قاتلی در ماه کامل رمان منتشرنشده اشتاین بک

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، سال ها قبل از انتشار رمان موش ها و آدم ها و خوشه های خشم و سال ها قبل از اینکه نویسنده این رمان مشهور یعنی جان اشتاین بک به شهرت جهانی برسد، رمانی در ژانر جنایی از این نویسنده آمریکایی نوشته شد که هرگز توسط کسی خوانده نشد و در حقیقت اشتاین بک قبل از شهرت سه رمان نوشت که هرگز جایی منتشر نشد. دو جلد از این رمان توسط نویسنده جوان به خاطر عصبانیت از دست ناشران نابود شد؛ ولی سومی با عنوان قاتلی در ماه کامل نگه داشته شد و از آن موقع تا کنون کسی آن را نخوانده است.

قاتلی در ماه کامل رمان منتشرنشده اشتاین بک

جان ارنست استاین بک جونیور که در منابع فارسی بیشتر با نام جان اشتاین بک شناخته می گردد، یکی از شناخته شده ترین و پرخواننده ترین نویسندگان قرن بیستم آمریکا و همچنین یکی از مهم ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم می باشد. از بهترین آثارش می توان به رمان خوشه های خشم اشاره نمود که در سال 1939 منتشر شد. این نویسنده در دوران اوایل نویسندگی خود رمان قاتلی در ماه کامل را در سال 1930 نوشت ولی همه ناشران آن را رد کردند. حالا محافل آکادمیک از بنیاد اشتاین بک -که این اثر را در اختیار دارد- درخواست کردند تا این رمان را منتشر کند.

پرفسور گاوین جونز استاد ادبیات آمریکایی در دانشگاه استنفورد در نامه ای سرگشاده برای چاپ این اثر دیده نشده اشتاین بک به طور رسمی از بنیاد مذکور دعوت نموده است. وی -که چند کتاب درباره زندگی و آثار اشتاین بک نوشته است- در این نامه آورده است: عموم مردم می خواهند اثر منتشرنشده نویسنده مشهور آمریکا را بخوانند. هیچ کس درباره این رمان چیزی نمی داند که هم اکنون در آرشیو کتابخانه دانشگاه تگزاس نگهداری می گردد.

خوشه های خشم او در سال 1939 منتشر شد و جایزه پولیتزر را از آن خود کرد. اشتاین بک به سبب خلق این آثارش جایزهٔ نوبل سال 1962 را برد. از نوشته های دیگر او به چمنزارهای بهشتی، به خدایی ناشناس، تورتیلافلت، دره دراز، ماه پنهان است، دهکده ازیادرفته، کره اسب کَهَر، شرق بهشت، مروارید و پنجشنبه شیرین می توان اشاره نمود.

ماجرای رمان دیده نشده اشتاین بک در شهر ساحلی در ایالت کالیفرنیا درباره قتل های زنجیره ای است که مردم محلی را به وحشت انداخته است. قاتل زنجیره ای شهر عادت دارد قربانیان خود را در شب هایی شکار کند که ماه در آسمان کامل می گردد. در این رمان که توسط خود اشتاین بک با ماشین تحریر شخصی اش نوشته شده است، دو تصویر نقاشی شده توسط خودش نیز دیده می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1683

به "قاتلی در ماه کامل رمان منتشرنشده اشتاین بک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاتلی در ماه کامل رمان منتشرنشده اشتاین بک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید