تور استرالیا ارزان: فرانسه سفیرانش در استرالیا و آمریکا را فراخواند

به گزارش مجله سرگرمی، منابع خبری بامداد شنبه گزارش دادند فرانسه در ادامه مناقشه های اخیر با آمریکا و استرالیا پس از توافق این دو کشور بر سر ساخت زیردریایی، سفیرانش را از این دو کشور برای مشورت فراخوانده است.

تور استرالیا ارزان: فرانسه سفیرانش در استرالیا و آمریکا را فراخواند

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسه در ادامه کشمکش ها بر سر قرارداد نظامی اخیر میان آمریکا و استرالیا سفیرانش در این دو کشور را برای مشورت فراخواند.

فرانسه بعلاوه روز آدینه در اعتراض به اعلام توافق همکاری دفاعی نو میان آمریکا، انگلیس و استرالیا جشنی مشترک با آمریکا را که قرار بود در سفارت فرانسه در واشنگتن برگزار گردد لغو نموده بود.

این جشن به مناسبت یادبود دویست و چهلمین سالگرد نبرد کیپ قرار بود روز آدینه در سفارت فرانسه برگزار گردد. بعلاوه بخشی از این جشن قرار بود در بندر مریلند آمریکا انجام گردد.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا بامداد روز پنجشنبه یک توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام امضا کردند. برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه عظیم این توافق خواهد بود. در چارچوب این معاهده به استرالیا برای دستیابی به زیردریایی های اتمی یاری خواهد شد.

بعضی رسانه ها و تحلیلگران، هدف اصلی و پنهان از تشکیل این معاهده را تقابل با نفوذ روزافزون چین در شرق آسیا و دیگر منطقه ها دنیا دانسته و تحلیل می نمایند که این اقدام ممکن است واکنش پکن و کشورهای متحدش را در پی داشته باشد.

در این میان، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه هم از تصمیم استرالیا در مورد ترک توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با این شرکت فرانسوی به شدت انتقاد کرد.

لودریان گفت: این واقعاً خنجر از پشت است. ما با استرالیا رابطه مبتنی اعتماد برقرار نموده ایم. این اعتماد تضعیف شده است. و امروز من از فسخ این قرارداد عصبانی هستم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1810

به "تور استرالیا ارزان: فرانسه سفیرانش در استرالیا و آمریکا را فراخواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: فرانسه سفیرانش در استرالیا و آمریکا را فراخواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید