فضای مناسب برای ایستگاه کارگران ساختمان در سپیدان ضروری است

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضاء در مجلس گفت: با رایزنی اجرا شده و قول مساعد مدیران سازمان تامین اجتماعی مقررشد 200 سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی شهرستان های سپیدان و بیضاء در نظر گرفته شود.

فضای مناسب برای ایستگاه کارگران ساختمان در سپیدان ضروری است

محسن علیزاده در نشست بررسی مسائل و مجمع عمومی سالیانه انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان های سپیدان و بیضاء، گفت: کارگران، سربازان واقعی جنگ اقتصادی و تلاشگران جهاد تولید در کشور هستند و البته حضور مسئولان کشوری، استانی و محلی در این نشست، نشاندهنده توجه به نقش مهم و تاثیرگذار کارگران در نظام اقتصادی کشور است.

او، ضمن خیرمقدم به معاونین وزارت خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران کل استانی در این نشست، گفت: انتظار داشتیم مدیران سازمان تامین اجتماعی در جمع کارگران و استادکاران ساختمانی شهرستان های سپیدان و بیضاء حضور داشته باشند که متاسفانه محقق نشد. در سازمان تأمین اجتماعی تلاش برای شنیدن و تحقق بخشیدن به خواسته های کارگران باید اولویت باشد.

علیزاده نیروی انسانی توانمند، با غیرت و با تعصب را از ارزشمندترین ظرفیت های شهرستان های سپیدان و بیضاء دانست و خواستار توجه معاون وزیر تعاون و مدیران استانی برای رسیدگی به انتظارات و خواسته ها و مطالبات مطرح شده از سوی کارگران در این نشست شد.

کننده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس، اولین درخواست مورد تاکید جامعه کارگری و استادکاران حوزه انتخابیه خود را بیمه تامین اجتماعی بیان و گفت: بیش از 700 نفر در لیست انتظار برای بیمه کارگران ساختمانی هستند و مدت هاست که پیگیری در این زمینه انجام می شود و هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

علیزاده با یادآوری اینکه براساس رایزنی ها و قول مساعد مدیران سازمان تامین اجتماعی مقررشد 200 سهمیه بیمه کارگران ساختمانی برای شهرستان های سپیدان و بیضاء پیش بینی شود، انتظار دیگر کارگران ساختمانی را جلوگیری از به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز شد و گفت: این خواسته درست و قابل پذیرشی است و باید فرمانداران محترم شهرستانی موضوع را در شورای تامین پیگیری کنند تا این شهرستان ها از اتباع بیگانه غیر مجاز خالی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت تحقق این مهم، دیگر نیازی به مهاجرت کارگران به شهر ها و استان های اطراف نخواهد بود و بخشی از مسائل اشتغال نیز حل خواهد شد.

علیزاده دیگر خواسته کارگران ساختمانی را تعیین شدن فضای مناسب برای ایستگاه کارگری در سپیدان عنوان کرد و گفت: از فرماندار، اعضای شورای شهر و شهرداری انتظار دارم فضای مناسبی برای این مهم در نظر بگیرند و در صورت انجام این پیشنهاد، به شرط اجرای این پروژه تا خاتمه سال از محل اعتبارات در اختیار کننده 10میلیارد ریال در اختیار شهرداری قرار می دهیم.

او با اشاره به افزایش حقوق کارگران، وظیفه کنندگان را حمایت از قوانین مرتبط در حوزه تولید، کار و کارفرمایی عنوان کرد و گفت: انتظار داریم موضوع افزایش حقوق کارگران متناسب با تورم، در سال های آینده هم ادامه یابد.

کننده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس یادآور شد: برخی بیان می کنند که این افزایش حقوق باعث افزایش تورم می شود، اما باید بدانیم عوامل بسیار زیادی هستند که زمینه ساز تورم هستند و اگر این عوامل کنترل شوند؛ رشد حقوق کارگران تاثیر چندانی در افزایش تورم نخواهد داشت.

علیزاده، تقویت آموزش های مهارت محور را انتظار دیگر کارگران گفت و گفت: آموزش های مهارت محور و آموزش های ایمنی از طریق سازمان فنی و حرفه ای باید حتما در جامعه کارگری و به صورت رایگان انجام شود.

این کننده مجلس همچنین گفت: در راستای رفاه و آرامش جامعه کارگری پیگیری های زیادی انجام شد تا با تزریق اعتبار 100میلیارد ریالی امسال بتوانیم شاهد افتتاح مجموعه ورزشی و استخری باشیم که از سال های قبل احداث آن آغاز و نیمه کاره رها شده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2124

به "فضای مناسب برای ایستگاه کارگران ساختمان در سپیدان ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای مناسب برای ایستگاه کارگران ساختمان در سپیدان ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید