طرز تهیه انواع سس پنیری

به گزارش مجله سرگرمی، سس پنیری یا همان دیپ پنیر امروزه در رستوران و کافه ها بسیار پرطرفدار شده است. سس پنیر در کنار انواع غذا مثل استیک، سیب زمینی، فینگرفودها و انواع ساندویچ سرو می گردد. گفتنی است که به سس پنیری دیپ گفته می گردد. در واقع سس پنیری یک اصطلاح غلط بوده که بسیار رایج است. به این علت که سس و دیپ تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. در ادامه این مطلب قصد داریم طرز تهیه سس پنیری و تفاوت های آن با سس را توضیح دهیم. پس اگر برای اولین بار است که قصد دارید این دیپ مجذوب کننده را در منزل تهیه کنید، این مطلب را تا پایان مطالعه نمایید.

طرز تهیه انواع سس پنیری

دیپ چیست؟

همان طور که قبل تر اشاره شد، دیپ تفاوت های زیادی با سس دارد. دیپ برای مزه دار کردن بیشتر غذا استفاده می گردد و بعلاوه آن را در کنار غذا سرو می نمایند تا غذا را در آن غوطه ور کنید. بعلاوه دیپ انواع متفاوتی دارد که در ایران بیشتر دیپ پنیری یا همان دیپ چدار محبوب است. این پنیر زرد رنگ را نیز در کنار انواع غذاها مانند سبزیجات، سیب زمینی، مرغ سوخاری، برگر و ساندویچ ها نیز سرو می نمایند.

رسپی های مختلفی برای طرز تهیه دیپ در کشورهای مختلف وجود دارد. اما با این حال شیر، خامه ترش، پنیر و سس مایونز مواد اصلی دیپ را تشکیل می دهند. جالب است بدانید که ماست موسیر نیز یک نوع دیپ به شمار می آید. این ماست را نیز در کنار انواع چیپس سرو می نمایند. در ادامه طرز تهیه سس پنیری یا همان دیپ پنیر را آموزش داده ایم.

طرز تهیه دیپ پنیری

دیپ انواع مختلفی دارد اما همان طور که خواندید دیپ پنیر چدار یا همان سس زرد رنگ پنیری در ایران بسیار محبوب است. در ادامه طرز تهیه سس پنیری چدار یا دیپ چیز را می خوانید.

مواد اولیه برای تهیه دیپ پنیری

مواد لازممیزان
شیر1.5 پیمانه
پنیر چدار رنده شده1 پیمانه
آرد2 قاشق غذا خوری
پنیر پارمزان رنده شده1/4 پیمانه
کره2 قاشق غذا خوری
پودر پیاز1/2 قاشق چای خوری
فلفل1/4 قاشق چای خوری

مراحل درست کردن سس پنیری

طرز تهیه سس پنیری بسیار آسان است. بنابراین با داشتن مواد اولیه آن که در بالا ذکر شد می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. زمان آماده سازی این دیپ حدود 5 دقیقه و تهیه آن 30 دقیقه زمان نیاز دارد. در ادامه آموزش مرحله به مرحله تهیه سس پنیری را آموزش داده ایم.

کره را آب کنید

در مرحلۀ اول باید کره را درون یک تابه قرار دهید. سپس شعلۀ زیر تابه را روشن کنید تا کره آب گردد. نکتۀ مهم در این مرحله که باید به آن توجه کنید آن است که کره نسوزد. پس تمام مدت بالا سر آن بمانید. سپس کم کم آرد را به آن اضافه کنید.

شیر را اضافه کنید

در مرحلۀ دوم زمانی که آرد و کره را به همراه هم روی حرارت کم تفت دادید باید شیر را به این ترکیب بیفزایید. توجه داشته باشید که کره و آرد باید از حالت خامی خارج شده باشند. شیر را نیز کم کم اضافه کنید. هم زمان که شیر را اضافه می کنید همه ترکیب را هم بزنید. این کار باعث می گردد که مخلوطی که آماده نموده اید نسوزد. سپس فلفل و پودر پیاز را روی این ترکیب بریزید و مجدد مخلوط کنید. حال باید اجازه دهید تا مواد به غلظت برسد. توجه داشته باشید که برای این کار حدود 30 دقیقه زمان ضروری است. اما در این زمان باید دائماً آن را هم بزنید. در غیر این صورت خیلی زود دیپ چیز شما به اصلاح ته می گیرد.

پنیرها را اضافه کنید

پس از آنکه موادی که آماده کردید به غلظت کافی رسید آن را از روی شعله بردارید. سپس پنیرهای رنده شده یعنی پنیر چدار و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید. سپس همۀ ترکیب را به خوبی هم بزنید تا یک دیپ یک دست حاصل گردد. دیپ پنیر یا سس پنیری شما آمادۀ سرو است.

زمان نگهداری سس پنیری

از زمان آماده سازی سس پنیری تنها به مدت یک روز می توانید آن را در یخچال نگهداری کنید. بنابراین بهتر است که این سس را به میزان تهیه کنید. زیرا که پس از یک روز دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

تبدیل دیپ پنیری به دیپ ناچو

دیپ چدار یکی از محبوب ترین دیپ ها است که اخیراً در بسیاری از کافه و رستوران ها نیز در کنار غذاهای مختلف سرو می گردد. اما علاوه بر این دیپ چیز مجذوب کننده همان طور که گفته شد انواع دیپ سبزیجات هم وجود دارد که به همین راحتی می توانید آن را تهیه کنید. یکی دیگر از انواع دیپ های محبوب دیپ ناچو است که شباهت زیادی به دیپ چدار دارد. برای درست کردن دیپ ناچو نیز ابتدا باید همان دیپ سس پنیری را آماده کنید و در آخر به آن مقداری فلفل دلمه ای و یا خیارشور اضافه کنید. دیپ ناچو نیز در کنار انواع غذاها مانند برگر و ساندویچ ها و حتی چیپس سرو می گردد و طعم بسیار خوبی دارد.

نتیجه گیری

همان طور که خواندید طرز تهیه سس پنیری بسیار آسان بوده و پیچیدگی خاصی ندارد. بنابراین با داشتن مواد اولیه آن به راحتی در زمان کم می توانید این دیپ مجذوب کننده را تهیه و در کنار انواع غذا سرو کنید. زمان لازم برای تهیه سس پنیری نیز حدود 40 دقیقه است. زمان نگهداری این سس نیز حدود 24 ساعت می باشد پس باید آن را در همین زمان مصرف کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2068

به "طرز تهیه انواع سس پنیری" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه انواع سس پنیری" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع سس پنیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید