مراسم شکرگزاری برداشت انار در شهرستان خداآفرین برگزار گردید

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از برگزاری مراسم شکرگزاری برداشت انار در بخش منجوان اطلاع داد.

مراسم شکرگزاری برداشت انار در شهرستان خداآفرین برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، رشید نظمی با بیان این مطلب، اضافه نمود: شهرستان خداآفرین با سطح زیرکشت 188.63 هکتار انار به تفکیک 179.16 هکتار بارور و 9.74هکتار غیر بارور با رقم های گلوشا، خاتونی، یزدسفید و ساوه است.

وی از مبارزه بیولوژیکی در سطح 10 هکتار در باغات انار منطقه اطلاع داد و تاکید نمود: انار فراوری شده در شهرستان از جمله محصولات ارگانیک به شمار می رود و هدف از برگزاری این مراسم فراهم کردن زمینه بحث و گفتگو بین محققان، کارشناسان، تسهیلگران روستایی و باغداران در مورد کشت باغ انار است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین به عملکرد باغات انار شهرستان نیز اشاره نمود و گفت: میانگین عملکرد فراوری انار 10.52تن در هکتار بوده که پیش بینی می گردد نزدیک به 1886.1 تن محصول انار برداشت گردد.

وی افزود: با توجه به اینکه دوره رسیدن و مصرف میوه انار نسبتاً کوتاه است، بنابراین فراوری فرآورده های قابل نگهداری مانند آبمیوه، رب، معجون، شربت، مربا، ژله، پکتین، بستنی انار، انواع سس و چاشنی ها، لواشک، سرکه و غیره با توجه به ماندگاری زیاد بر اقتصاد باغدار اهمیت ویژه ای دارند.

لازم به ذکر است؛ این مراسم به منظور قدردانی از زحمات باغداران و شکرگزاری برداشت انار با حضور فرماندار شهرستان خداآفرین، روسای ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، مرکز تحقیقات بوقلمون، کارشناسان جهادکشاورزی و باغداران انار منطقه در روستای مردانقم از توابع شهرستان خداآفرین برگزار گردید، در انتها این مراسم از باغدار نمونه انار شهرستان با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 465

به "مراسم شکرگزاری برداشت انار در شهرستان خداآفرین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم شکرگزاری برداشت انار در شهرستان خداآفرین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید