شرکت هفت تپه واگذار شد ، زمان پرداخت اولین حقوق معوقه کارگران

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، با پیگیری های وزارت کار، بازدیدهای میدانی و ارائه گزارش هیات اعزامی این وزارتخانه به هیات دولت مبنی بر واگذاری شرکت هفته تپه، شرایط این شرکت معین تکلیف و به شرکت توسعه صنایع نیشکر واگذار شد.

شرکت هفت تپه واگذار شد ، زمان پرداخت اولین حقوق معوقه کارگران

احمد خانی نوذری، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پی پیشنهاد مطرح شده در هیات دولت برای ساماندهی و معین تکلیف شرکت کشت و صنعت هفت تپه و ضرورت ایفای نقش اساسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در امر واگذاری ها، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت امور اقتصادی این وزارتخانه را مامور پیگیری این موضوع کرد.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارزیابی کامل و بازدیدهای میدانی تیم اقتصادی وزارتخانه از شرایط و شرایط شرکت هفت تپه گفت: آنالیز های دقیق و ارزیابی های ما از شرایط بغرنج و سخت این مجموعه در نهایت ما را به این نتیجه رساند که این شرکت باید به شرکت توسعه صنایع نیشکر واگذار گردد.

براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وی توضیح داد: بر همین اساس، در نشست عصر دیروز با معاون اول رئیس جمهور و وزاری مربوطه و ارائه گزارش مبسوطی، از واگذاری هفت تپه دفاع کردیم.

خانی نوذری، تعویق حقوق کارکنان شرکت هفت تپه، عدم پرداخت حق بیمه و قطع شدن بیمه های تامین اجتماعی و درمان از ابتدای مهر ماه را از جمله مسائل کشت و صنعت هفت تپه دانست و اظهار کرد: با پیگیری های به عمل آمده و مساعدت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان تامین اجتماعی، کوشش شد، بدون واریز مبلغی، حق بیمه های کارگران به مدت دو ماه تمدید گردد و تا انتها آبان ماه، بیمه های درمان این افراد معتبر باشد.

خانی نوذری، نقش این وزارتخانه را در فرایند واگذاری و حل مسائل هفت تپه موثر خواند و گفت: قبل از اینکه اقدام در هیات دولت به نتیجه و جمع بندی برسد، وزارتخانه سهم بزرگی در حل خدمات درمانی و تسهیل و مسائل آن داشت.

پرداخت نخستین حقوق معوقه کارگران هفت تپه

بعلاوه عبدعلی ناصری، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با بیان اینکه شرکت کشت و صنعت هفت تپه حدود 4500 نفر کارگر دارد، گفت: کارگران شرکت کشت و صنعت هفت تپه، ماه های تیر، مرداد و شهریور 1400 حقوق دریافت ننموده اند که تا 10 روز آینده و بر اساس هماهنگی های صورت گرفته نخستین معوقه حقوق این کارگران پرداخت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با بانک ملی خوزستان هماهنگی به عمل آمده تا در شعبه هفت تپه این بانک، حسابی برای جذب منابع و تامین اقتصادی از سوی شرکت توسعه نیشکر و بانک ها افتتاح گردد.

ناصری با بیان اینکه بانک های ملی و صادرات هر کدام 40 درصد و وزارت جهاد کشاورزی بیست درصد سهام شرکت توسعه نیشکر را دارا هستند گفت: این سهامداران با همین نسبت، سهام شرکت کشت و صنعت هفت تپه را هم بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: پس از واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به بخش خصوصی و مسائل پیش آمده پس از واگذاری، این مجموعه دوباره به دولت و مجموعه سازمان توسعه عودت داده شد و از آنجا که سازمان توسعه، تخصصی در زمینه نیشکر نداشت با هماهنگی های به عمل آمده، شرکت کشت و صنعت هفت تپه به مجموعه توسعه نیشکر واگذار شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با بیان این که پس از واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به این مجموعه در شب گذشته، اعضای هیات مدیره آن را انتخاب و حکم آنان را امروز، ابلاغ نموده ایم، گفت: شرکت کشت و صنعت هفت تپه سالانه ظرفیت فراوری 100 هزار تن شکر سفید را داراست، اما فراوری کنونی این مجموعه حدود 20 هزار تن است بنابراین اگر فرایند فراوری در شرکت کشت و صنعت هفت تپه عادی گردد همچتین با انجام بازسازی در مجموعه های مختلف هفت تپه، این شرکت در مدت سه سال سوده می گردد و می تواند منابع مورد احتیاج خود را تامین کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار حوزه صنایع و معادن را در صفحه صنعت و معدن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1852

به "شرکت هفت تپه واگذار شد ، زمان پرداخت اولین حقوق معوقه کارگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت هفت تپه واگذار شد ، زمان پرداخت اولین حقوق معوقه کارگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید