت انواع پمپ و دریافت مشاوره رایگان خرید به نمایندگی رسمی فروش پمپ های صنعتی و خانگی یعنی فروشگاه ویدفکتور (vidfactor.com) مراجعه فرمایید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1990

به "معرفی انواع پمپ های آب و کارکرد آنها بر حسب توان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی انواع پمپ های آب و کارکرد آنها بر حسب توان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید