قربانیان سیل ترکیه به 31 نفر رسید

به گزارش مجله سرگرمی، منابع خبری گزارش دادند که قربانیان سیل ویرانگر اخیر ترکیه به 31 نفر افزایش یافته است.

قربانیان سیل ترکیه به 31 نفر رسید

بهترین تجربه سفر را با نرخ تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری شامگاه آدینه گزارش دادند که قربانیان سیل ویرانگر اخیر در ترکیه به 31 نفر افزایش یافته است.

سیل روز چهارشنبه استان های ساحلی بارتین، قسطمونی، سینوپ و سامسون در دریای سیاه را دربرگرفت و خانه ها و پل ها را خراب کرد و خودرو ها را با خود برد. صد ها نفر با بالگرد منتقل و هزاران نفر مجبور به ترک خانه های خود شدند.

مدیریت بلایا و فوریت ها اعلام نمود پنج پل در سیل فرو ریخت و دو پل دیگر آسیب دید. صد ها روستا هم بدون برق ماندند و چندین راه مسدود شد.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در سخنرانی خود در بوزکورت این صحنه ها را شدیدترین فاجعه سیل که به چشم خود دیده توصیف کرد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در منطقه دریای سیاه ترکیه مکرراً رخ می دهد. در جریان سیل ماه گذشته در استان ساحلی ریزه در شرق دریای سیاه دست کم 6 نفر کشته شدند.

این فاجعه در حالی رخ داد که آتش نشانان در جنوب غرب ترکیه برای اطفای حریق در استان موغله منطقه ای که مورد علاقه گردشگران و در امتداد دریای اژه است، همه کوشش خود را به کار بستند. این آتش سوزی که یکی از بیش از 200 آتش سوزی در ترکیه از 28 ژوئیه بود، خاتمه روز پنجشنبه مهار شد. در پی آن، دستکم هشت نفر جان باختند و هزاران نفر از ساکنان مجبور به فرار از شعله های آتش شدند.

دانشمندان مسائل آب و هوایی می گویند هیچ تردیدی وجود ندارد که تغییرات آب و هواییِ ناشی از سوزاندن ذغال سنگ، نفت و گاز طبیعی منجر به تشدید بلایای طبیعی مانند موج گرما، خشکسالی، آتش سوزی، سیل و توفان می گردد و انتظار می رود این بلایا با گرم شدن کره زمین بیشتر رخ دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1773

به "قربانیان سیل ترکیه به 31 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانیان سیل ترکیه به 31 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید