شورای شهر همدان در اجرای امور تابع قانون است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، ابراهیم مولوی عضور سابق شورای شهر همدان که 18 آذرماه سال جاری به دلیل آنچه غیبت غیرموجه اعلام شد؛ جای خود را به جواد گیاه شناس داده است امروز در صحن شورای شهر همدان حاضر شد تا در مورد ادامه وضعیت وی در شورای شهر تصمیم گیری گردد.

شورای شهر همدان در اجرای امور تابع قانون است

کامران گردان پیش از ظهر یکشنبه در صحن شورای شهر همدان بااشاره به حضور ابراهیم مولوی برای ارائه اسناد و مدارک پزشکی دوران غیبتش به توضیح آنچه گذشته بود پرداخت و گفت: 8 مهر ماه امسال ابراهیم مولوی طی درخواست کتبی به ریاست شورا به دلیل استفاده از فرصت مطالعاتی شش ماهه و تکمیل مراحل درمانی خود تقاضای 2 ماه مرخصی کرد که موضوع 10 مهرماه امسال در صحن شورا مطرح و با یک ماه مرخصی وی موافقت شد.

وی با بیان اینکه هیئت تطبیق نیز نظر خاصی در این مورد اعلام نکرد و مقرر شد شورا با رعایت سایر قوانین و مقررات مصوبه را اجرا کند، گفت: شورای شهر همدان 29 مهرماه امسال مراتب را به ابراهیم مولوی گفت.

گردان با بیان اینکه 15 آبان ماه ابراهیم مولوی طی درخواستی با پیوست متنی لاتین گفت پروسه و روند درمانی و مطالعاتی وی به خاتمه نرسیده و تقاضای تمدید مرخصی یک ماهه قبلی را تا خاتمه آذر ماه دارد، گفت: بلافاصله 15 آبان ماه در صحن شورا موضوع درخواست مطرح شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ای مبنی بر اینکه نامبرده از جانبازان 70 درصد جنگ تحمیلی است و با مرخص استعلاجی وی وفق مدارکی که ارائه خواهد نمود موافقت می گردد مطرح شد، گفت: کمیته انطباق گفت برابر ماده 24 آئین نامه اجرائی تشکیلات انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی شهرها به هیچ عضوی از اعضای شورا در سال بیش از یک ماه مرخصی داده نخواهد شد و این مرخصی مطلق و شامل همه انواع مرخصی ها می گردد.

گردان با بیان اینکه بنا بر این مصوبه هرگاه عضوی به هر دلیلی تا دو ماه در جلسات شورا شرکت نکند تا معین تکلیف نهایی که نباید بیش از شش ماه به طول بیانجامد از عضو علی البدل به عنوان جانشین در جلسات دعوت به عمل می آید، گفت: 15 آذرماه مدت 2 ماه متوالی عدم حضور ابراهیم مولوی خاتمه یافت اما اقدامی از طرف شورا انجام نشد تا اینکه نامه عضو علی البدل از سوی فرمانداری به شورا رسید و شورا در پاسخ به آن نامه 18 آذرماه عدم حضور 2 ماهه ابراهیم مولوی را گفت.

رئیس شورای شهر همدان ادامه داد: بر همین اساس 18 آذرماه امسال معاون سیاسی امنیتی فرمانداری همدان با اعلام قبلی در صحن شورا حضور یافت و جواد گیاه شناس نخستین عضو علی البدل شورای شهر همدان را به عنوان عضو جدید به جای ابراهیم مولوی معرفی و مراسم تحلیف انجام شد.

گردان با بیان اینکه 10 دی ماه ابراهیم مولوی طی نامه ای به ریاست شورا و ضمیمه کردن 14 برگ اوراق پزشکی از کشور آلمان و نامه بنیاد شهید همدان تقاضای آنالیز و اعلام نظر در خصوص موجه بودن غیبت خود را داشته است، گفت: مقرر شد کمیسیون تخصصی پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پس از آنالیز این اسناد به صراحت نتایج را به شورا اعلام کند تا ما بر اساس آن رأی را صادر کنیم.

کامران گردان در این خصوص افزود: اعضای شورا تابع قانون بوده و بر اساس روال قانونی در خصوص درخواست ابراهیم مولوی تصمیم گیری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 128

به "شورای شهر همدان در اجرای امور تابع قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای شهر همدان در اجرای امور تابع قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید