طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآش پز

به گزارش مجله سرگرمی، چیکن استراگانف یکی از پرکاربردترین و خوشمزه ترین خوراک هایی است که امروز قصد داریم طرز تهیه آن را به شما آموزش دهیم. شما به چه دستور غذایی پرکاربرد می گویید؟ دستوری که مراحل کمی داشته باشد؟ یا آن هایی که غذاهای محبوب بین المللی را به زبان خودمان شرح داده باشد؟ از نظر ما یک دستور خوب و پرکاربرد دستوری است که برای ما امکانی فراهم کند تا بتوانیم یک غذای به ظاهر سخت و پیچیده را در کمتر از نیم ساعت در آشپزخانه خود آماده کنیم. از طرفی اگر دستور ما در خصوص یک غذای بین المللی و بیگانه است، تمامی مراحل را با زبانی ساده و به روش کاملا ایرانی شرح داده باشد.

طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآش پز

این ها همگی ویژگی های متمایز کننده دستور زیر است که چیکن استراگانف روسی را با برترین روش و ساده ترین مراحل شرح داده است تا در نهایت ما این غذای محبوب را در کمترین زمان در سفره مان آماده سرو داشته باشیم. چیکن استراگانف هم مانند عضو دیگر خانواده اش یعنی بیف استراگانف با استفاده از خامه، قارچ، پیاز و بسیاری مواد غذایی مقوی دیگر تهیه می گردد و می تواند به عنوان غذای اصلی هم در مهمانی ها و هم در دورهمی های خودمانی سرو گردد و یا یک گزینه مناسب برای شام باشد.

مود لازم برای تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآش پز

  • سینه مرغ سه عدد
  • روغن زیتون سه قاشق غذاخوری
  • کره پاستوریزه کاله یک قاشق غذاخوری
  • پودر سیر نصف قاشق چای خوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه دلخواه
  • آرد معمولی دو فنجان
  • پیاز میانه (خرد شده) یک عدد
  • قارچ تازه (خرد شده) 250 گرم
  • پوره گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
  • پودر پاپریکا (دودی شیرین) یک قاشق غذاخوری
  • سیر (خرد شده) دو حبه
  • آب مرغ 300 میلی لیتر
  • خامه ترش کاله نصف فنجان
  • ترخون یا جعفری تازه 30 گرم

طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآش پز؛ یک شام مجذوب کننده و متفاوت

مرحله اول

چیکن استراگانف یک خوراک روسی است که در جهان بسیار شناخته شده و محبوب است به روش های مختلف تهیه و سرو می گردد. روش پخت این خوراک آنقدرها هم سخت نیست و شما می توانید با رعایت نکاتی که در این طرز تهیه در اختیارتان قرار داده ایم یک چیکن استراگانف خوشمزه در خانه تهیه کنید. برای آغاز ابتدا سینه مرغ را به قطعات نازک برش بزنید و داخل یک کاسه بریزید. روی برش های سینه مرغ نمک، فلفل سیاه و پودر سیر بریزید و خوب هم بزنید تا تکه های مرغ مزه دار شوند. دو فنجان آرد را داخل یک کاسه دیگر بریزید. سپس هر تکه سینه مرغ مزه دار شده را داخل آرد قرار دهید و خوب هم بزنید تا همه جای مرغ با آرد پوشانده گردد.

مرحله دوم

قارچ ها را خوب بشویید و برش بزنید. یک عدد پیاز میانه را پوست بکنید و به صورت خلالی برش بزنید. دو حبه سیر را پوست بکنید و به صورت ریز خرد یا رنده کنید.یک ماهیتابه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه و سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت میانه قرار دهید تا کره ذوب گردد. قارچ ها را داخل ماهیتابه بریزید و به مدت سه دقیقه تفت دهید.

مرحله سوم

پس از این که قارچ ها نرم شدند، آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید. حالا پیاز خلالی شده را داخل همان ماهیتابه بریزید. در صورت احتیاج کمی روغن اضافه کنید. پیازها را به مدت چند دقیقه تفت دهید تا کمی نرم و اصطلاحا سبک شوند. سپس سیر را اضافه کنید و به مدت سه تا چهار دقیقه بیشتر تفت دهید. پس از این که عطر سیر خارج شد و پیازها هم طلایی شدند آن ها را داخل ظرف حاوی قارچ سرخ شده بریزید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم

ماهیتابه را دوباره روی حرارت شعله قرار دهید و تکه های سینه مرغ را که از پیش داخل آرد قرار داده بودید را سرخ کنید. پس از شش تا هفت دقیقه و زمانی که تکه های مرغ تغییر رنگ دادند و قهوه ای شدند، 300 میلی لیتر آب مرغ را اضافه کنید. سپس یک قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی و یک قاشق غذاخوری پودر پاپریکا دودی شیرین را اضافه کنید و خوب هم بزنید. کمی از مزه سس بدست آمده را بچشید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید.

مرحله پنجم

پس از چند دقیقه، مخلوط قارچ و پیاز را اضافه کنید و هم بزنید. اچازه دهید تا سس بجوشد. سپس حرارت را کم کنید. نصف فنجان خامه را داخل یک کاسه بریزد و یک ملاقه از سس بدست آمده را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوطی رقیق تشکیل گردد و آن را به ماهیتابه اضافه کنید. یک مشت کوچک ترخون یا جعفری تازه را خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کنید. اجازه دهید همه مواد به مدت هشت تا 10 دقیقه خوب پخته شوند. هر از گاهی چیکن استراگانف خوشمزه و خوش عطر را هم بزنید تا هنگاهی که سس آن به غلظت مطلوبتان برسد. اکنون این خوراک خوشمزه آماده سرو می باشد. آن را داخل بشقاب خود بریزید و در کنار کمی چیپس سیب زمینی خلالی سرو کنید. نوش جان!

نکات تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآشپز

  • در صورت تمایل می توانید این غذا را همراه با نان باگت و به صورت ساندویچ سرو کنید.
  • اگر از قرص عصاره مرغ استفاده می کنید بهتر است آن را در 250-300 میلی لیتر آب گرم حل کنید و سپس به بقیه مواد اضافه کنید.
  • بعلاوه می توانید ترخون یا جعفری تازه خرد شده را پس از آماده شدن چیکن استراگانف و در هنگام سرو به عنوان تزئین بشقابتان بهره ببرید.
  • اگر از طعم این خوراک روسی خوشتان آمد پیشنهاد می کنیم حتما بیف استراگانف را نیز در خانه تهیه و نوش جان کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 شهریور 1401 بروزرسانی: 15 شهریور 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2136

به "طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآش پز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیکن استراگانف به سبک سرآش پز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید