انتخاب مهدکودک خوب

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از دغدغه های والدین برای بچه ها خود، استفاده از مهدکودک دارای صلاحیت است، چرا که این مراکز، با آموزش های خود به بچه ها، می توانند سهم به سزایی در آینده آنان ایفا نمایند، اگر کودک در مهدکودک خوب آموزش ببیند و رفتارهای اجتماعی مورد احتیاج سن خود را فرا بگیرد، در مدرسه و در جامعه می تواند مثمرثمرتر واقع گردد.

انتخاب مهدکودک خوب

به گزارش خبرنگاران بنابر اعلام پی جو، در سالیان گذشته اگر به یاد داشته باشید بیشتر کلاس اولی ها در مدرسه گریه و بی تابی می کردند، و همین خاطرات ناخوشایند روزهای اول مدرسه در ناخودآگاه آن ها ضبط، و سبب بروز مشکلاتی در آینده تحصیلی این سری از بچه ها می شد؛ در این بین بچه هایی هم حضور داشتند که قبل از مدرسه، به مهدکودک رفته و با بعضی از مسائل از جمله دوری از خانواده آشنا شده بودند، و در روز اول مدرسه شاد و سرحال ظاهر می شدند.

تاریخچه مهدکودک در ایران

مهدکودک با نام های دیگری مانند خانه بازی یا خانه بازی کودک نیز شناخته می شود، که برای اولین بار حدود هفتاد سال پیش در ایران تاسیس شد. برای یافتن مهدکودک های معتبر در شهر خود مانند مهدکودک در شیراز می توانید به سایت پی جو مراجعه نمایید.

انواع مهدکودک ها

مهدکودک ها به سه دسته تقسیم می شوند:

1. مهدهای کودک شیرخوار: بچه ها شیرخوار از بدو تولد تا 2 سالگی می توانند در این دسته از مهدکودک ها ثبت نام نمایند.

2. مهدهای کودک نوپا: بازه سنی بچه های که در مهدهای نوپا ثبت نام می نمایند بین 2 تا 4 سال است.

3. مهدهای کودک نوباوه: و در این بخش، بچه ها 4 تا 6 ساله اجازه ثبت نام را دارند.

بعلاوه مهدکودک ها به دو صورت نیمه وقت و تمام وقت از بچه ها نگهداری می نمایند، در مهدهای نیمه وقت از صبح تا ظهر و بدون صرف ناهار و در مهدهای تمام وقت، از صبح تا ظهر به اضافه وعده ناهار، پذیرای بچه ها هستند. (بعضی از مهدها، در شیفت عصر هم به بچه ها خدمات ارائه می دهند). برای یافتن فهرست مراکز خانه بازی کودک در شیراز ، تهران و سایر شهرهای ایران می توانید به سایت پی جو مراجعه نمایید.

بچه ها در مهد کودک چه چیزهایی یاد می گیرند

مطالبی که بچه ها در مهدهای کودک یاد می گیرند سبب شده که هنگام ورود به کلاس اول، از آمادگی نسبتاً خوبی برخوردار باشند، از جمله آموزش هایی که به بچه ها در مهدهای کودک داده می شود می توان به موارد ذیل اشاره نمود.

  • مطالعات اجتماعی: در این سری از آموزش ها، بچه ها با نمادهای ملی مانند پرچم کشور، تاریخچه افراد مشهور، نقشه جغرافیا و کره زمین و … آشنا می شوند. بعلاوه اهمیت رعایت قوانین و مقررات، نحوه ارتباط با افراد و حضور در جمع از دیگر مسائلی است که به بچه ها آموزش داده می شود.
  • مراحل ابتدایی خواندن: آشنایی با کتاب و بخش های مختلف آن، یادگیری تفاوت بین حرف، کلمه و جمله، نحوه نوشتن نام خود، نحوه گوش کردن به صحبت های دیگران و … در این مرحله صورت می پذیرد، و کودکی که با این مراحل آشنا شده باشد کار خیلی راحتی را در مدرسه و کلاس اول خواهد داشت.
  • رایانه: استفاده از تکنولوژی در آموزش امری لازم است که در بیشتر مهدهای کودک از رایانه نیز استفاده می شود. بچه ها در این بخش با اصول مقدماتی کار با رایانه، بعضی برنامه ها و بازی های مفید و … آشنا می شوند.
  • ریاضی: کودک در این حوزه با اعداد، نحوه مقایسه کردن، اشکال هندسه، ارقام پول و … آشنا می شود. یکی از دروسی که بچه ها در کلاس اول و حتی مراحل بالاتر با آن زیاد ارتباط برقرار نمی نمایند درس ریاضی است، که اگر در مهدهای کودک، این درس با روش های مجذوب کننده و سرگرم نماینده به کودک آموزش داده شود، شیرینی درس ریاضی را تا ابد در فکر خود خواهند داشت.
  • موسیقی: نحوه خواندن آواز و آشنایی با انواع آلات موسیقی، حفظ کردن شعرهای کوتاه و مجذوب کننده و به طور کلی آشنایی با فرهنگ موسیقی در این حوزه به کودک آموزش داده می شود.
  • نقاشی: در این حوزه هم نقاشی های آسان به همراه رنگ آمیزی آن ها و آشنایی با رنگ ها و … به کودک آموزش داده می شود.

انتخاب مهدکودک به وسیله سایت پی جو

کودک با رفتن به مهدکودک، با اصول اولیه خواندن، نحوه ارتباط با بچه ها همسن خود، رایانه، ریاضی و … آشنا می شود و به نحوی مهدهای کودک می توانند در آینده بچه ها تأثیرگذار باشند. فهرست مهدکودک های تهران ، اصفهان شیراز وسایر شهرهای ایران در سایت پی جو درج شده است. بنابراین اگر در انتخاب مهدکودک برای بچه ها خود وسواس زیادی به خرج می دهید، ما در سایت پی جو فهرستی از مهدکودک ها را جمع آوری نموده ایم تا بتوانید مرکز بهتر و نزدیکتر به محل زندگی خود را پیدا کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2018

به "انتخاب مهدکودک خوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب مهدکودک خوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید