گشتی در میان شکوه و عظمت طبیعت کانادا

به گزارش مجله سرگرمی، کانادا کشوری پهناور با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و طبیعت دست‌نخورده است. از سواحل ناهموار اقیانوس اطلس و آرام گرفته تا قله‌های باشکوه رشته‌کوه راکی و دشت‌های وسیع قطبی، کانادا گنجینه‌ای از شگفتی‌های طبیعی است که هر گردشگری را مسحور می‌کند. بیایید با هم سفری در دل این زیبایی‌های بی‌نظیر داشته باشیم و گوشه‌ای از شکوه طبیعت کانادا را کشف کنیم.

گشتی در میان شکوه و عظمت طبیعت کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

کانادا کشوری پهناور با چشم اندازهایی است که نفس را در سینه حبس می‌کند. از کوه‌های سر به فلک کشیده و دریاچه‌های خیره کننده تا جنگل‌های انبوه و تندراهای وسیع، این سرزمین پهناور برای هر عاشق طبیعت گنجینه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود. در این سفر، قصد داریم با هم به دل این شگفتی‌های طبیعی کانادا بزنیم و گوشه‌ای از زیبایی‌های خیره کننده‌اش را نظاره گر باشیم.

تماشای آتش‌فشان‌های خفته: پارک ملی یوخون (Yukon)

در قلب قلمرو یوخون، پارک ملی با همین نام قرار دارد که با آتش‌فشان‌های خاموش و چشمه‌های آب‌گرم طبیعی‌اش شهرت دارد. قله‌های پوشیده از برف آتش‌فشان‌های مونت لوزیر (Mount Lusier) و مونت رایت (Mount Wright) تصویری تماشایی در برابر چشمان شما نقش می‌بندند. در این پارک ملی می‌توانید به گشت‌وگذار در میان تپه‌های آتشفشانی، تماشای حیات وحش متنوع و یا غوطه‌ور شدن در آب‌های گرم معدنی بپردازید.

سفری رویایی به آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

آبشار نیاگارا، مرز مشترک دو کشور کانادا و آمریکا، یکی از مشهورترین آبشارهای جهان به شمار می‌رود. صدای مهیب سقوط آب از ارتفاع 57 متری، ابر غبارآلودی که در فضا معلق است و رنگین‌کمان‌هایی که درخشان بر فراز آن نقش می‌بندند، تجربه‌ای به یادماندنی برای هر گردشگری رقم می‌زنند. در کنار تماشای این منظره‌ی حیرت‌انگیز، می‌توانید با قایق به پشت آبشار رفته و عظمت این پدیده طبیعی را از نزدیک حس کنید.

قدرت و عظمت این آبشار که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، نفس‌گیر است. صدای مهیب سقوط آب از ارتفاع 57 متری، مه غلیظی که در نزدیکی آن شکل می‌گیرد و رنگین‌کمان‌های خیره کننده‌ای که اغلب در آسمان بالای آن پدیدار می‌شوند، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر بازدیدکننده‌ای رقم می‌زند.

گشت‌وگذار در میان جزایر جادویی خلیج گرجستان (Georgian Bay)

خلیج گرجستان با بیش از 30 هزار جزیره‌ی کوچک و بزرگ، بهشت عاشقان طبیعت و ماجراجویی است. این جزایر با سواحل صخره‌ای، جنگل‌های انبوه و دریاچه‌های آرام، مکانی ایده‌آل برای کمپینگ، قایق‌سواری و یا حتی اجاره کلبه‌ای دنج برای گذراندن تعطیلاتی آرامش‌بخش است. با کمی خوش‌شانسی، شاید بتوانید در حین گشت‌وگذار، گوزن شمالی، خرس سیاه و یا انواع پرندگان دریایی را نیز مشاهده کنید.

غرق شدن در آرامش دریاچه لوییز (Lake Louise)

دریاچه لوییز، واقع در قلب پارک ملی بنف (Banff National Park)، با آب‌های فیروزه‌ای رنگش که گویی از یاقوت تراشیده شده، تصویری کارت‌پستالی در مقابل چشمان شما به نمایش می‌گذارد. قله‌های پوشیده از برف کوه‌های راکی در پس‌زمینه این دریاچه، زیبایی آن را دوچندان کرده است. در کنار تماشای این منظره‌ی خیره کننده، می‌توانید به قایق‌سواری روی دریاچه و یا پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی اطراف آن بپردازید.

پارک ملی بنف: تابلویی رنگارنگ از کوهستان و دریاچه

پارک ملی Banff در قلب رشته‌کوه‌های راکی ​​قرار دارد و به خاطر دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ، قله‌های پوشیده از برف و یخچال‌های طبیعی‌اش مشهور است. دریاچه لوئیز (Lake Louise) با آب‌های به رنگ یاقوت کبود و قله‌ی باشکوه‌ی ویکتوریا (Victoria Peak) در پس‌زمینه آن، یکی از نمادهای شناخته‌شده‌ی این پارک است. پیاده‌روی، قایق‌سواری، کمپینگ و اسکی تنها برخی از فعالیت‌هایی است که می‌توانید در این بهشت طبیعی از آن‌ها لذت ببرید.

سفری به سرزمین یخ: پارک ملی خلیج ناودان

در قطب شمال کانادا، پارک ملی خلیج ناودان (با اعمال تغییر صدا) قرار دارد که سرزمینی پوشیده از یخ‌های دائمی، کوه‌های یخی و تندراهای پهناور است. در این پارک ملی می‌توانید با انواع پستانداران دریایی از جمله خرس‌های قطبی، نهنگ‌ها و فک‌ها مواجه شده و عظمت و شکوه طبیعت قطبی را از نزدیک لمس کنید. البته برای سفر به این منطقه، نیاز به آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات مناسب برای مقابله با سرمای شدید خواهید داشت.

رازگشایی از راز آب‌های درخشان: خلیج فاندی (Fundy Bay)

خلیج فاندی در شرق کانادا، با پدیده جزر و مدی عظیمش شناخته می‌شود. در این خلیج، سطح آب می‌تواند تا 16 متر در طول روز بالا و پایین برود و منظره‌ای عجیب و غریب را به وجود آورد. در هنگام جزر پایین، می‌توانید کف اقیانوس را که پوشیده از صخره‌های عجیب و غریب و موجودات دریایی است، پیاده‌روی کنید. 

خلیج فاندی در شرق کانادا، به دلیل جزر و مدهای عظیم‌اش شهرت جهانی دارد. در هنگام پایین آمدن سطح آب، کف اقیانوس برای مسافت‌های طولانی نمایان می‌شود و فرصتی برای کاوش در میان صخره‌های پوشیده از صدف و جلبک‌های دریایی را فراهم می‌کند. در مقابل، هنگام بالا آمدن سطح آب، خلیج به صحنه‌ای برای قایق‌سواری و تماشای نهنگ‌ها تبدیل می‌شود.

قله‌های باشکوه رشته کوه راکی

تصور کنید در میان انبوهی از قله‌های پوشیده از برف با شکوهی خیره کننده قدم می‌زنید. قله‌های راکی ​​با عظمت خود، ستون فقرات این کشور پهناور را تشکیل می‌دهند و منظره‌ای تماشایی را به وجود می‌آورد از مسیرهای پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان و کمپینگ را برای ماجراجویان و عاشقان طبیعت فراهم می‌کنند.

در میان این قله‌های سر به فلک کشیده، دریاچه لوئیز (Lake Louise) مانند نگینی درخشان می‌درخشد. آب‌های فیروزه‌ای رنگ این دریاچه که با انعکاس قله‌های راکی ​​مزین شده، منظره‌ای فراموش نشدنی را خلق می‌کند.

یخچال‌های طبیعی شگفت انگیز

کانادا سرزمین یخچال‌های طبیعی عظیم الجثه است. یخچال‌های عظیم جاسپر (Columbia Icefields) که وسعتی به اندازه کشور اتریش دارند، یکی از جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فرد این کشور به شمار می‌آیند. با پیوستن به تورهای گردشگری بر روی یخچال‌ها، می‌توانید بر روی این توده‌های یخی قدم بزنید و عظمت و قدرت طبیعت را از نزدیک لمس کنید.

پارک ملی یوخون (Kluane National Park) نیز با دارا بودن بزرگترین میدان یخی غیرقطبی جهان، تجربه‌ای به یاد ماندنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

جزیره ونکوور، بهشتی سرسبز

جزیره ونکوور (Vancouver Island) با جنگل‌های انبوه و سواحل ناهموار، گویی تکه‌ای از بهشت بر روی زمین است. در این جزیره زیبا، می‌توانید نهنگ‌ها را در حال عبور از آب‌های اقیانوس آرام تماشا کنید، در میان درختان تنومند جنگل‌های بارانی قدم بزنید و از تماشای خرس‌های گریزلی در زیستگاه طبیعی‌شان لذت ببرید.

شهر ویکتوریا (Victoria)، پایتخت زیبای استان بریتیش کلمبیا، با معماری تاریخی و باغ‌های بوتانیکی خیره کننده، مقصدی ایده‌آل برای دوستداران فرهنگ و طبیعت به شمار می‌آید.

آبشارهای خروشان و دریاچه‌های آرام

کانادا سرزمین آبشارهای خروشان و دریاچه‌های آرام است. آبشار نیاگارا (Niagara Falls) با عظمت و قدرت خود، یکی از مشهورترین آبشارهای جهان به شمار می‌رود. تماشای سقوط خروشان آب از ارتفاع، تجربه‌ای به یاد ماندنی و هیجان انگیز را برای هر گردشگری رقم می‌زند.

در مقابل، دریاچه‌های آرام و پهناور کانادا مانند دریاچه خرس بزرگ (Great Bear Lake) که بزرگترین دریاچه آب شیرین در کل قاره آمریکای شمالی به شمار می‌رود، تصویری از آرامش و سکوت را به نمایش می‌گذارند. گشت و گذار با قایق بر روی این دریاچه‌های آرام، فرصتی عالی برای رهایی از دغدغه‌های روزمره و برقراری ارتباط با طبیعت است.

تماشای نهنگ‌ها در سواحل شرقی

سواحل شرقی کانادا، به ویژه خلیج فَندی (Bay of Fundy)، با داشتن جمعیت عظیمی از نهنگ‌ها، بهشت دوستداران حیات وحش به شمار می‌رود. تورهای گردشگری متعددی برای تماشای نهنگ‌های گوژپشت، نهنگ‌های مینکه و نهنگ‌های قاتل در این منطقه برگزار می‌شود.

تماشای این موجودات عظیم الجثه در حال شنا در آب‌های اقیانوس اطلس، تجربه‌ای حیرت انگیز و فراموش نشدنی است که شما را با ابعاد شگفت انگیز حیات وحش در این کره خاکی آشنا می‌کند.

جزیره‌ی کیپ برتون: سرزمین مه و صخره‌های سرخ

جزیره‌ی کیپ برتون، واقع در سواحل شرقی کانادا، با مناظر ساحلی خیره‌کننده، جنگل‌های انبوه و روستاهای ماهیگیری سنتی، گویی از دل یک رمان بیرون آمده است. صخره‌های ماسه سنگی سرخ رنگ این جزیره که در اثر فرسایش شکل گرفته‌اند، در برابر اقیانوس آتلانتیک شمالی خودنمایی می‌کنند. مسیرهای پیاده‌روی متعدد، گردشگران را به کاوش در میان جنگل‌های سرسبز و تماشای حیات وحش منحصر به فرد این منطقه دعوت می‌کند.

پارک ملی گروس مورن: سرزمین دریاچه‌های خالدار

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne) در استان نیوفاندلند و لابرادور، با دریاچه‌های زیبا و صخره‌های گرانیتی ناهموارش شناخته می‌شود. ویژگی منحصربه‌فرد این پارک، دریاچه‌های خالدار (Western Brook Pond) است که سطح آن‌ها پوشیده از تکه‌های یخی با اشکال مختلف است. در زمستان، این پارک به سرزمینی پوشیده از برف تبدیل می‌شود و فرصتی برای تجربه‌ی فعالیت‌های زمستانی مهیج مانند اسنوموبیل‌سواری و اسکی روی یخ را به گردشگران می‌دهد.

پارک ملی یوکلوت: سرزمین یخچال‌های طبیعی غول‌پیکر

پارک ملی یوکلوت (Kluane) در شمال غربی کانادا، با داشتن بزرگترین میدان یخ در آمریکای شمالی، خانه‌ی برخی از بزرگترین یخچال‌های طبیعی جهان است. این پارک همچنین محل سکونت خرس‌های قطبی، گریزلی و گوسفند شاخ‌دار دال (Dall sheep) است. علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌توانند قله‌ی مونت لوگان (Mount Logan)، بلندترین قله در کانادا، را به چالش بکشند.

سخن پایانی

کانادا کشوری پهناور با چشم‌اندازهای طبیعی خیره کننده است. از رشته‌کوه‌های سربه فلک کشیده و دریاچه‌های پهناور گرفته تا جنگل‌های انبوه و تندراهای یخ‌زده، این سرزمین تصویری بی‌نظیر از قدرت و زیبایی طبیعت را به نمایش می‌گذارد. در این سفر همراه ما باشید تا با برخی از شگفت‌انگیزترین جلوه‌های طبیعی کانادا آشنا شوید.

انتشار: 13 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1403 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 340

به "گشتی در میان شکوه و عظمت طبیعت کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشتی در میان شکوه و عظمت طبیعت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید