شهرستان آشتیان با معضل مهاجرت و کاهش جمعیت روبرو است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رقیه یادگاری روز سه شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در آشتیان برگزار گردید، گفت: شهرستان آشتیان 16 هزار و 300 نفر جمعیت دارد که 8700 نفر جمعیت شهری و 7500 نفر جمعیت روستایی هستند.

شهرستان آشتیان با معضل مهاجرت و کاهش جمعیت روبرو است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی اضافه نمود: تعداد بیکاران در آشتیان 400 نفر و بر اساس آمار سال 95 به میزان 7.6 درصد است و طبق سرشماری ها این شهرستان با کاهش جمعیت روبرو شده است. همچنین حدود 13 درصد جمعیت آشتیان را مردان و زنان بالای 65 سال تشکیل می دهند.

وی بیان داشت: از لحاظ ترکیب اشتغال نیز، 36 درصد از مشاغل آشتیان در بخش کشاورزی، 12 درصد در بخش صنعت، 11 درصد در بخش ساختمان و بقیه نیز در بخش خدمات است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: یک شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی در آشتیان وجود دارد که از نظر زیرساخت کامل هستند.

وی ادامه داد: در شهرک صنعتی مذکور 38 واحد به بهره برداری رسیده که در آن واحدها 870 نفر جذب کار شده اند و در ناحیه صنعتی نیز دو واحد فعال است که 22 نفر در این دو واحد مشغول به کار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: در بخش معدن نیز، 12 معدن با جذب 52 نیرو فعالیت دارد که از این تعداد شش معدن در حوزه انواع فلزات به خصوص فلز روی است. همچنین شش استخر مربوط به فراوری ماهیان سردابی در آشتیان فعالیت دارند.

یادگاری اضافه نمود: تعداد روستاهای منتخب سازمان برنامه و بودجه استان در موضوع طرح توسعه اشتغال زایی و اقتصادی آشتیان 19 روستا است.

وی بیان داشت: طرح توسعه اشتغال در 10 روستا در حال انجام است که به زودی کارهای آن تمام می گردد و با راهنمایی روستاییان به سمت تکمیل زنجیره های فراوریی به انجام می رسد. در بقیه روستاها نیز کارهای مقدماتی در حال انجام است و در مرحله عقد قرارداد برای پرداخت تسهیلات لازم به متقاضیان ایجاد شغل هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 93

به "شهرستان آشتیان با معضل مهاجرت و کاهش جمعیت روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان آشتیان با معضل مهاجرت و کاهش جمعیت روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید