زیبا ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین به همراه ویدیو

به گزارش مجله سرگرمی، باورنکردنی، استثنایی، دیدنی و تماشایی؛ این ها کلماتی هستند که جهانگردان برای توصیف آرژانتین استفاده می نمایند. در واقع، ویژگی های هیجان انگیز آرژانتین سالانه بیش از 5.8 میلیون جهانگرد را به خود جذب می کند (طبق گزارش سازمان جهانی جهانگردی)، که آن را به پربازدیدترین کشور در آمریکای جنوبی و دومین پربازدیدترین کشور آمریکای لاتین، پس از مکزیک تبدیل می کند. این سؤال پیش می آید: چه چیزی در خصوص این جنوبی ترین کشور قاره آمریکا تا این مقدار شگفت انگیز است؟ جاذبه طبیعتگردی آرژانتین چیزی است که میلیون ها نفر را وادار می نماید در جستجوی ماجراجویی و تجربیات نو از این کشور دیدنی بازدید نمایند.

زیبا ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین به همراه ویدیو

محبوب ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین

1.آبشار ایگوازو، پارک ملی ایگوازو - Iguazu Falls, Iguazu National Park

در آبشار ایگوازو، در مرز بین آرژانتین و برزیل، قدرت اعجاب انگیز رودخانه ایگوازو را در حالی که از فلات پارانا به یک دره عمیق فرو می ریزد، تجربه کنید. رودخانه از سه طرف دره می گذرد و یک امتداد 2.7 کیلومتری از صخره ها را می پوشاند. جزایر کوچک در امتداد لبه فلات رودخانه را به صدها آبشار جداگانه تقسیم می نمایند. بلندترین فرورفتگی به طول 82 متر در شکاف باریکی که به نام گارگانتا دل دیابلو یا گلوگاه شیطان شناخته می گردد قرار گرفته است.

حتی بالاتر از گلوگاه شیطان، سیل خشمگین آب مانند اسپری به شما برخورد خواهد نمود، پس برای خیس شدن آماده باشید. برای رسیدن به آبشار، باید از یک پارک طبیعی عبور کنید. قطار از ورودی پارک امکان سواری را فراهم می نماید، اما یک پیاده روی 30 دقیقه ای در مقایسه با استفاده از قطار اغلب زمان کم تری می برد، چون مجبور نیستید از روی خطوط معین شده حرکت کنید. در میان منظره ها سرسبز این جاذبه طبیعتگردی آرژانتین، به احتمال زیاد جگوارها، توکان ها، میمون ها، پروانه ها و موارد دیگر را هم مشاهده خواهید کرد.

2.یخچال طبیعی پریتو مورنو، پارک ملی لس گلاسیرس - Perito Moreno Glacier, Los Glaciares National Park

از منظره ها خیره نماینده بعضی از تماشایی ترین میدان های یخی دنیا در یخچال Perito Moreno لذت ببرید. این پارک ملی گسترده که با شیلی مرز مشترک دارد، دارای 47 یخچال طبیعی است که 30 درصد از کل مساحت آن را یخ پوشانده است. به لطف مسیرهای پیاده روی توسعه یافته و سکوهای تماشای موجود در این جاذبه طبیعتگردی آرژانتین، می توانید بعضی از این یخچال ها را از نزدیک ببینید، زیرا مکانیک خام طبیعت یخ را به آرامی به سمت مقصد می برد. یخچال شگفت انگیز Perito Moreno را از دست ندهید، جایی که احتمالاً هنگام شکستن تکه های یخچال و افتادن در آب، صدای رعدآسای آن ها را خواهید شنید.

3.فیتز روی، ال چالتن - Fitz Roy, El Chalten

قله های فیتز روی که مانند گوش های گربه در بالای افق قرار دارند، یکی از تماشای تردین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین و نمادین ترین تصاویر پاتاگونیا را به نمایش می گذارند. هر ساله صدها کوهنورد از سراسر دنیا به این رشته کوه می آیند تا مهارت های خودشان را در یکی از دشوارترین صعودهای فنی در دنیا آزمایش نمایند. تنها با تجربه ترین افراد شانس واقعی برای رسیدن به قله را دارند، اما این کوه ها چیزهای دیگری هم برای سرگرم نگه داشتن بازتماشامایندگان ارائه می دهند. برای تماشا یکی از تماشای ترین منظره ها زندگی خودتان، سفر روزانه به سمت کوهستان را انجام دهید یا برای یک تجربه طبیعتگردی در منطقه اطراف کمپینگ کنید. پیشنهاد می کنیم فیتز روی را حتما در برنامه گردشگری خودتان قرار دهید.

4.پارک ملی تیرا دل فوِگو، اوشوایا - Tierra del Fuego National Park, Ushuaia

در پارک ملی Tierra del Fuego - احساس می کنید به لبه زمین رسیده اید. این پارک ملی، در نوک جنوبی سرزمین آمریکای جنوبی در منطقه Subantarctic، بعضی از تماشایی ترین منظره ها آرژانتین را ارائه می دهد. با قدم زدن در اطراف دریاچه های شفاف آینه ای که به وسیله گیاهان رنگارنگ احاطه شده اند، از منظره ها پانورامای کوه های پوشیده از برف لذت ببرید. برای آسان ترین دسترسی به پارک ملی، ماشین کرایه کنید یا از اوشوآیا تاکسی بگیرید. پیشنهاد می کنیم در میان جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین، پارک ملی Tierra del Fuego را حتما به برنامه سفر خودتان اضافه کنید.

5.پارک ملی ناهوئل هواپی - Nahuel Huapi National Park

قدیمی ترین پارک ملی کشور، پارک ملی ناهوئل هوآپی، بازتماشامایندگان علاقه مند به ماجراجویی در فضای باز را به یک منطقه طبیعی بکر در میان برترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین جذب می نماید. پیاده روی در پارک برای کوهنوردان باتجربه جذابیت اصلی این منطقه است، که می توانند از بین تعدادی مسیر با اقامت یک شبه در پناهگاه ها مسیر دلخواه شان را انتخاب نمایند.

همه گردشگران، صرف نظر از سطح تناسب اندام یا تجربه خود، می توانند از منظره ها تماشایی پارک لذت ببرند.بیشتر گردشگران در میان دامنه بزرگ به سمت نقاط مشرف به دریاچه های تماشای، رودخانه های سریع، آبشارهای شگفت انگیز و کوه های پوشیده از برف رانندگی می نمایند. با مساحتی نزدیک به 2 میلیون هکتار، م ی توانید روزها را صرف کاوش در این جاذبه گردشگری آرژانتین کنید.

6.پارک ایشیگوالاستو - Provincial Ischigualasto Park

اینجا در یکی از تماشای ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین، با مشاهده سازندهای پارک ایشیگوالاستو، شگفتی های طبیعی یک سایت میراث دنیای را کاوش کنید. در طی هزاران سال، باد و آب، صخره های این منطقه حفاظت شده را فرسوده و ظاهری ماورایی به آن ها بخشیده است. صخره های قرمز، سرزمین های بدیع، و بخش های فرسایش شده از باد را در حالی که به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تور از پارک عبور می کنید، مشاهده خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که راهنمایان تور معمولا انگلیسی صحبت نمی نمایند.

7.شبه جزیره والدز، پورتو مادرین - Peninsula Valdes, Puerto Madryn

شبه جزیره والدز، سرزمینی عمدتاً بایر مملو از چندین دریاچه نمک و خط ساحلی که در آن پستانداران دریایی زندگی می نمایند، یک ذخیره گاه حیات وحش مهم و میراث دنیای است. مراقب نهنگ های در خطر انقراض باشید که از ماه می تا دسامبر در خلیج بین شبه جزیره و سرزمین اصلی جفت می شوند. این جزیره بعلاوه از شیرهای دریایی، فوک های، پنگوئن های ماژلانی، کبوترهای قطب جنوب و گونه های بومی مانند رئا و گواناکو نیز حمایت می کند. تنها شهر موجوذ در شبه جزیره - واقع در خلیجی محصور شده به وسیله صخره ها - دارای اقامتگاه، رستوران، فروشگاه و یک مرکز اطلاعاتی با اسکلت نهنگ کامل و یک برج است. فانوس دریایی قدیمی در نوک شبه جزیره به هتل تبدیل شده است. برای بازدید از شبه جزیره والدز، یکی از تماشای ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین حتما برنامه ریزی کنید.

8.یخچال Spegazzini- Glaciar Spegazzini

در Glaciar Spegazzini، با منظره ها فوق العاده ای از یخ های قاره ای که با پوشش گیاهی رنگارنگ، دریاچه های یخچالی، و کانال ها، و رشته کوه ه ای آند در حاشیه قرار دارند، روبرو خواهید کنید. این یخچال بزرگ با عرض میانه 1.5 کیلومتر و ارتفاع 135 متر، مرتفع ترین یخچال طبیعی پارک ملی لس گلاسیرس است. برترین راه برای تماشا یخچال از نزدیک تور قایق است.

9.سالتو برنابه مندز، پارک ملی ایگوازو - Salto Bernabe Mendez, Iguazu National Park

از منظره آبشار ایگوازو در سالتو برنابه مندز تماشا کنید. این نقطه زیبا به احترام یک محیط بان پارک که در سال 1968 به وسیله شکارچیان غیرقانونی کشته شد، نامگذاری شده است. از این مکان می توانید منظره ها حیرت انگیزی از بعضی از آبشارهای کوچک تر در پارک ملی ایگوازو، همراه با حیات وحش گسترده در این منطقه را مشاهده کنید. یک یا دو کایمن را ببینید که در آب ها شنا می نمایند، یا پروانه ها، مارمولک ها، پرندگان یا میمون های منطقه را تحسین کنید.

پیشنهاد می کنیم هنگام بازدید از این جاذبه طبیعی آرژانتین، یک دوربینی به همراه داشته باشید تا رنگین کمان هایی را در مشاهده و ثبت کنید که هنگام کاوش در آبشار ظاهر می شوند.

10.سالتو سن مارتین، پارک ملی ایگوازو - Salto San Martin, Iguazu National Park

سالتو سن مارتین که در جنگل بارانی نیمه گرمسیری بین آرژانتین و برزیل واقع شده است، به زیبایی بالای جزیره سن مارتین و اطراف آن را در بر می گیرد. اگر زمان و نیروی کافی دارید، تمام مسیرهای پیاده روی - در امتداد مدار بالا و مدار پایین - را آنالیز کنید و منظره ها آبشار را از زوایای مختلف ببینید. رنگین کمان که از مه بیرون می آید نیز یک منظره رایج در این جاذبه طبیعتگردی آرژانتین است، بنابراین دوربین خودتان را آماده کنید. مراقب پرندگانی باشید که در داخل و خارج از آب پرواز می نمایند. سبک سفر کنید زیرا وسایل نقلیه داخل پارک مجاز نیست و به خاطر داشته باشید که مواد دافع حشرات هم همراه خودتان داشته باشید.

11.سالیناس گراندز، جوجوی - Salinas Grandes, Jujuy

با سفر از جنوب تا شمال، نمک زارهای جوجوی سالیناس گراندز را خواهید دید. این سومین منطقه نمکی بزرگ در آمریکای جنوبی است که در مرز شمال غربی استان سالتا و جوجوی واقع شده است.

اینجا در ارتفاع 4000 متری از سطح دریا قرار گرفته است، بنابراین هیدراته بمانید تا مانند مردم محلی با بیماری در ارتفاع مبارزه کنید. دوربین و وسایل کوچک خود را همراه داشته باشید تا در ماه های خشک با چشم انداز دریای پهناور نمک مسئله ای نداشته باشید. فصل بارانی، نمکزارها را در لایه ای کم عمق از آب می پوشاند و آن ها را به یک آینه کاملاً ثابت تبدیل می نماید. به نظر می رسد در ابرها راه می روید!

12.بانادو لا استرلا، فورموسا - Bañado La Estrella, Formosa

این جاذبه طبیعتگردی آرژانتین، مقصدی است که گردشگران ممکن است زیاد در خصوص آن نشنیده باشند، اما اگر یک بار از آن بازدید کنید، محتمل است برای شما مستقیماً در راس فهرست زیباترین جاذبه های طبیعی آرژانتین قرار بگیرد. Bañado La Estrella دومین تالاب بزرگ در آرژانتین است (بزرگ ترین تالاب Esteros del Ibera در Corrientes است). این تالاب وسیع 400000 هکتار از استان فورموسا در مرز شمالی آرژانتین با پاراگوئه را اشغال می نماید.

این تالاب ها محل زندگی گونه های بسیار کمیاب پستانداران، پرندگان و خزندگان است که در هیچ کجای کشور نخواهید یافت. دوربین دوچشمی مسافرتی و لنز زوم خود را برای این سافاری غیرمنتظره آرژانتینی آماده کنید.

13.ریو مینا کلاورو، کوردوبا - Rio Mina Clavero, Cordoba

این شهر کوهستانی در مرکز جغرافیایی آرژانتین منظره ها واقعاً زیبایی را در خود جای داده است. این در حالی است که بیشتر گردشگران اغلب کوردوبای فقیر را در سایه برادر بزرگش، پاتاگونیا، فراموش می نمایند.

دسترسی به کوردوبا از بوئنوس آیرس آسان است و شهرهای کوچکی مانند La Cumbrecita را به مکان هایی محبوب در تعطیلات آخر هفته برای ساکنان شهر تبدیل می کند. Rio Mina Clavero، این زیبایی طبیعی تقریبا ناشناخته آرژانتین یک کانال آب طبیعی در Valle de Traslasierra است. نهرها و رودخانه های مختلف در اینجا به هم می پیوندند و آبشارها و سواحل تازه شکل گرفته را ایجاد می نمایند و به یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین تبدیل می شوند.

14.سلوا میسیونرا، میسیونز - Selva Misionera, Misiones

آیا می دانستید که آرژانتین یک جنگل بارانی دارد؟ استان کوچک Misiones که در بین پاراگوئه و برزیل قرار گرفته است، محل قرارگیری دره ها، کوه ها، آبشارها و جنگل های انبوه، مرطوب و استوایی است.

بیشتر گردشگرانی که از آرژانتین بازدید می نمایند، در حالی که در آبشار ایگوازو هستند، سلوا میسیونرا را می بینند، اما این جنگل در واقع 35 درصد از استان را پوشش می دهد. با این حال، آبشارها و منظره ها خیره نماینده در Misiones بیشتر از آن چیزی است که فکرش را می توانید بکنید اگر از ایگوازو بازدید می کنید، سعی کنید چند روز اضافی را هم برای کشف زیبایی های وسیع Selva Misionera برنامه ریزی کنید.

15.پارک ملی تالامپایا - Talampaya National Park

این جاذبه طبیعتگردی آرژانتین در شمال غربی استان لاریوجا قرار گرفته است. این سازند زمین شناسی قرمز چشمگیر نتیجه فرسایش ناشی از آب و باد در این بخش از صحرای آرژانتین است. فسیل های دایناسورها در تالامپایا کشف شده اند و جمعیت های بومی اثر خود را با سنگ نگاره ها در این شگفتی تماشای به جا گذاشته اند. این ترکیب های قرمز خیره نماینده کمی شبیه به Quebrada de las Conchas در سالتا هستند.

ویدیو از جاذبه های طبیعی در آرژانتین

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2325

به "زیبا ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین به همراه ویدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبا ترین جاذبه های طبیعتگردی آرژانتین به همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید