عجیب ترین جزیره هایی که تابه حال دیده اید

به گزارش مجله سرگرمی، مجله مهر: شاید سفر به جزیره ها یکی از لذت بخش ترین و پرهیجان ترین سفرها باشد؛ به خصوص اگر این جزیره ها عجیب وغریب هم باشند. اگر شما هم دوست دارید به این جزیره ها سفر کنید یا لااقل درباره آنها بیشتر بدانید، این گزارش را بخوانید:

عجیب ترین جزیره هایی که تابه حال دیده اید

ایکاریا؛ جزیره پدربزرگها و مادربزرگها

ایکاریا یکی از جزایر کشور یونان است. خاص بودن این جزیره نه به خاطر خود که برای ساکنان قبراق و پر انرژی آن است. اکثر اهالی این جزیره بیش از 90 سال عمر می نمایند و بسیاری در آستانه صد سالگی قرار دارند. مردم این جزیره نه تنها به نسبت مردم اروپا عمر طولانی دارند که از نظر جسمی هم سالم تر هستند. در این جزیره بیماری هایی مثل سرطان و امراض قلبی به ندرت یافت می گردد. مردم کمتر به به افسردگی و زوال عقل دچار می شوند و با وجود سن بالا فعالیتهای جسمانی بیشتری دارند. در طول سالها توریستهای زیادی به دنبال اکسیر سلامتی و طول عمر آنها بوده اند و بالاخره دلیل آن را در دو عامل پیدا کردند: رژیم غذایی محلی و چرت عصرگاهی! ساکنان این جزیره خودکفا هستند و رژیم غذایی شان متشکل از گیاهان وحشی، سبزیجات، قارچ و زیتون است.آنها از آفت کش ها استفاده نمی نمایند. گوشت در رژیم غذایی آنها زیاد یافت نمی گردد و فقط هفته ای دو یا سه بار ماهی مصرف می نمایند.

نام جزیره ایکاریا از یک شخصیت اساطیری به نام ایکاروس برگرفته شده است. شخصیتی افسانه ای که می تواند تا مسافت های طولانی تا خورشید پرواز کند و تا کیلومترها در اعماق دریاها نفوذ کند. جزیره ایکاریا در شرق دریای مدیترانه در نزدیکی سواحل ترکیه واقع است.

جزیره ای که می چرخد!

این جزیره هم که در نزدیکی یونان واقع شده است، یک ویژگی خارق العاده دارد و آن این است که به سرعت دور خودش می چرخد. در سریعترین حالت این جزیره در هر دقیقه یک دور می زند و در آرام ترین حالت هر 12 دقیقه یک دور می زند. چرا یک جزیره در اقیانوس باید خود را بچرخاند؟ محققین هنوز پاسخی برای آن پیدا ننموده اند.

جزیره ای که می تواند از وسط جدا و مجددا ادغام گردد

این جزیره غیر معمول در اقیانوس آرام واقع شده است. گاهی اوقات این جزیره به دو قسمت تقسیم می گردد؛ ولی مجددا به طور اتوماتیک تبدیل به یک جزیره می گردد. هیچ پیش بینی زمانی برای تقسیم و ادغام جزیره وجود ندارد. جدا بودن آنها حداقل یکی دو روز و گاهی اوقات سه چهار روز است و فاصله این دو قسمت از هم به 4 متر می رسد.

جزیره مرگ

سمور جزیره ای تنها در نزدیکی ساحل شرقی کانادا است. این جزیره بدون هیچ موجود زنده ای از قبیل حیوانات و گیاهان است و تنها سنگ های سبز در نزدیکی جزیره وجود دارد. عجیب ترین چیز این است که هر زمان که یک کشتی به نزدیکی جزیره می رود، قطب نمایش از کار می افتد! برخی مردم به آن جزیره مرگ می گویند.

جزیره گریه

زمانی که نام این جزیره را می بینید، احتمالا باید بدانید در خصوص چه چیزی صحبت خواهد شد. بله، در این جزیره شما یک صدای گریه عجیب در طول روز و شب خواهید شنید. به نظر می رسد این صداها همواره شنیده می شوند. برخی اوقات صداها مانند ضجه و زاری کردن پرندگان است. این جزیره تاریک، دلگیر و وحشتناک است. هرگاه یک کشتی از آنجا می گذرد مسافران آن احساس کنجکاوی و حیرت می نمایند؛ اما تا کنون هیچ کس جرات رفتن به جزیره را ننموده است که به ما بگوید در آنجا چه می گذرد؟

جزیره مسافر

دلیل عجیب بودن این جزیره چیست؟ این جزیره احتمالا پا دارد چون حرکت می نماید! به خصوص وقتی که باد خیلی شدید می آید مانند یک قایق است که روی آب جابجا می گردد و از آنجا که باد در دریا روز و شب می وزد این جزیره در 200 سال گذشته 20 کیلومتر جابجا شده است. در واقع در هر سال 100 متر حرکت نموده است.

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها هم در مکزیک واقع شده است. در این جزیره شاهد عروسکهای وحشت انگیز با چشمهای از حلقه درآمده هستید که منظره فیلمهای وحشتناک را برای شما بازآفرینی می نماید تنها ساکن این جزیره جولین سانتانا است که برای تسلی روح دختر و خانواده از دست رفته اش این جزیره را با انواع عروسک ها تزیین نموده است.

جزیره هاشیما

جزیره هاشیما هم که در ژاپن است، به جزیره وحشت آوری تبدیل شده است. این جزیره روزی پر تراکم ترین جای دنیا بوده؛ اما تغییر رویه مصرف انرژی در ژاپن از زغال سنگ به نفت و گاز این جزیره را خالی از سکنه است.

جزیره آلکاتراز

احتمالا نام این جزیره را در فیلم ها شنیده اید! جزیره ای مخوف که زندانی مخوف تر دارد. جزیره آلکاتراز در مرکز خلیج سانفرانسیسکو در کالیفرنیا واقع شده است و تا سال ها پیش به عنوان یک محدوده نظامی شناخته شده بود و پس از آن نیز امن ترین زندان در دنیا به شمار می رفت؛ اما امروزه این جزیره با نظارت آژانس پارک های ملی آمریکا، به مکانی تاریخی تبدیل شده و به عنوان بخشی از جاذبه های توریستی این ایالت در معرض دید همگان واقع شده است.

جزیره مارها

در دریای سیاه و دورتر از سواحل رومانی و اوکراین جزیره کوچکی پوشیده از سنگ های آتشفشانی وجود دارد که به آن اوستریو زمینی یا جزیره مارها می گویند. این جزیره 17 کیلومتر مربعی، در حقیقت روستایی به نام بیل است که 100 نفر جمعیت دارد و باوجود اینکه آب آشامیدنی در این جزیره یافت نمی گردد؛ اما روستاییان زندگی در این جزیره را به هر جای دیگر ترجیح می دهند. جزیره مارها آنقدر مشهور است که حتی یونانی های باستان هم آن را می شناختند و در 200 سال گذشته روسیه، رومانی و اوکراین بر سر مالکیت آن نزاع داشتند تا اینکه سال 2009 مالکیت آن به ا وکراین داده شد. در جزیره مارها همان طور که از نامش پیداست انواع و اقسام مارها زندگی می نمایند. مارهای این جزیره هم سمی و هم غیرسمی هستند و تنها ویژگی ای که باعث مشهور و عجیب شدن آن شده، وجود همین مارهای خوش خط و خال در جزیره است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 478

به "عجیب ترین جزیره هایی که تابه حال دیده اید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جزیره هایی که تابه حال دیده اید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید