13 ایده برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

به گزارش مجله سرگرمی، تزیین خانه با وسایل دور ریختنی یک اقدام مقرون به صرفه برای ایجاد تنوع و سرگرم کردن شما و اعضای خانواده تان است. شما می توانید با همکاری و همفکری همدیگر برای تبدیل دورریختنی ها به وسایل جالب بخش های مختلفی از کار را بر عهده بگیرید و با هم ایده پردازی کنید.

13 ایده برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران | سرویس خانه داری - بطور کل برای کار کردن با دورریختنی ها یک شعار خوب وجود دارد: هر چیزی که از آن تعداد زیادی دارید، قطعا می گردد کاری با آن ها کرد! می گویید نه؟ پیشنهادات ما برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی را ببینید تا نظرتان در خصوص همه چیزهایی که تا پیش از این بهشان می گفتید آشغال و خرت و پرت عوض گردد.

تزیین خانه با وسایل دور ریختنی

شاید فکر کنید بی کلاسی است ولی برخی تزیینات می تواند اتفاقا خیلی هم با کلاس باشد. مهم نیست این تزیینات از چه ساخته شده اند، مهم ذوق و خلاقیت سازنده است. اگر کسی به شما چیزی گفت مطمئن باشید به خلاقیتی که شما دارید و خودش ندارد حسودی می نماید! ما در اینجا برای استفاده از یک سری دور ریختنی ها که به طور معمول همه خانواده ها آن ها را دارند و همواره هم دورشان می اندازند پیشنهاداتی داریم.

1- استفاده از بطری های پلاستیکی

اگر از مشتریان پر و پا قرص دوغ و دلستر و آب معدنی باشید از این بطری ها زیاد خواهید داشت. در ادامه تعدادی از کارهایی که می توان با این بطری ها کرد را ببینید:

برای تبدیل این بطری های به یک چیز شگفت انگیر یک چاقوی تیز (که آن هم دورریختنی باشد چون ممکن است ناچار شوید چاقو را داغ کنید و بطری را ببرید)، یک قیچی قوی و یک فندک می خواهید. برای اینکه لبه تیز بریدگی ها را از بین ببرید ضروری است کمی با فندک این سطوح را حرارت دهید. وقتی ذوب می شوند دیگر برنده و تیز نخواهند بود.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت کاردستی های خلاقانه با بطری نوشابه (5 نوع)

2- استفاده از شیشه مربا

این شیشه مرباها همواره همه جا هستند! خیلی از فرآورده هایی که می خریم مثل ترشی، مربا، عسل، رب، خیارشور و ... در شیشه هستند و بعد از مصرف مواد غذایی داخل آنها ما می مانیم و یک عالمه شیشه خالی که نمی دانیم با آن ها چه کار کنیم. این ایده ها شاید به شما یاری نمایند:

این شیشه ها فقط به رنگ و کمی ابزار تزیین احتیاج دارند. رنگ مورد استفاده تان را می توانید با مشورت فروشنده انتخاب کنید. شاید رنگ اکریلیک گزینه مناسبی برای شما باشد.

بیشتر بخوانید: 30 مدل جذاب از گلدان تزیینی دیواری

3- استفاده از کامواهای رنگی

اگر اهل بافتنی باشید حتما از هر رنگ کاموا مقدار کمی نخ کاموا اضافه آمده که نمی گردد با آن چیزی بافت. برای استفاده از این اضافه نخ ها ما به شما پیشنهاد می دهیم با آن ها پوم پوم بسازید و از این تو پ های رنگی زیبا در تزیینات مختلف خانه بهره ببرید:

بیشتر بخوانید: خلاقیت با کاموا؛ آموزش ساخت 6 کاردستی خلاقانه با کاموا

4- ساخت شمع

به اطرافتان نگاهی بیندازید. هر چیزی که قابلیت این را داشته باشد که بگردد پارافین را آب کرد و درش ریخت می تواند به یک شمع تزیینی زیبا تبدیل گردد. هر چیزی! از پوست پرتقال بگیرید تا این صدف های زیبای کوچک.

ناگفته نماند که شمع ها همواره نقش مهمی در تزیین فضای خانه دارند. خصوصا وقت غروب یا وقت میل کردن یک شام رمانتیک و دل انگیز.

بیشتر بخوانید: آشنایی با هنر شمع سازی + تصاویری از مدل شمع تزئینی

5- ساخت قاب عکس

شما می توانید با در بطری قاب آینه بسازید، با پازل های بلااستفاده ای که دیگر با آن ها نمی گردد بازی کرد یا با ته مدادهایی که کوچک شده اند و دیگر نمی گردد با آن ها نقاشی کشید؛ قاب عکس و...

بیشتر بخوانید: 15 ایده خلاقانه برای ساخت قاب عکس های زیبا

6- خلاقیت با چوب بستنی

اگر از آن خانواده های پرجمعیت و بستنی خور قهار باشید حتما در تابستان هر روز کلی چوب بستنی دور می اندازید. چوب بستنی ها را خیلی راحت می گردد برای ساخت وسایل تزیینی به کار گرفت. از تزیین یک قوطی کنسرو ساده گرفته تا ساخت قاب عکس، جعبه و عروسک های ساده.

بیشتر بخوانید: ساخت قاب عکس های زیبا و ساده با چوب بستنی

7- تزیین باغچه خانه

باغچه ها را واقعا با هر چیزی که فکرش را بکنید می توان تزیین کنید؛ هر چیز عظیم و به درد نخوری که می گردد رنگش کرد یا درش چیزی کاشت.

بیشتر بخوانید: خلاقیت در استفاده از لاستیک فرسوده ماشین

8- استفاده از دکمه های رنگی

لباس ها بعد از اینکه کهنه و پاره می شوند چه بلایی سرشان می آید؟ هر کاری که با لباس ها می کنید قبلش دکمه هایشان را جدا کنید تا بتوانید از این تزیینات زیبا بسازید:

9- استفاده از سی دی

دیگر دوره سی دی گذشت و همه برای جا به جایی فایل های شان از فلش مموری استفاده می نمایند. این باعث شده هر خانه ای که کامپیوتر دارد با انبوهی از سی دی های به درد نخور روبرو گردد. ولی با این سی دی ها هم می توان کارهای جالبی کرد:

10- استفاده از کاغذ باطله یا روزنامه

کاغذ باطله را که دیگر همه دارند. خصوصا خانه هایی که دانشجو و دانش آموز دارند. می گردد با این ضایعات یک خمیر کاغذی خوب ساخت. اما تمیزترین و آسان ترین روش، این است که کاغذها را نواری نموده و سپس این نوارها را رول کنید. این رول ها را می توان برای ساخت هر چیزی که فکرش را کنید به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت 4 نوع گل با دستمال کاغذی

11- استفاده از شانه تخم مرغ

یکی دیگر از ایده های تزیین خانه با وسایل دور ریختنی استفاده از شانه تخم مرغ است. شانه تخم مرغ هم مثل کاغذ، خوب خمیر می گردد. این خمیر را با آب و چسب چوب می سازند. ولی بی دردسرترین کار چسباندن این شانه تخم مرغ ها به هم و ساخت یک چیز جالب مانند میز شانه تخم مرغی است.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت 6 مدل کاردستی با شانه تخم مرغ

12- استفاده از قوطی های کنسرو

بیشتر ما با قوطی های کنسرو کاری نداریم و یک راست دورشان می اندازیم. اما این قوطی ها هم گزینه های خوبی برای تزیین هستند. فقط باید قبلش خیلی خوب شسته شوند و حواستان را جمع کنید که دستتان را نبرند.

بیشتر بخوانید: ساخت کاردستی با قوطی کنسرو؛ 12 روش خلاقانه

13- استفاده از لامپ

این لامپ های بیچاره هم کم کم دارند به فراموشی سپرده می شوند. چون نسل جدید لامپ های کم مصرف گرمای کمتری فراوری می نماید و در عین حال نور بهتری ارائه می دهد. ولی از حق نگذریم این لامپ ها خیلی زیباترند. یک حباب شیشه ای و شفاف که می تواند با یک پایه، یک مجسمه خوب باشد یا می گردد داخلش هرچیزی گذاشت.

هر چیزی که فکرش را کنید...

ختم کلام اینکه خلاقیت حد و مرزی ندارد. هر چیزی که فکرش را کنید می توانید به کار بگیرید و با آن وسیله ای بسازید که به شما و اعضای خانواده تان حس خوبی بدهد. وسایلی که از نظر هزینه هیچ خرجی برای شما ندارند اما بهای زیادی دارند! ارزش خلاقیت، تفکر و عشقی که شما برای ساخت یک چیز صرف می کنید از همه چیز بیشتر است.

شما چه دور ریختنی هایی فراوری می کنید؟ آیا این ضایعات می توانند برای ساخت یک چیز به درد بخور یا تزیینی به کار گرفته شوند؟ نظرات و سوالات خود را در خصوص تزیین خانه با وسایل دور ریختنی در بخش نظرات سایت خبرنگاران با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1510

به "13 ایده برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی" امتیاز دهید

21 کاربر به "13 ایده برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 ایده برای تزیین خانه با وسایل دور ریختنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید